Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pratet med en sosionom for noen mnd siden, anngående økonomi, jobb, helsesituasjon osv.. Men den sosionomen får jeg ikke kontakt med nå..

Jeg roter det alltid til når jeg skal prate om slikt i telefon :sjenert: Finnes det ikke en slik side med "spør en sosionom" på nettet? Slik som det gjør med legetjenester osv..? Hadde vært myyye enklere om jeg kunne skrevet ned situasjonen og spørsmålene. Men har googlet uten resultat..

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Har aldri hørt om en slik side, men det kunne jo faktisk vært en god idè! Er selv utdannet sosionom, men har ikke arbeidet som det noen gang. Vil anbefale deg å ta kontakt med ditt nærmeste sosialkontor og be om en time. Forklar den nye saksbehandleren om hva det gjelder, så han han sikkert hjelpe deg.

Gjest sosionom
Skrevet
Har aldri hørt om en slik side, men det kunne jo faktisk vært en god idè! Er selv utdannet sosionom, men har ikke arbeidet som det noen gang. Vil anbefale deg å ta kontakt med ditt nærmeste sosialkontor og be om en time. Forklar den nye saksbehandleren om hva det gjelder, så han han sikkert hjelpe deg.

Jeg er også utdannet sosionom, men jobber ikke som det.

HULDALI- ser du også skriver du er utdannet med ikke jobber som det. Hva jobber du som? Litt nysgjerrig.. hva er grunnen til at du ikke velger å jobbe som det?

Jeg fikk tilbud om jobb på den "gamle" jobben.. skreddersydd stilling til meg med god lønn, derfor jeg valgte det.

TS:

Da jeg tok utdanningen min var jeg utplasert på en praksisplass.. DUS (Den uavhenginge sosialrådgivningen). Her der det sosionom studenter som kan råde deg gratis. Søk på DUS på nettet... så finner du ut av det.

Skrevet

Om du snakker med en sosionom som jobber innen NAV / sosialtjeneste så husk at det til tider syndes kraftig mot opplysningsplikten. Masse kulturforskjeller ute i kommunene, noen holder bevisst tilbake info om muligheter / rettigheter klienten har - de bekrefter heller om man spør sjøl. Dette gjelder slett ikke alle, mye god hjelp å få der ute.

Kan tilføye at jeg selv er kommunalt ansatt sosionom, om noen skulle føle for å påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Lykke til!

Gjest Huldali
Skrevet
Jeg er også utdannet sosionom, men jobber ikke som det.

HULDALI- ser du også skriver du er utdannet med ikke jobber som det. Hva jobber du som? Litt nysgjerrig.. hva er grunnen til at du ikke velger å jobbe som det?

Jeg fikk tilbud om jobb på den "gamle" jobben.. skreddersydd stilling til meg med god lønn, derfor jeg valgte det.

TS:

Da jeg tok utdanningen min var jeg utplasert på en praksisplass.. DUS (Den uavhenginge sosialrådgivningen). Her der det sosionom studenter som kan råde deg gratis. Søk på DUS på nettet... så finner du ut av det.

Fant ut at det ikke var noe for meg underveis i studiene. Ønsker ikke å arbeide med mennesker på den måten som en sosionom ofte gjør. Men fullførte studiet, sitter igjen med masse god kunnskap om mye og får sikkert brukt det til noe senere. Nå skal jeg studere videre og forhåpentligvis blir jeg fornøyd med utdanningen denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...