Veslejenta Skrevet 1. mai 2003 #21 Skrevet 1. mai 2003 Jeg hadde ikke gått offentlig ut med det. Har ikke lyst på tiggertelefoner fra helt ukjente mennesker. Men venner hadde jeg ikke skjult det for. Dette kunne jeg tenkt meg å bruke penger på: *Møbler *Bil *750' til mamma og pappa *750' til de to søsknene mine *Spart resten og brukt rentene til å kose meg *Etterhvert ville det blitt aktuelt å kjøpe eget hus og leilighet til å leie ut.
-zloty Skrevet 1. mai 2003 #22 Skrevet 1. mai 2003 Fattigmannssvaret er jo "betale ned gjeld" , men det er etter min mening feil å gjøre. Invester i noe som gir avkastning hver måned, kjøp 2 bygårder (den ene må sikkert pusses opp) lei ut og TJEN penger (ingen nedbetaling) Betal heller gjelda med disse pengene, og hva skjer når gjelda er borte..jo du har FAST avkastning på eiendommene så lenge du eier de. Og hvor lang tid tar det å tjene det samme beløpet på nytt? La oss se: antar inntekter på 60000 i mnd (lavt anslått) 60 t * 12 mnd er lik 720 000 i året , 10 år = samme beløp på nytt igjen Litt forenklet her, men like fullt et bedre alternativ enn å "sløse" de bort på gjeld, gaver, biler, hus og hytte. Spør dere selv hva tidligere fabrikkeiere eier i disse dager, jo Eiendomsselskaper. økonom-zloty 1
Gjest Vega Skrevet 1. mai 2003 #23 Skrevet 1. mai 2003 Joda - skulle gjerne gjerne vært lottoharry herfra til månen jeg også ... Lottoharry - det må være han som vinner syv millioner og kun kjøper seg en ny vaskemaskin? Eller bare bytter taket på fjøset ... eller som går motsatt vei og kjøper syv mercedeser ... Jeg vet ikke jeg - men selv ville jeg nok vært en kul lottoharry!
Gjest M-ling Skrevet 1. mai 2003 #24 Skrevet 1. mai 2003 Jeg hadde tatt en pep-talk med noen som har greie på aksjer, og tatt gedigne sjanser uten å være det minste redd for å tape. Ellers hadde jeg kjøpt meg en rød, liten sportsbil til meg selv. Gått bananas på shopping, og kjøpt meg cirka femtusentrehundreogtredve sko. Jeg hadde sponset hytta til foreldrene mine blant annet, skaffet dem nye biler og slike ting, sendt dem til Syden eller noe. Lagt av penger til utdannelsen av min bror. Osv. ... Kul tanke...
jamie Skrevet 1. mai 2003 #25 Skrevet 1. mai 2003 - Betalt ned gjelda til mamma og pappa og gitt de en Sydentur. For det fortjener de - Klær og diverse til søstrene mine - Gaver til nærmeste familie og venner - Klær og diverse ting jeg har lyst på til meg selv - Spart opp nok penger til utdannelsen min - Kjøpt meg en stilig bil - Reist bort til eksotiske strøk *sukk, drømme...* - Spart resten til hus og diverse i fremtiden - Kanskje invistert noe i aksjer eller lignende... Tror ikke jeg ville gått ut offentlig med at jeg hadde vunnet 7 millioner. Som noen andre sa vil jeg helst slippe tiggertelefoner... Men jeg hadde nok ikke klart å latt være å sagt det til venner og familie! Til det er det nok alt for stort for meg
L@dy Skrevet 1. mai 2003 #26 Skrevet 1. mai 2003 ....hadde du gjort hva? Forestill deg at du vant 7 millioner norske kroner i Lotto (prøv ihvertfall ). Hva skulle du gjort med pengene? Vibeke Gått til banken og fått alt ut i tusenlapper og badet i penger! He,he..drømme, drømme...har ingen problemer med å forestille meg det. Selv om det riktignok er en uvirkelig tanke. Jeg ville kjøpt husleilighet. Mine foreldre hadde fått noen penger, og min bror. Bil ville jeg kjøpt. Min samboer hadde fått sertfikat og bil selfølgelig. Nye møbler til huset, maaaaaasssevis av klær. Jeg hadde tatt med meg samboer på tur i den store verden. :D Og betalt ned gjeld. En fornuftig tanke er at jeg hadde låst mye av pengene til jeg kom meg nedpå jorden igjen sånn at jeg kunne brukt de fornuftig. Invester i noe kanksje... En leser jo sånne "skrekkhistorier" om folk som tar helt fullstendig av etter å vinne i lotto. Og etter noen mnd så ender de med gjeld istedet. Jeg tror jeg er mer fornuftig enn sånn, er jo mulig jeg tar feil da. Jeg hadde ikke ropt ut til alle om at jeg hadde vunnet. Dvs ryktet sprer seg jo fort. Så mange hadde nok fått vist om det. Men jeg tror jeg hadde sagt jeg hadde vunnet en "fin liten sum", men holdt det skjult for de fleste utenom den nærmeste familie hvor mye. Men jeg tenkte på en ting. Det finnes mange mennesker som sier de er synske. Hvorfor vinner ikke de i lotto? Kanksje det er de som håver inn storgevinsten for alt jeg vet da!?
@shygirl@ Skrevet 1. mai 2003 #27 Skrevet 1. mai 2003 Vi hadde nok Betalt ned alle lån, feiret bryllup, reist på en 3-ukers deilig ferie, kjøpt hus, en hund til, ny bil, spandert en del ting på venner og familie sist men ikke minst spart en god del...
Gjest LoisLane Skrevet 1. mai 2003 #28 Skrevet 1. mai 2003 Morsomt, Vibeke! Jeg hadde også en lotto-tråd for noen måneder siden Joda, jeg ville betalt på gjelda. Så ville jeg feiret bryllup uten å ofre kostnadene en tanke, og så skulle jeg bestille alt som skulle til for å få en fantastisk hage. Jeg ville kjøpt gaver til familien, og tatt ungene med på en fantastisk shoppingrunde. Så ville jeg prøvd å få tak i en barnevakt (ikke lett, med unger som ikke sover hele natta), og tatt en helge-luksustur med Supermannen min. Så ville jeg ha startet et bakeriutsalg her jeg bor :D
Gjest Chica Skrevet 2. mai 2003 #29 Skrevet 2. mai 2003 * Kjøpt noen leiligheter for utleie (2'') * Byttet ut leiligheter vår med noe litt større(1,5'') * Kjøpt meg bil(500') (A4 cabriolet) * Kanskje kjøpt enda en bil(700') (XC90) * Kjøpt møbler til den nye leiligheten vår(500') * Kjøpt en 3-roms i spania(1'') Og da har jeg 800' igjen som jeg ville satt på høyrentekonto. Tror kanskje jeg ville droppet volvo'n og heller spart de pengene... Vet ikke helt! Hmm, 7 mill går fort det...
Gjest Bradshaw ikke pålogget. Skrevet 2. mai 2003 #30 Skrevet 2. mai 2003 Hemhem..... Vibekke, jeg lurer på oom du kanskje HAR vunnet i lotto jeg... Hehe :D Jeg ville ha kjøpt meg masse klær, sko og vesker. deretter ville jeg betalt ned hele min families gjeld, kjøpt meg en leilighet og en bil.... resten skulle gått til sparing og en liten ferie, *sukk*
Gjest Vega Skrevet 2. mai 2003 #31 Skrevet 2. mai 2003 Ja? Vibeke? Har du vunnet i lotto nå kanskje? Og trenger gode forslag??? :D
Gjest Kinga Skrevet 2. mai 2003 #32 Skrevet 2. mai 2003 Alltid greit å være forberedt på de 7 millionene. Vibeke
Gjest Diva Skrevet 2. mai 2003 #33 Skrevet 2. mai 2003 FAT CHANCE sier nå jeg. Men det er jo lov å drømme ? Synes Zloty har gode forslag jeg! Kjøpt bygårder i sentrum med forretninger og cafèer. DET tjener man fett på! Ellers : * Betale ned det studielånet jeg har nå. (ca 60 000) * Tatt lappen og kjøpt meg en Rover sporenstreks. Eller en MG ? (300 000) * Startet en brudesalong, som skal skille seg litt ut fra vanlige salonger. Med vekt på design, god service, og også mere antrekk til brudgommen! Han blir ofte glemt, synes jeg.... (Hvor mye det koster vet jeg ikke...) * Kjøpt tomt og bygget hus fra bunnen av.(ca 2 1/2 mill) * Betalt ned gjelden til foreldrene mine.(vet ikke hvor mye det er, men ikke mer enn par hundre tusen..) * Og ikke minst,- begynt på videre utdanning med en gang nå til høsten, såfremt jeg kommer inn. Pga dårlig økonomi, ser jeg helst at jeg venter til neste høst så jeg kan spare litt. DET slipper jeg jo med så mye cash * Investere litt i aksjer og næringsliv * Kjøpt gullsmedutstyr og materialer * Slengt resten på en god høyrentekonto Ååååå, så mye gøy man kunne gjort :D
Gjest Kinga Skrevet 2. mai 2003 #34 Skrevet 2. mai 2003 FAT CHANCE sier nå jeg. Men det er jo lov å drømme ? Ååååå, så mye gøy man kunne gjort :D Å spinne sukkerspinn i hodet sitt er deilig - og det å glede seg over sine egne drømmer har bedre odds enn å vinne i Lotto. Vibeke
Gjest Lady-M Skrevet 2. mai 2003 #35 Skrevet 2. mai 2003 Hehe.. morsomt. 7 millioner er for lite skjønner du. Jeg og husbonden pleier å leke "hvis vi vant 20millioner-leken" støtt og stadig. Noen ganger strekker de ikke til de heller. Finner ut at vi skal gi en sum til familie og ender opp med at vi må trekke litt fra den summen og legge på et annet sted... Kan leve meg skikkelig inn i det her...
Armonia Skrevet 2. mai 2003 #36 Skrevet 2. mai 2003 Hadde jeg vunnet 7 millioner hadde jeg kjøpt hus med stor hage, betalt studielån, reist på ferie og shoppet.. Og satt resten i banken, og prøvd å være økonomisk :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2003 #37 Skrevet 2. mai 2003 Sju millioner ja... Jeg ville satt av en million til hver av podene, slik at de kunne komme seg i gang i voksenlivet uten studielån og med egenkapital. Deretter ville jeg sletta gjelda mi. Jeg vet det blir mer skatt av det, men jeg ville ønske frihet fragjeld framfor lav skatt. Jeg ville nok oppgradert garderoben en smule, og garantert pussa opp badet. Jeg ville nok ikke satt i gang med noe stort forbruk, og jeg ville bedt om kyndige råd mht forvatningen av pengene.
Gjest Zalomine Skrevet 2. mai 2003 #38 Skrevet 2. mai 2003 Jo, da skulle drømmene blitt til virkelighet. for det første ikke forhaste oss, så sette alt på høyrente (noe skal nok investeres, men som sagt, ikekforhaste oss) mens vi tar ei helg til bare å tenke over saken, rett og slett, kanskje lengre tid om det behøves. Så ville vi begynt å se etter eget hus, kanskje gjerne bygge, få det helt nytt og helt som vi vil (leier nå, grunnet mangel på egenkapital og god inntekt, så vi kan ikke kjøpe) Om vi skulle bygge så tar jo det litt tid, men det passer fint. (Huset skulle gjerne hatt ei utleieleilighet. Sikrer økonomisk tilskudddet, og kanevt brukes når ungene ommange årvil "flytte",men ikke er gammel nok/har penger til å flytte skikkelig) Vi ville så begynt på prosessen med å skaffe en hund. Dette skal etter min samboers utsagn ta minst 9 måneder, så vi er sikker på at vi ikke forhaster oss i noe ledd av prosessen. Jeg ville sagt opp min jobb på dagen (mistrives sterkt, og er aktiv jobbsøker som det er). Sambo har jo snakket om at da ville han startet egen bedrift, men nå har han akkurat fått en ny jobb, begynner om ei uke, så mulig han ville blitt i den en stund først. Så ville jeg droppa p-pillene, med så mange penger har vi råd til en baby også. Ville sendt sambo avsted til nærmeste kjøreskole, og så skulle vi kjøpt en bil. En del penger skulle vært til investering, antakelig i eigendomtil utleie, det er jo lønnsomt. Ja, mange snakker om å nedbetale sine foreldres gjeld. Det vet jeg ikke om vi ville gjort. Både mine og hans foreldre har en stabil og god økonomi. Vi ville selvsagt betalt tilbake det vi skylder dem, og gaver ville det dryppet på både dem og våre søsken. Men, om vi gir dem masse penger nå, som de ikke trenger, så blir jo det da bare penger som vi senere arver, og dermed må betale arveavgift av pengene vi ga dem, på et vis. Våre foreldre er i en del av livet hvor de gjerne hjelper sine barn. De trenger ikke vår hjelp. Derfor ville jeg heller satset på å gi dem noe de ville ha glede av (mine foreldre ville jeg sendt til påskeøya, som er en av min mors drømmer, eller svalbard, som hun også drømmer om) Jeg investerer heller for fremtida (men ikke sånn "satse masse på aksjer uten å være redd for å tape", men heller i eiendom, som jeg anser som trygt og lønnsomt.) Og så ville jeg fjernadoptrert 11 unger. (antallet 11 kommer av at vi har et slikt fadderbarn fra før.) 12 er et for hver måned. Altså, skriver jeg brev to ganger i måneden (og sender med en liten pakke) så får de hver brev to ganger i året. Jeg kjenner meg selv og vet at stort mere brev enn det klarer jeg neppe å skrive, dessverre. Mulig jeg burde begrense det til 5 unger til, så fikk de brev 4 ganger i året? (bare to med pakke, for mere pakker får man ikke sende dem) Etterhvert som våre egne barn vokser opp vil jeg overlate brevskrivingen til ett av barna (i omtnret samme alder?) til hver av dem, for å lære dem om å dele. Barn som vokser opp i en slik "drømmeøkonomi" kan jo lett bli bortskjemt (det vil jeg forsøke at de ikke skulle bli, de skulle ikke få alt de pekte på, selv om vi hadde råd til det) og trenger ekstra fokus på å DELE med de som har mindre. Ja, og så ville jeg kjøpt et klesskap, for det TRENGER vi, og så genelt litt andre møbler, og jeg som ikke har shoppa på godt over et år ville definitvt kjøpt meg litt nye klær også. Er det noe jeg har glemt da? (JA, et nytt tastatur, siden dette er litt slitt. Har prøvd å rette opp, men noen ganger har jeg sikkert oversett det (space-tasten er litt "død". Etter at jeg sølte melk over det andre tastaturet må jeg altså ta til takke med dette....)
Grooo Skrevet 2. mai 2003 #39 Skrevet 2. mai 2003 Tror jeg skal levere inn en Lotto-kupong til uka jeg.. Her var det jammen mange gode idéer til hva man kan bruke pengene til, synd å vite at man ikke en gang har en ørliten sjangs i havet til å vinne disse 7 millionene...
Gjest Zalomine Skrevet 2. mai 2003 #40 Skrevet 2. mai 2003 Har inne lotto hver eneste uke vi. Vinner ikke uten å prøve....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå