MarianneE Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 I frysa har jeg hatt en pakke kebabkjøtt som irriterer meg. Jeg vet nemlig ikke hva jeg skal gjøre med den!! Tenkte min kjære -som er mest glad i slikt- skulle få den til middag, men den må jo nesten få tilbehør. Pitabrød, kinakål, mais og tousand island høres så nitrist ut... Hjelp meg!!!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Kebab med thousand island er nærmest et særnorsk fenomen, jeg ville heller prøvd å servere med mer autentisk tyrkisk tilbehør. Tzatziki, f eks, tror jeg blir brukt i Tyrkia også. Og salat med rødløk og tomat? Stekte grønnsaker som paprika og aubergine kan være godt til. Pitabrød synes jeg funker, men du kan servere kebaben på tallerken, og da kan jo tilbehøret være f eks bulgur eller ris?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Fant forresten noen oppskrifter her, som kan inspirere: http://media.ta.no/mat/subcat.php?maincat_...p;subcat_id=111
MarianneE Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 Gode forslag! At ikke jeg tenkte på å kikke hos TA sjøl, de er flinke på mat. Ris, kjøtt og tzatziki kan bli en suksess. Men, ingen grønnsaker, han er da tross alt mann....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå