Gå til innhold

Med 7 lottomillioner...

Anbefalte innlegg

Gjest Kinga
Skrevet

....hadde du gjort hva?

Forestill deg at du vant 7 millioner norske kroner i Lotto (prøv ihvertfall :ler: ). Hva skulle du gjort med pengene?

Vibeke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpt til odel og eie heim og bil.

Delt med familie og venner og reist LANGT avgårde!

Gjest Kinga
Skrevet

Ville du fortalt til noen at du vant så mye penger, da, Starfish?

Gjest care
Skrevet

Hei hei. Jeg og sambo har nettopp gått tur og da var tema opp til drøfting og begeistring. Vi kom frem til: hus, flotte biler (en til hver), reiser, bryllup (helst i utlandet med familie) og "gaver" til vår nærmeste familie.

På slutten av turen gikk jeg innom Narvesen og kjøpte meg en 5 ukers lotto....snakk om å være optimist :ler:

Skrevet

Fortalt det ja!

Jeg er en ekspert på å bruke penger og jeg skulle jammenb ikke skjult at jeg hadde fått mange mellom hendene!

Gjest Kinga
Skrevet

Har du tenkt over hvem du skulle fortalt det til og ikke, Care?

Gjest Kinga
Skrevet
Fortalt det ja!

Jeg er en ekspert på å bruke penger og jeg skulle jammenb ikke skjult at jeg hadde fått mange mellom hendene!

Du hadde ikke vært redd for misunnelse, eller at noen forventet seg penger eller gaver fra deg, Starfish?

Skrevet

1. Betalt ned gjeld på hus og bil

2. Kjøpt en eller to små selveierleiligheter (sikrer alderdommen)

3. Byttet ut hele garderoben og kjøpt det vi trenger av møbler

4. Oppfylt sambos drøm om en sprek bil

5. Tatt en laaang ferie

6. Gitt en sum til Frelsesarmeen

Hadde muligens vurdert flere veledige formål og investeringer.

Mest sannsynlig hadde jeg puttet pengene i banken og fått litt avstand fra dem først.

Familien min har det de trenger, så jeg tviler på at det hadde vært noe alternativ å gi bort til dem. Men OM de hadde hatt dårlig råd, så hadde jeg selvsagt gitt dem en sum også.

Gjest care
Skrevet
Har du tenkt over hvem du skulle fortalt det til og ikke, Care?

Vi kom vel frem til at vi ikke ville fortalt det til venner. Ikke fordi vi ville vært redd for tigging, de skulle ofte blitt bedt på gode middager med rødvin. Men det er heller den holdningen "ja, de har nå hatt det så lett, de som har vunnet penger" - den holdningen hadde vi ikke giddet. :blunke:

Hva med deg da? :wink:

Skrevet

Kan jeg få vinne mer enn 7 millioner Vibeke? Værsåsnill?

Her i området får du nemlig knapt en treroms leilighet for den prisen..... :(

Men fra spøk til revolver:

Jeg tror vi hadde kjøpt oss et nytt hus i Norge. Og så en liten leilighet i Sør Frankrike!

Dessuten hadde vi tatt noen av pengene og opprettet fond for våre nevøer og nieser slik at de får litt hjelp når de en gang skal etablere seg.

:briller:

Skrevet

Du hadde ikke vært redd for misunnelse, eller at noen forventet seg penger eller gaver fra deg, Starfish?

Misunnelse kan folk bare være. Tiggere har jeg ikke noe til overs for.

De som hadde fortjent, skulle fått sin del av kaka.

Gjest Kinga
Skrevet

Vi kom vel frem til at vi ikke ville fortalt det til venner. Ikke fordi vi ville vært redd for tigging, de skulle ofte blitt bedt på gode middager med rødvin. Men det er heller den holdningen "ja, de har nå hatt det så lett, de som har vunnet penger" - den holdningen hadde vi ikke giddet. :blunke:

Hva med deg da? :wink:

Hva jeg skulle gjort? Startet min egen bedrift.

Hvem jeg skulle fortalt det til? Færrest mulig.

Vibeke

Skrevet

Levd livet. Prøvd å gjøre meg så lykkelig som mulig - lett når alle pengebekymringer forsvinner.

Jeg hadde da prøvd å leve det gode liv. Tatt vare på meg selv og mine. Reist en del for å oppleve nye ting.

Hmmm kjøpt/bygget et hus med det formål at det skulle bli min arbeidsplass; et hus hvor barn/ungdom/voksne med problemer kunne komme og bo til andre og bedre løsninger dukket opp.

Lært meg å ri. Kanskje bygget stall og kjøpt hester - til huset nevnt ovenfor.

Hvor mange millioner var det sa du? :ler:

Gjest Kinga
Skrevet
Kan jeg få vinne mer enn 7 millioner Vibeke? Værsåsnill?

Her i området får du nemlig knapt en treroms leilighet for den prisen.....  :(  

Men fra spøk til revolver:  

Jeg tror vi hadde kjøpt oss et nytt hus i Norge.  Og så en liten leilighet i Sør Frankrike!

Dessuten hadde vi tatt noen av pengene og opprettet fond for våre nevøer og nieser slik at de får litt hjelp når de en gang skal etablere seg.

:briller:

:ler: Mer enn 7 mill? Synes du kom ganske langt med millionene dine, jeg, Litago!

Vibeke

Gjest Kinga
Skrevet
Hvor mange millioner var det sa du?  :ler:

Trikset må vel være å få de 7 millionene til å strekke lengst mulig, eller vokse littegrannmye.

Skrevet

Bygget nytt hus.

Kjøpt ny bil (eventuelt to...).

Spart til tassens fremtid.

Reist jorden rundt.

Startet egen bedrift (kan jo i og for seg gjøres uten de millionene også, men...).

Spart en god del.

Sendt foreldre, mormor og svigers på drømmeferier.

Hadde ikke sagt det til noen...

Men det er jo mulig enkelte hadde skjønt det likevel. :ler:

Gjest Starya
Skrevet

Jeg ville kjøpt meg litt klær..

Så ville jeg fått meg ny bolig med eget soverom! :briller: Og hage, for det vil ungen ha.

Jeg ville investert i tørketrommet og oppvaskmaskin. Og symaskin.

Tatt meg et friår.

Kjøpt endel stæsj til guttungen, og meldt ham på ting vi ikke har hatt råd til til nå.

Tatt sertifikat, fått meg bil (el-bil?)

Digitalkamera.

Og masse mer...

Gjest Vega
Skrevet

Syv millioner ... om jeg skulle fortalt det til noen?

Helst ikke, men de hadde jo sett at jeg hadde penger -litt vanskelig å skjule for de nærmeste. Så jeg ville ventet til lottogevinsten "bare" var en og en halv million jeg - og sagt at jeg hadde vunnet bare det!!! :briller:

Hva jeg ville brukt de på - stall, par hester, ny og litt større båt (ikke noe racerbåt), mørkeromsutstyr (bedre), laget et stort atelier, kjøpt macintosh igjen (men beholdt pcen) og alle designprogrammene - digitalt videokamera, kamera.

Gitt en stor sum til min sønn - eller investert i en leilighet i første omgang. Mulig jeg ville kjøpt meg selv en ettroms leilighet i enten Tromsø eller Oslo - for å ha muligheten til å være litt urban innimellom, og samtidig ha privatliv. En slags hytte i byen.

Så ville jeg gitt litt til foreldrene mine (femhundretusen til faren min, men kanskje ikke noe til min mor, hun har en del fra før) - og til søsteren min, og nevøen min. (Kan hende jeg hadde sagt at jeg hadde vunnet fire millioner til de nærmeste ... for å kunne gi litt til hver.)

Noe sånt ...

Men jeg hadde nok ikke fortalt om gevinsten til alle ... er litt harry å være lottomillionær ... det er greit å være harry kanskje, men lotto-harry?

:wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

7 millioner!!!??? :sjarmor:

Først ville jeg gitt mamma og pappa det de trengte for å bli gjeldfrie.

Søstera mi skulle fått en real sum.

Så skulle jeg kjøpt hus, kosta på det som trengtes der, av oppussing og innbo.

Så hadde jeg kjøpt meg en ny liten bil, og bygd garasje til den.

Tilslutt ville jeg nok bedt sammen slekt og venner på en skikkelig fest - og satt det som eventuelt skulle være igjen inn på høyrentekonto...

Jeg skulle kost meg så vanvittig om jeg vant...Jeg håååper det en gang blir min tur... :roll:

Gjest Kinga
Skrevet

Men jeg hadde nok ikke fortalt om gevinsten til alle ... er litt harry å være lottomillionær ... det er greit å være harry kanskje, men lotto-harry?  

:wink:

Lotto-harry! :ler: For et digg uttrykk. Skulle gjerne vært lottoharry herfra til månen, jeg!

Men hva legger du i Lotto-harry, Vega? Hva er det for noe?

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...