Gå til innhold

Ny valp

Gjest Gjest_Lille trille_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille trille_*
Skrevet

Nå er valpen plukket ut. Etter grundig lesing av stamtavler og undersøkelser av oppdrettere har vi nå funnet det perfekte valpen:)

Perfekt i sådan måte at den er værdens søteste lille tass. Vi henter han like før påske. Det passer kjempe bra. Da tar vi noen ekstra dager fri skil at valpen får være med oss konstant en hel uke.

Jeg tar meg enda en uke fri fra jobben for at hunde ikke skal være alene hjemme. Etter det så får vi se. Hvis han ser ut til å trives hjemme alene så går jo det fint. Ellers så får han være med meg på jobb slik at vi kan bruke litt lenger tid på trening av å være alene hjemme. Han er en nydelig golden retriver gutt. Kraftig og stor for sin lille alder. Han er helt utrolig. Så tillitsfull og snill valp har jeg aldri sett før. Ikke noe skyhet i den krabaten nei.

Gleder oss masse til å gi den lille en god oppvekst. Har alt handlet inn masse ting til tassen. Leker, seler, korg, bur til bil, soffateppe (han får nok lov til å ligge i sofaen:)) Mat får vi fra oppdretter, som er kjempegreit.

Gleder meg så masse at jeg sover nesten ikke om natten:) Nå blir det masse turer for sosiallisering, valpekurs og dresurkurs:) gleder meg SÅ.

Mener at det er viktig å gi valpen en god og trygg start i livet. En tryg og stabil valp blir en tryg og stabil voksen hund. Håper han kommer til å trives hos oss.

Vi får med ett teppe fra oppdretteren som lukter mamma og søsken (håper han ikke lengter for mye hjem).

Andre her som har små valper hjemme som kan gi noen tips til oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips, men lykke til med det nye familiemedlemet. :)

Gjest Gjest_Lille Trille_*
Skrevet

Takker så mye:)

Gleder oss masse.

Er jo litt bekymret for ikke å gjøre rett vet du. Vi har en tispe på snart to. Men hun fikk vi som 1 åring, så har med andre ord ikke erfaring med så små valper.

Bærta vi har nå, var jo tøff som et lite tåg når vi fikk henne. Enset nesten ikke at hun byttet hem. Veldig trygg hund, håper at vi klarer å få valpen like trygg:)

Skrevet

Gratulerer så mye. :) Hvilken kennel kommer den fra?

Skrevet

Gratulerer!

Det er utrolig koselig å få valp, det er mye arbeid i starten men definitivt verdt det :)

Vi fikk vår i juni i fjor.. nå er hun 10 måneder og har vokst seg opp til å bli en utrolig glad og trygg vofs :)

Jeg har ingen andre tips enn at du må kose deg masse med valpen. Tren bare positive metoder, det får du utrolig mye tilbake for :) Og igjen, kos deg masse.. de blir så fort store ungdommer og like fort voksne :D

Skrevet

Må bare legge igjen et lite spor...

Gratulerer med hundevalpen :) Håper dere vil kose dere masse alle sammen :)

Du kan kanskje låne, eller kjøpe, noen bøker om oppdragelse av valp? Ellers har jeg hørt at trening (oppdragelse) med belønning og godbiter er langt mer lønnsomt enn straff for både valp og eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...