Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du har virkelig skapt en bølge, Razmatazz! :)

Jeg fant innlegget ditt der du beskrev bryllupet deres og nå har jeg sett bilder fra ferien deres også! Koblet ikke at det var deg da jeg leste det tidligere.

Ser nydelig ut!

Vi har nettopp gjort noen endringer på starten av vår tur; tar tre netter ved Gardasjøen først, og kjører til Verona en av kveldene for å få med oss Aida i utendørsoperaen.

Veldig moro å mekke sin egen tur, men jeg har følelsen av at vi kommer til å endre den endel ganger før vi faller ned på endelig utgave. Leser Tripadvisor f.eks, der noen plutselig slakter plassen vi har valgt, mens andre skryter den opp i skyene. Og i går fikk jeg låne en Lonely Planet der nettopp Gardasjøen ble utpekt som den minst vakre og mest turistifiserte av innsjøene....jaja, smaken er som kjent som baken.

Vi så også Aida utendørs i Verona, og det var virkelig en flott opplevelse! Ååå savner den turen assa!

Skrevet

Hei. var på ferie med min kjære i Italia for noen år siden, vår første ferie sammen. Vi var på Amalfikysten noen dager..men vi bodde ikke nedi i Positano men oppe i fjellsiden i landsbyen som heter Montepertuso, superkoselig og romantisk. Vi bodde hos en skjønn dame som leide ut to rom i huset sitt, og fikk fantastisk service hos hun. Vi var på stranden nede i Positano, spiste der noen ganger og koste oss masse! Hadde en fantastisk opplevelse i Montepertuso, utenfor kirken, med en flott konsert med strykere og tre fantastiske sangere, å såååå romantisk, nydelige middager på lokale favoritt restauranten og deilig mat og vin..mimre mimre.. vi har bestemt at en gang skal vi tilbake og gjenoppfriske minnene :hjerter_rundt:

Var også i Sorrento, gamledelen av byen er veldig hyggelig. Napoli digget vi!! Deilig kaotisk, helt annerledes enn Roma!

Gjest Gjest_Matahari_*
Skrevet

Er det noen som har hatt med barn til Amalfikysten? Jeg har lest litt om Positano, men det står ikke nevnt noenting om hvorvidt det er et egnet sted for småbarn. Hva med Sorrento, er det barnevennlig?

Skrevet

Tror ikke det er noen særlig stender der. De få som finnes er veldig småstenete og ellers bruker man badebrygger.

Skal du med barn og gjerne vil til Italia vil jeg anbefale Sperlonga. Nydelig sandstrand og veldig pen og romantisk by. Den ligger midt mellom Roma og Napoli. Ca 1,5 time med bil fra Roma, mener at det går tog også. :)

Ellers så er også den italienske riviera nydelig, mye billigere enn den franske og mye flottere syns jeg. Du kan fly til Nice og være i Italia på under 1 time.

Skrevet
Er det noen som har hatt med barn til Amalfikysten? Jeg har lest litt om Positano, men det står ikke nevnt noenting om hvorvidt det er et egnet sted for småbarn. Hva med Sorrento, er det barnevennlig?

Positano er ikke spesielt godt egnet for småbarn. Trange, bratte gater og mange lange trapper. Stranden er ok, men ganske liten.

Om det er barnevennlig i Sorrento, kommer litt an på hvordan du definerer "barnevennlig". Rundt noen av hotellene er det sikkert barnevennlig nok, men selve byen er vanskelig å klassifisere som spesielt barnevennlig. Den er som de fleste andre byer, gater, hus, trafikk mm. :)

• 3 uker senere...
Skrevet
Kanskje jeg får høre hvordan dere har hatt det når dere kommer hjem? :)

Vi kunne også tenke oss å leie båt! I det hele tatt; en tilnærmet kopi av det opplegget vi begge har lest på Ditt Bryllup-forumet hadde ikke vært dumt. Vi tenker også ha noen dager i Verona eller deromkring siden vi lander i Milano.

Gleder meg!

Gled dere!

La Tonnarella var kjempekoselig. Vi hadde vanlig rom, men hadde to balkonger (rom nr 4) og fantastisk utsikt. Vi så ned på en suite (tror jeg) og det så også veldig bra ut. Det eneste må være at restauranten er rett ovenfor.

Ellers savnet vi kun kjøleskap på rommet og litt bedre aircondition, alt ellers var helt strålende!

Vi var der 6 netter, og 4 av dagene lå vi på den private stranda. En dag var i Pompei, men det var grisevarmt og vi fikk nok etter kort stund. Droppa også Capri. Vi får ta det siden :-)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...