Gå til innhold

Mat på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Noen som har forslag til hva jeg kan spise på jobben? Gjerne noe som ikke tar lang tid å lage da jeg er litt lat til tider ... :sjenert:

Har tilgang på kjøleskap og mikrobølgeovn på jobben.

Skrevet

Lag en couscoussalat kvelden før, det gjør ingenting om den står litt. Har ofte med en bolle med salat selv, godt og mettende. :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Couscous er jo laget av hvete da ... Men takk for tips. :)

Jeg kan jo alltids lage salat med linser eller bønner.

Skrevet

Uff ja, jeg tenkte ikke så langt. Men det er jo mange gode salater der ute.

Yoghurt naturell med mango og bringebær?

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Yoghurt burde gå greit og kan jo varieres i det uendelige. Lurt!

Skrevet

Du kan lage en salat med ris og bønner og masse grønnsaker.

Gjest Catwoman
Skrevet

Yoghurt er jo laget av melk.

Hva med brød da - som er laget på rug eller spelt feks. uten hvete - med noe godt pålegg på? det er ihvertfall enkelt.

Gjest Eurydike
Skrevet
Couscous er jo laget av hvete da ... Men takk for tips. :)

Jeg kan jo alltids lage salat med linser eller bønner.

Du kan også erstatte couscous med byggryn eller quinoa.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Men yoghurt er syrnet så det burde gå bra. ;) Ellers så finnes det jo soyayoghurt også! Brød går an, men da må jeg nok lage det selv. *lete etter god oppskrift*

Knekkebrød er jo enkelt. Doh ...

Endret av Mea Culpa
Gjest Catwoman
Skrevet

Sjekk alle variantene av fullkornsrugbrød i butikken - vil tro du skal finne noe der som er helt uten hvete og gjær. Hvis du liker sånt brød da, jeg spiser nesten bare det for tida - og det synes det er kjempegodt :)

Skrevet

Hva med å lage litt ekstra middag dagen i forveien? Det er jo supert å ta med og varme i mikroen til lunsj. :)

Skrevet

Det er mulig å få tak i rugknekkebrød uten hvete og speltbrød uten hvetemel.. og det er vel neppe gjær i knekkebrød, eller? Uansett så ville jeg bare si at du ihvertfall får knekkebrød uten hvete! Eter det selv.

Gjest Eurydike
Skrevet

Det er gjær i de alle fleste typer knekkebrød.

Skrevet

Jeg har gått på en kur hvor jeg skulle holde meg unna disse ingrediensene.

Jeg spiste mye selvbakt scones, de bakes med bakepulver. Utrolig fort gjort ettersom de ikke trenger heving. Kjøpte syltetøy søtet med fruitspread og peanøttsmør på helsekost. Gikk også mye på potetlefse med geitost.

Til middag ble det mye kyllingfilét og ovnsstekt potet. Namm..

Skrevet
Det er gjær i de alle fleste typer knekkebrød.

Hvorfor? De heves jo ikke? Mener også å huske at jeg har lest på innholdet på noen knekkebrødtyper at det er gjær i dem, men ikke gjær i andre typer jeg har sett på. Og syntes det var rart det var gjær i noen av dem. Så jeg har sett uten! Men om det er uten hvete i tillegg...

:( Nå skulle jeg være grei og lese på det rugknekkebrødet jeg eter... så har jeg klippet av delen der innholdsfortegnelsen står, så jeg såg kun første ordene.. jaja. Verdt å sjekke ut hva man finner i butikken ihvertfall.

Mulig glutenfrie er uten gjær også? men det koster jo litt.

Gjest Eurydike
Skrevet
Hvorfor? De heves jo ikke? Mener også å huske at jeg har lest på innholdet på noen knekkebrødtyper at det er gjær i dem, men ikke gjær i andre typer jeg har sett på. Og syntes det var rart det var gjær i noen av dem. Så jeg har sett uten! Men om det er uten hvete i tillegg...

:( Nå skulle jeg være grei og lese på det rugknekkebrødet jeg eter... så har jeg klippet av delen der innholdsfortegnelsen står, så jeg såg kun første ordene.. jaja. Verdt å sjekke ut hva man finner i butikken ihvertfall.

Klart de hever! Flatbrød er vel som regel uten gjær, det er jo en forskjell der mht hvor luftig bakverket fremstår.

Ryvita knekkebrød har ikke gjær (mulig det er variasjon mellom ulike typer), Wasa Fiber+ har ikke gjær, mens nesten alle andre typer knekkebrød fra Wasa (= de beste ;) ) har gjær.

Skrevet
Klart de hever! Flatbrød er vel som regel uten gjær, det er jo en forskjell der mht hvor luftig bakverket fremstår.

Ryvita knekkebrød har ikke gjær (mulig det er variasjon mellom ulike typer), Wasa Fiber+ har ikke gjær, mens nesten alle andre typer knekkebrød fra Wasa (= de beste ;) ) har gjær.

De er jo så flate! Så ser jo ikke ut som de hever... Men ja, det er jo hull i dem av luft.

Ryvita er det jeg spiser!! Og det er bare rug! Så løp og kjøp det TS!

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Tusen takk for gode tips allesamme! Har fått noen ideer nå. :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Har forresten kjøpt yoghurt laget av geitemelk, men den smaker omtrent som fetaost så jeg tror den er best på salater og slikt.

Utrolig hva man får kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...