Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #21 Skrevet 14. januar 2009 Æsj hva er småmark for noe da? Hvordan får barna dette egentlig? Trodde bare det var katter som fikk mark jeg. Dyr får ofte orm ja, men det kan mennesker og i høyeste grad få. Det vanligste som rammer mennesker er småmark, spolorm og bendelorm.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #22 Skrevet 14. januar 2009 Feil. Orm kan i høyeste grad smitte mellom dyr og mennesker, men det gir sjelden alvorlige symptomer. Du har imidlertid rett i at man kan få spolorm via jordrester på grønnsaker. Ugh! That's it! Kattefaenskape skal ut av huset i morgen den dag.
Gjest Safira Skrevet 14. januar 2009 #23 Skrevet 14. januar 2009 Ugh! That's it! Kattefaenskape skal ut av huset i morgen den dag. Nå får du ta deg ei pære...Hvorfor ikke omplassere ungene heller, det er jo dem som er størst smittekilde, er det ikke??? ...og kalle katten sin for et "kattefaenskap"...du kan ikke være mye glad i dyr. Det er ingenting som irriterer meg mer enn at folk sier de skal omplassere kattene sine pga. at de er redde for å få mark, er gravide, tror de er allergiske osv. Blæææææh! Nå går jeg og legger meg!
Gjest Christabelle Skrevet 14. januar 2009 #24 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Fysj, jeg har aldri hatt mark, heldigvis! Sambo hadde det da han var liten, på ferie i syden. Urk!! Rart jeg ikke har hatt det, jeg har da spist både det ene og det andre, og jeg gikk i barnehage. Kanskje jeg får det når jeg får barn .. Endret 14. januar 2009 av Christabelle
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #25 Skrevet 14. januar 2009 Ungene våre har hatt mark, men kan bare huske at de tok èn tabelett, for så å ta neste tabelett etter en uke. Kuren virket etter 1.dag. Hadde mark selv en gang da jeg var lita, og jeg husker at det klødde i rompa.
Jade Skrevet 14. januar 2009 #26 Skrevet 14. januar 2009 Huff, ja. Husker det som barn. Har heldigvis ikke hatt det i voksen alder, og heller ikke på gutten vår. Vi har forresten katt
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 14. januar 2009 #27 Skrevet 14. januar 2009 Har nettop funnet småmark på min 9 år gammle sønn, å huff det var ekkelt.. Startet opp med vermox behandling nå i kvell og i morgen er det igang med vasking av hus og sengetøy, natttøy ,undertøy osv..osv.. det jeg lurer på er kan man vaske sengetøyet på 60 grader eller er det nødvendig at dette kokes??? noen som vet?? Før måtte man nærmest koke sengetøy, håndklær etc. for å få det rent. Derfor vil man fremdeles ofte få dette rådet. Men nyere vaskemidler er såpass effektive at 60 grader som oftest holder. Sitat Lilleborg: "I 1983 begynte Lilleborg å tilsette TAED, et stoff som aktiviserer blekemiddelet i vaskepulveret. Det gjorde det mulig å få rent tøy ved lavere temperatur. I stedet for kokvask ved 90°, kunne man gå ned til 60°, og tilsvarende til 40° for 60°-vasken." http://74.125.77.132/search?q=cache:FzaER8...;cd=3&gl=no
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 14. januar 2009 #28 Skrevet 14. januar 2009 Småmark? Huff ja. Den kløen glemmer jeg aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå