Gjest Fëawen Skrevet 22. februar 2008 #1 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg sliter sånn med mine hender, og det ble ikke noe bedre med lille Fe. Alt bleiestell + +gjør de verre enn noen gang. Noen som har noen tips til gode kremer el såper til mine hender? Er f.eks bedre for meg å bruke "sprit gele" enn såpe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. februar 2008 #2 Del Skrevet 22. februar 2008 Vet det finnes vaskeolje på apoteket - og jeg vil anbefale deg å prøve Avene sin Cold cream som håndkrem. Den er veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SilkeSatan Skrevet 23. februar 2008 #3 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg sliter også med ekstremt tørre og sensitive hender. Jeg har brukt Avene sin cold creme før, og har nå kjøpt Aderma sin Dermalibour Peaux Irritées. Synes den er veldig god foreløpig. Riktignok fryktelig feit, ligner litt på zinksalve. Men den reparer tørr, sprukken og irritert hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 23. februar 2008 #4 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg sliter også med dette, i noen perioder er det værre spesielt nå om vinteren. Om kvelden pleier jeg ofte og smøre inn hendene mine med ett tykt lag litt fet krem (vitapan ol), så tar jeg på rene bomullsvanter (har du ikke det fungerer bomullssokker like bra) og sover med dette. Det gjør hvertfall store forskjeller for mine tørre hender! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SilkeSatan Skrevet 23. februar 2008 #5 Del Skrevet 23. februar 2008 Reka : Det leste jeg foresten om på apoteket, at man bør ha på bomullshansker om natta. Først smøre med fet krem, også ha på det. Er ikke det ekkelt? Jeg har prøvd, og jeg klarte det ikke.. Greide ikke å sovne for jeg blei så varm på hendene og følte at hendene mine svømte i håndsvette og krem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 23. februar 2008 #6 Del Skrevet 23. februar 2008 A-derma sine kremer er fantastiskmot tørre hender. Men.....hvorfor trenger du å bruke Sprit-gele? Det må du ikke finne på hvis du har eksem/tørre hender. Lactal er det eneste jeg kan vaske mine hender i . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 24. februar 2008 #7 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg er veldig fornøyd med kuldekremen fra Sebamed. Masse fett, ikke noe vann og fungerer bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fëawen Skrevet 25. februar 2008 #8 Del Skrevet 25. februar 2008 Takk takk for gode tips! Jeg får ta å prøve meg frem litt. Avene sin Cold cream- håndkrem har jeg brukt før. Var veldig fornøyd i starten, men så syntes jeg effekten forandret seg. Så jeg sluttet med den. Kanskje jeg skulle prøve på nytt.. Eller en av de andre.. noe må jeg gjøre. Ser ikke bra ut, disse hendene her.. Ang spritgele- jeg tror alt vannet ødelegger for meg. Self. kunne jeg brukt hansker.. Så da tenkte jeg at det kanskje var et godt alternativ. For det er vel dette de bruker på sykehus/sykehjem + + + at det kanskje finnes noen som er litt hudvennlige? Men dette vet jeg ikke noe om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovinda82 Skrevet 25. februar 2008 #9 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har tørre hender og kjøpte Avène Cold cream sist gang jeg trengte en håndkrem. Den funker ikke bra på meg! Jeg har tidligere vært veldig fornøyd med en håndkrem fra Body Shop som heter Hamp Hand Protector. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 25. februar 2008 #10 Del Skrevet 25. februar 2008 Hemp-kremen fra Body shop er bra, men jeg har i det siste brukt Dr. Hauschas håndkrem. Selges i helsekostbutikker. Den er jeg kjempefornøyd med - tørker fort inn på hendene så en ikke går rundt og etterlater fettspor overalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 25. februar 2008 #11 Del Skrevet 25. februar 2008 Mulig jeg er litt treg....men jeg skjønner ikke hvorfor du må bruke sprit-gele? Pga jobb eller? Fordi at, det må du IKKE bruke når du har eksem!!! Da må du heller bruke engangshansker, og da vil jeg anbefale deg vinyl uten pudder, de fleste med eksem tåler latex dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virgo35 Skrevet 25. februar 2008 #12 Del Skrevet 25. februar 2008 Zalo virker ekstremt uttørrende på hender, så jeg bruker alltid hansker når jeg vasker opp. Ellers kjøpte jeg en håndkrem på Estetique til svigerinna mi (som har tørre "gårdbrukerhender"), og hun sa det var den beste kremen hun har prøvd. Nå husker jeg ikke navnet, da...Men kremen hadde vunnet en "best i test" på det internasjonale markedet visst nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #13 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg anbefaler også Lacracyd til å vaske hendene. Som krem er Locobase fra apoteket veldig god. Denne er ikke en spesifikk håndkrem. Jeg bruker den som hestekur på kvelden før jeg skal legge meg. Masserer den veldig godt inn. Denne er fet så den anbefales ikke på dagen. Jeg har tidligere kjøpt en type håndkrem på apoteket som er vannavvisende. Brukte den på sønnen da han hadde eksem på hendene. Husker dessverre ikke navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StearinPikken Skrevet 25. februar 2008 #14 Del Skrevet 25. februar 2008 Om vinteren får jeg av og til skikkelig tørre hender. Det er skikkelig vondt å ta på krem for det blir rød og det svir. Kjøpte nylig "Almond Oil Daily, Hand and nail cream" fra body-shop og hendene mine ble kjempemyke. Jeg ble så fascinert, og så lukter det kjempegodt. En litt sterkere er "Almond Oil Intensive Hand Rescue" Hun på Body shop sa også at hemp-kremen var laget for tørre eksem hender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 25. februar 2008 #15 Del Skrevet 25. februar 2008 Om du har eksem kan du godt bruke sprit til håndrens. Mye vask med vann gjør mitt eksem veldig mye verre, mens sprit (f.eks. den Antibact som du får på apoteket) ikke ødelegger noe. Har du skikkelig eksem kan det være at det er lurt av deg å få en kortisonkrem på resept av legen din i tillegg til smøring smøring smøring! Jeg har prøvd de fleste kremer, men Aderma og Locobase repair er de som fungerer best for meg. Akkurat nå får jeg lysbehandling for eksem fordi man ikke skal bruke for mye kortison under svangerskap. Det fungerer bra, men er veldig tidkrevende da jeg må få behandling tre ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. februar 2008 #16 Del Skrevet 26. februar 2008 Som Labella sier, så har jeg hørt at sprit (slik de har på dispenser på sykehus etc.) mildere for hendene enn vanlig vann og såpe. Bruk en håndkrem uten parfyme, f.eks. Neutral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå