Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært i Sorrento (Italia). Erfaringer?

• 5 år senere...
Skrevet

Skal på bryllupsreise til Sorrento i juni. Noen som har vært der?

Skal fly til Roma og så ta tog til Napoli + reise videre til Sorrento. Håper på en tur ut til Capri og har også hørt at det er mulig å leie seg båt.

Noe som vil fortelle om sitt opphold?

Skrevet

Jeg skal også på bryllupsreise til Sorrento!

Vi skal fly til Milano, hjem igjen fra Roma, og det i mellom er foreløpig ganske usikkert.....

Vi har nettopp booket to netter på hotel La Tonnarella i Sorrento, og dette ser kjempefint ut! Hotellet ble anbefalt i diverse forum tidligere, også her på KG, tror jeg.

Henger meg på tråden og tar gjerne imot gode tips!

Skrevet

Vi skal 6 netter på La Tonnarella! :-)

Skrevet

Så morsomt! Når skal dere bo der? Vi drar i begynnelsen av juli. Foreløpig har vi bare booket to netter på La Tonnarella(men det er i suiten :) ), men vi lurer litt på om vi bør ha noen flere netter der....ser skikkelig fint ut!

Skrevet

Vi var på bryllupsreise der i 2004 og tror at uansett hvor vi hadde vært så hadde vi hatt det fantastisk :). Vi bodde på et flott klippehotell med egen badeheis til badebryggen og med masse historie i veggene som het Imperial Hotel Tramontano. Tror visst nok at Henrik Ibsen skal ha bodd der i sin tid. God mat og ikke minst is var det i hele området, og vi kan trygt si at vi la på oss noen kilo.

Vi hadde flere late dager ved bassenget. Men anbefaler leie av scooter eller bil for å reise nedover Amalfi-kysten - spesielt Positano er en flott by. Vi kom oss aldri til Capri, men hadde utsikt til øyen fra balkongen på rommet vårt. I selve Sorrento var det ikke veldig mye til uteliv som i feks Hellas og Spania, men mer det at man satt på kafèer og drakk og spiste godt utover kveldene. Vi tok også en guidet tur til Pompeii som jeg alltid har hatt lyst til besøke, samt Vesuvius, men sistnevnte var vi uheldige med været - så det var så som så.

Skrevet
Så morsomt! Når skal dere bo der? Vi drar i begynnelsen av juli. Foreløpig har vi bare booket to netter på La Tonnarella(men det er i suiten :) ), men vi lurer litt på om vi bør ha noen flere netter der....ser skikkelig fint ut!

Vi skal bo der fra 12. til 18. juni :-)

Har vanlig rom med havutsikt og balkong. Har også fått hotellet anbefalt. Var vel på forumet til Ditt Bryllup.

Kunne tenke meg å leie båt.

Skrevet

Kanskje jeg får høre hvordan dere har hatt det når dere kommer hjem? :)

Vi kunne også tenke oss å leie båt! I det hele tatt; en tilnærmet kopi av det opplegget vi begge har lest på Ditt Bryllup-forumet hadde ikke vært dumt. Vi tenker også ha noen dager i Verona eller deromkring siden vi lander i Milano.

Gleder meg!

Skrevet

Sorrento er nydelig, mye turister, men utrolig vakkert landskap. Personlig synes jeg Capri er en skikkelig turistfelle, dyrt og usympatisk. Men øya i seg selv er jo vakker, og utsikten derfra er fantastisk.

Ha en riktig god tur!

Skrevet

Vi lander i Roma og har to netter der før vi reiser til Sorrento for 6 netter, så to netter i Roma igjen. I Sorrento regner jeg med at vi kommer til å sole, bade, ta en tur over til Capri, men først av alt slappe av, nyte feriefølelsen og hverandre. :kose:

Skrevet

Vi var en uke i Sorrento for fire år siden. Byen i seg selv er ikke så veldig interessant - den er veldig turistifisert, og har ikke så mye å by på. Den har imidlertid en helt fantastisk beliggenhet med utsikt over Napoli-bukta og Vesuv. Men selv om det ikke er så mye å se og gjøre i selve byen, er den et meget godt utgangspunkt for utflukter. Jeg kan anbefale: Napoli, som er en helt utrolig by og som er helt annerledes enn alle andre europeiske byer jeg har vært i. Pompeii er også obligatorisk, og er virkelig fascinerende. Amalfikysten med bl.a. Positano og Amalfi er uendelig vakker. Capri er kjedelig og overbefolket av turister, mens Procida er vel verdt et besøk.

Skrevet
Vi var en uke i Sorrento for fire år siden. Byen i seg selv er ikke så veldig interessant - den er veldig turistifisert, og har ikke så mye å by på. Den har imidlertid en helt fantastisk beliggenhet med utsikt over Napoli-bukta og Vesuv. Men selv om det ikke er så mye å se og gjøre i selve byen, er den et meget godt utgangspunkt for utflukter. Jeg kan anbefale: Napoli, som er en helt utrolig by og som er helt annerledes enn alle andre europeiske byer jeg har vært i. Pompeii er også obligatorisk, og er virkelig fascinerende. Amalfikysten med bl.a. Positano og Amalfi er uendelig vakker. Capri er kjedelig og overbefolket av turister, mens Procida er vel verdt et besøk.

Hva slags avstander stakker vi om med Sorrento som utgangspunkt?

Vi skal være i Sorrento 6 netter og har foreløpig kun tenkt på en obligatorisk tur til Capri. Napoli skal vi reise gjennom - mulig det går an å låse inn bagasjen på togstasjonen? Noen som vet?

Skrevet
Hva slags avstander stakker vi om med Sorrento som utgangspunkt?

Vi skal være i Sorrento 6 netter og har foreløpig kun tenkt på en obligatorisk tur til Capri. Napoli skal vi reise gjennom - mulig det går an å låse inn bagasjen på togstasjonen? Noen som vet?

Det er ganske korte avstander. Hvis dere ikke skal leie bil, går det hyppige tog til Pompeii og Napoli. Det går buss langs en halsbrekkende vei til Amalfikysten, og båter både ut til øyene og til Napoli. Så vidt jeg husker går det bare båt til Capri og Ischia fra Sorrento. Hvis man skal til Procida må man først ta båten til Capri eller Napoli og så en ny båt derfra.

Togturen til Pompeii tar rundt en halvtime, mens det tar rundt en time til Napoli. Bussturen til Positano tar rundt en halvtime.

Skrevet

hihi, se her ja... tror det var mitt innlegg dere leste på dittbryllup-forumet ;)

Vi gikk faktisk aldri i land på capri. Leide båt for å dra ut dit, men fikk hakeslepp når vi så virvaret av turister ved havnen! Vi fortsatte derimot i båt rundt øya så vi fikk sett litt, og ankret opp litt unna en stund hvor vi solte oss og badet. Reiste også litt nedover kysten.

Vi leide scooter en annen dag og dro innom Positano og Amalfi: anbefales sterkt! Begge stedene var nydelige! Hvis dere har litt penger å bruke og er glade i fisk og annen sjømat anbefaler jeg en restaurant i Amalfi som heter Eolo (tror jeg). Den ligger akkurat der veien begynner å svinge rett forbi stranden. Dyrt, men fantastisk godt! De har også veldig bra vin og ost.

Var også i Pompeii, det var verdt turen, men det var ekstremt varmt den dagen, så vi ble ikke så lenge.

Synes også Sorrento i seg selv var veldig fint. Og som sagt så var vi veldig fornøyde med La Tonnarella!

Håper dere også får en strålende tur!

Skrevet

hehe razmatazz du må være smågal eller dønn tøff men iallefall min nye helt; å være nordboer og kjøre scooter på amalfikysten står det respekt av.. Har kjørt relativt mye i italia, deriblandt amalfikysten to ganger og må si at trafikantene her (og i napoli by) er av en spesiell kaliber. De kjører som de skulle vært udødelige på sine små scootere og så mange det er av dem! På en vei som i norge pga bredde ville vært enveiskjørt har jeg opplevd å bli forbikjørt av scooter på høyre samtidig som vi møtte bil som også ble forbikjørt av scooter på sin høyre side samtidig som en siste scooter klarte å presse seg mellom oss to bilene :overrasket: Dette sammen med tempoet, trafikkhornene, svingene, klippene rett opp på den ene siden og rett ned i havet på andre siden, og landsbyene klistra inn i fjellet gjorde turene til de flotteste -og villeste- bilturene jeg har hatt. Ønsker meg tilbake :cool:

Skrevet
hihi, se her ja... tror det var mitt innlegg dere leste på dittbryllup-forumet ;)

Vi gikk faktisk aldri i land på capri. Leide båt for å dra ut dit, men fikk hakeslepp når vi så virvaret av turister ved havnen! Vi fortsatte derimot i båt rundt øya så vi fikk sett litt, og ankret opp litt unna en stund hvor vi solte oss og badet. Reiste også litt nedover kysten.

Var det greit å leie båt? Gikk bare bort til havna?

Vi leide scooter en annen dag og dro innom Positano og Amalfi: anbefales sterkt! Begge stedene var nydelige! Hvis dere har litt penger å bruke og er glade i fisk og annen sjømat anbefaler jeg en restaurant i Amalfi som heter Eolo (tror jeg). Den ligger akkurat der veien begynner å svinge rett forbi stranden. Dyrt, men fantastisk godt! De har også veldig bra vin og ost.

Regner med at det går buss også? ;-) Ser i tidl innlegg at det er en halvtime med buss til Positiano. Hvor langt er det til Amalfi?

Var også i Pompeii, det var verdt turen, men det var ekstremt varmt den dagen, så vi ble ikke så lenge.

Synes også Sorrento i seg selv var veldig fint. Og som sagt så var vi veldig fornøyde med La Tonnarella!

Takk for det! Nå er det kun snaue 2 uker igjen så er vi der! Gleder oss veldig!

Var dere noe i Napoli?

Vi kommer jo med tog dit, og det kunne jo vært ok og sett litt, men ikke med et par store kofferter på slep...

Skrevet
Takk for det! Nå er det kun snaue 2 uker igjen så er vi der! Gleder oss veldig!

Var dere noe i Napoli?

Vi kommer jo med tog dit, og det kunne jo vært ok og sett litt, men ikke med et par store kofferter på slep...

Ja vi gikk bare til et båtutleie-sted og fikk leie båt. Tror det finnes flere der, men vi leide fra et sted som lå rett ved fergeleia. Det var stor etterspørsel, så det kan kanskje lønne seg enten å stikke dit så snart dere har tid, evt prøve å booke en båt i forveien. På den annen side så var jo vi der midt i italienerenes fellesferie, så det kan hende det er mindre pågang når dere reiser.

Jeg husker ikke akkurat hvor lang tid det tar til Amalfi, men tipper Positano er omtrent halvveis.

Vi fikk dessverre ikke tid til å se Napoli. Dro heller rett til Roma og tilbragte dagen der før vi reiste. Men det er sikkert mulig å oppbevare bagasje på togstasjonen.

Skrevet
hehe razmatazz du må være smågal eller dønn tøff men iallefall min nye helt; å være nordboer og kjøre scooter på amalfikysten står det respekt av.. Har kjørt relativt mye i italia, deriblandt amalfikysten to ganger og må si at trafikantene her (og i napoli by) er av en spesiell kaliber. De kjører som de skulle vært udødelige på sine små scootere og så mange det er av dem! På en vei som i norge pga bredde ville vært enveiskjørt har jeg opplevd å bli forbikjørt av scooter på høyre samtidig som vi møtte bil som også ble forbikjørt av scooter på sin høyre side samtidig som en siste scooter klarte å presse seg mellom oss to bilene :overrasket: Dette sammen med tempoet, trafikkhornene, svingene, klippene rett opp på den ene siden og rett ned i havet på andre siden, og landsbyene klistra inn i fjellet gjorde turene til de flotteste -og villeste- bilturene jeg har hatt. Ønsker meg tilbake :cool:

Hehe, jeg er enig med deg! Trafikken er en utfordring. Men ikke uoverkommelig ;)

Skrevet

Du har virkelig skapt en bølge, Razmatazz! :)

Jeg fant innlegget ditt der du beskrev bryllupet deres og nå har jeg sett bilder fra ferien deres også! Koblet ikke at det var deg da jeg leste det tidligere.

Ser nydelig ut!

Vi har nettopp gjort noen endringer på starten av vår tur; tar tre netter ved Gardasjøen først, og kjører til Verona en av kveldene for å få med oss Aida i utendørsoperaen.

Veldig moro å mekke sin egen tur, men jeg har følelsen av at vi kommer til å endre den endel ganger før vi faller ned på endelig utgave. Leser Tripadvisor f.eks, der noen plutselig slakter plassen vi har valgt, mens andre skryter den opp i skyene. Og i går fikk jeg låne en Lonely Planet der nettopp Gardasjøen ble utpekt som den minst vakre og mest turistifiserte av innsjøene....jaja, smaken er som kjent som baken.

Skrevet
Veldig moro å mekke sin egen tur, men jeg har følelsen av at vi kommer til å endre den endel ganger før vi faller ned på endelig utgave. Leser Tripadvisor f.eks, der noen plutselig slakter plassen vi har valgt, mens andre skryter den opp i skyene. Og i går fikk jeg låne en Lonely Planet der nettopp Gardasjøen ble utpekt som den minst vakre og mest turistifiserte av innsjøene....jaja, smaken er som kjent som baken.

Tripadvisor er en glimrende ting, men man kan ikke ta alle tilbakemeldingene folk har skrevet der for god fisk. Det har jeg erfart, i hvertfall. Jeg har blitt skuffet over hoteller jeg har booket på grunnlag av tilbakemeldinger der et par ganger - og motsatt: Jeg har bodd på hoteller jeg har likt godt, gått inn på Tripadvisor og funnet ut at de bare har vært sånn middels godt likt.

Det er vel som du sier: Smaken er som baken. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...