Gjest ts Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Hvordan fungerer dette? Om noen som jobber på NAV kontakter en arbeidsgiver på mine vegne og skaffer jobb til meg så betaler NAV lønna mi? Og da er det gratis for arbeidsgiver? Om jeg er registrert arbeidssøker på NAV og en arbeidsgiver søker og finner meg der, så må h*n betale lønna mi selv? Hva om arbeidsgiver ringer NAV og sier at de er intressert i en arbeidstaker og NAV foreslår meg, må arbeidsgiver selv betale lønna mi da??
lillemy8808 Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hvordan fungerer dette? Om noen som jobber på NAV kontakter en arbeidsgiver på mine vegne og skaffer jobb til meg så betaler NAV lønna mi? Og da er det gratis for arbeidsgiver? Om jeg er registrert arbeidssøker på NAV og en arbeidsgiver søker og finner meg der, så må h*n betale lønna mi selv? Hva om arbeidsgiver ringer NAV og sier at de er intressert i en arbeidstaker og NAV foreslår meg, må arbeidsgiver selv betale lønna mi da?? Det var mye på en gang her nå... En praksisplass er noe NAV betaler, etter det jeg har skjønt. At det ikke heter praksisplass om de ikke betaler. Og den kan du også finne deg selv, jeg fikk beskjed av min forrige arbeidsgiver at "siden du ikke har så mye erfaring så kan du jo få praksisplass heller". Og da betalte NAV en måned som vi ble enige om, og jeg slutta ettterpå.. søpleplass.. men uansett, jeg fant da plassen og spurte NAV, de spurte ikke meg. Jeg søkte bare på en ledig jobb. Er du registrert på NAV og noen finner CVen din og vil ha deg i jobb, hvorfor skulle de ikke ville betale for deg? Jeg har ihvertfall ikke fått det inntrykket de få gangene jeg har blitt oppringt av noen som har sett min CV at dette ikke var snakk om fast jobb i en tid framover, ikke begrenset til noen uker som NAV betaler for. Mulig du kan få praksisplass på den måten, men hvorfor skulle en seriøs arbeidsgiver gjøre det? De vil jo ha folk i arbeid lengst mulig, og NAV betaler jo ikke i det uendelige, ofte noen uker bare. Og om NAV tipser arbeidsgiver om din CV, så vil jeg tro det blir det samme der. At arbeidsgiver ansetter deg. Uansett så ser vel helst NAV at arbeidsgiver kan gi deg fast arbeid etterpå, og det var jeg garantert sa ex-sjefen min. Det var jeg som slutta pga plassen var helt håpløs. Og NAV var enige, så tror ikke han får ha praksisplass mer, var ganske tydelig at han bare ville ha gratis arbeidskraft. Så vær litt på vakt når noen sier noe slikt til deg. Endret 22. februar 2008 av lillemy8808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå