Gå til innhold

Matpakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner i ny jobb på mandag, og for første gang siden videregående må jeg ha matpakke med meg (litt bortskjemt fra hotellbransjen..).

Er redd at lunchen fremover er et par tørre skiver med svett ost. :S

Noen som har tips til mat som holder seg fristende noen timer? Gjerne litt variert og helst relativt sunt. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg tidligere kommet med matpakke-tips. :)

Skrevet

Jeg har hett samme problemstilling som deg tidligere..! Ikke spesielt moro, nei.

Noen dager blir nødvendigvis litt kjipe. Men de dagene jeg var lykkelig over lunsjen min var når jeg hadde laget ting som smakte litt.

Ting som er godt på brød:

Grillet paprika, grillet aubergine med litt hvitløk, kylling, fetaost, salat, oliven... Ja, rett og slett; det du har som du synes er godt. Mange middagsrester kan funke!

Istedet for smør: tapenade (fantastisk!), pesto, aioli

Litt enklere saker; brød med ost på (brie/camembert/blåmuggost). Skjær opp pære i skiver og ha i en pakke ved siden av/eller rett oppå. Osten blir bare bedre av å ligge noen timer i romtemperatur.

På evita kaffebar i oslo får man en brødskive med en grønnsaksblanding i. Pesto på en ene skiven, kremost på den andre og midt i en blanding av paprika i forskjellige farge, rødløk, tomat og agurk. Nam!! Smaker godt, og er et godt syn.

I tillegg; pastasalat, potetsalat. Lag kvelden før, og ha i en boks.

For husk at matpakken må SE litt apetittelig ut også :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...