Gå til innhold

MINI Cooper


Gjest MINI_girl

Anbefalte innlegg

Gjest MINI_girl

Hei. Jeg har forelsket meg helt i MINI og lurte på om noen har noen tips... Prøver og følge litt med på FINN for å se hva man får for pengene og har hørt noen si at det er lurere å kjøpe en som er nyest mulig som har gått lenger enn en eldre årsutgave som har gått kort. Tenkte å bruke mellom 150 og 200.000, lønner det seg da å kjøpe f.eks en 2002 modell som har gått rundt 30-40-000 eller en 2005 som har gått 70-80.000? Setter stor pris på tips da jeg ikke har så veldig peiling på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ikke full peiling, det skal jeg ikke påstå, men det er nok neppe stor forskjell på en 2002 og 2005 modell når det kommer til design. Det folk, som du har snakket med sikkert har ment, er at det er kommet en ny modell med litt nytt design, som skal være enda bedre å kjøre. Dette er 2008 modellen. Den er like høy, men panelet på bilen er høyrere, noe som gjør at vinduene(hvertfall bak, der kan man se det) blir mindre. Ellers er lysene litt anderledes, ellers husker jeg ikke mer.

Når du skal velge mellom en 2002 og en 2005 så bør du gå etter spesifikasjoner som heft i bilen, hvem som har kjørt den tidligere, km.stand, hk, riper i lakken osv osv, da ser du kanskje lettere hvilken årsmodell som passer for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini produseres av BMW og regnes som det i flere sammenhenger. Registrerer du deg og legger inn det samme spørsmålet dette forumet får du sikkert mange flere og langt mer kvalifiserte svar enn her på KG.

Mvh BMW-eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare innom
Hei. Jeg har forelsket meg helt i MINI og lurte på om noen har noen tips... Prøver og følge litt med på FINN for å se hva man får for pengene og har hørt noen si at det er lurere å kjøpe en som er nyest mulig som har gått lenger enn en eldre årsutgave som har gått kort. Tenkte å bruke mellom 150 og 200.000, lønner det seg da å kjøpe f.eks en 2002 modell som har gått rundt 30-40-000 eller en 2005 som har gått 70-80.000? Setter stor pris på tips da jeg ikke har så veldig peiling på bil.

Dette er jo generelt en problemstilling når det kommer til bruktbilkjøp... Selve forskjellene mellom en 02/03 og en 05 er små når det kommer til akkurat denne modellen.

Derimot er det sånn - at kjører du lite - vil det lønne seg å kjøpe en nyere bil som har gått litt lenger... da vil du i løpet av noen år ha jevnet ut forskjellen til de andre 2005-modellene som trolig går litt lenger i året...

Om du derimot kjører langt - bør du gå for en bil som er litt eldre men har gått kort - for å oppnå akkurat det motsatte...

Ellers er det jo de vanlige tingene - som å sjekke historikken på bilen - hvor mange eiere og hvordan servicer er fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...