Gå til innhold

Dermalogica vs Dr. Hauschka  

4 stemmer

1. 1. Dermalogica

• Dr. Hauschka
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bare lurer på hvilken av disse seriene so er best til sensitiv og tørr hud, som fort kan få kviser av for fete kremer. Hvilken liker du best, og hvorfor?

Endret av Rexina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en veldig kraftig reaksjon etter å ha brukt Dr. Hauschka en stund som ødela huden min helt for en periode, samtidig som jeg ikke liker Dermalogica heller, gjør ingenting for huden min... Så ingen av delene. ;) Jeg er veldig fornøyd med Ren.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

det er på en måte to helt forskjellige ting. les litt på nettsidene til dr.hauschka.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet (endret)

Det lureste du kan gjøre, er å finne én hudpleieserie, og faktisk holde deg til denne i en periode, helst i minst fire uker uten å prøve andre produkter. Først da kan du se om den egentlig er noe for deg. Hopping mellom serier kan føre til irritert hud på sikt.

(Been there, done that; jeg fikk perioral dermatitt på grunn av for utstrakt testing, og det var veldig vanskelig å bli kvitt).

Selv har jeg brukt Dr. H. tidligere, men fikk skrekkelig tørr hud av kremene. Nå bruker jeg rensemelk og ansiktsvann derfra sporadisk, samt har rosekremen til nødkrem når huden er i krise, for eksempel når nesen er rød og sår etter forkjølelse.

Endret av Morgan le Fay
Skrevet

Jeg har aldri prøvd Dermalogica, men bruker dr.H på fast basis og har gjort det i noen år nå. Har tørr hud som trenger mer fukt en fett, og trives veldig godt med dr.Hs flytende dagkrem, med rensemelk og tonic og av og til andre kremer om jeg i perioder trenger noe litt fetere.

Dermalogica er vel relativt mye dyrere, og jobber vel ikke utifra samme tanke som dr.H? (vet ikke det, da jeg ikke vet noe særlig om Dermalogica).

Skrevet

Jeg bruker rensemelka fra Dr Hauschka og synes den er veldig bra, har også brukt rensekremen, men den får jeg irritert hud av, og fuktighetskremene synes jeg bare fungerte en stund. Men dersom du har sensitiv hud bør du være veldig forsiktig med Dr Hauschka da produktene inneholder aromatiske oljer som forholdsvis mange reagerer allergisk på. Dermalogica har jeg ikke erfaring med.

Skrevet

Hvis man ikke tåler romatiske oljer, hvor fort merker man det da? Etter noen dagers bruk, eller mnd?

Jeg fikk en veldig kraftig reaksjon etter å ha brukt Dr. Hauschka en stund som ødela huden min helt for en periode, samtidig som jeg ikke liker Dermalogica heller, gjør ingenting for huden min... Så ingen av delene. ;) Jeg er veldig fornøyd med Ren.

Hvor lenge brukte du serien før huden ble verre?

Skrevet

det man bør vær obs på i forhold til Dr. Hauschka og andre naturlige hudpleieserier er at de inneholder veldig mye alkohol! Alkoholen brukes da som konserveringsmiddel og for veldig mange er det ikke et problem. Jeg derimot har sensitiv hud som reagerer på alkoholen, så jeg bruker kun oljene og de produktene som har veldig lavt alkoholinnhold. Jeg kan f.eks. bruke rosekremen i originalversjon, men ikke rosenkrem light. Jeg kan ikke bruke tonicen eller de andre fuktighetskremene.

Dermalogica er helt basic og kraftig overpriset. Jeg ville aldri betalt fullpris i Norge for noen av produktene. De er helt greie, men gjør ingenting for huden min.

Skrevet
Hvor lenge brukte du serien før huden ble verre?

Jeg hadde brukt serien i 2-3 måneder før huden min plutselig "eksploderte" i rødt, hissig utslett over store deler av ansiktet.

Skrevet

Ok, jeg er blitt så nysgjerrig på dette at jeg bare må teste. Har bestilt en prøvekit på strawberrynet for tørr/sensitiv hud, men ser at det ikke er med noen nattampuller. Er det nødvendig med disse ampullene, eller kan jeg bare kutte ut nattkrem fra dag 1?

Skrevet

Jeg kan ikke anbefale Dermalogica høyt nok! :)

Jobbet som vikar på hovedkontoret deres i England for noen år siden, og hadde ikke peiling på hva merket var før jeg begynte der :P

Var jo skeptisk i begynnelsen om det var noe bra, alle firmaer sier jo at de er de beste ;)

Som ansatt der fikk alle produkter hver måned, og det som overbeviste meg var at alle på det svære kontoret hadde helt nydelig hud og ingen brukte sminke! :)

Men det som er viktig med Dermalogica er å gå til hudpleieren som fører det og få FaceMapping-konsultasjonen om hvilke produkter man skal bruke, for det går an å bruke dem på forskjellige måter, kombinere & trikse&mikse, og derfor lett å bomme litt, eller bare ikke få den maksimale effekten.

Sånn konsultasjon skal være helt gratis, og jeg håper det er sånn her i landet også.

Og nei, jeg er ikke betalt lenger for å si pene ting om Dermalogica (men de burde de nesten når jeg gjør det uansett :ler: )

- hadde de vært et drittfirma og de fikk masse klager på produkter som ikke fungerte så hadde jeg hylt ut, for det verste jeg vet er kosmetikk-firmaer som spiller på skjønnhetshysteriet og ikke leverer.

Men jeg ble imponert, kundene over hele England var imponert, og jeg kommer til å fortsette å bruke og anbefale Dermalogica - proffe produkter som gjør det de skal rett og slett, og så tester de ikke på dyr :)

Skulle bare ønske det ikke kostet nesten dobbelt av prisen iforhold til utlandet, men sånn går det jo med det meste som importeres til lille Norge, og heldigvis er jo både dollaren og pundet lave nå hehe :engel:

Skrevet
Ok, jeg er blitt så nysgjerrig på dette at jeg bare må teste. Har bestilt en prøvekit på strawberrynet for tørr/sensitiv hud, men ser at det ikke er med noen nattampuller. Er det nødvendig med disse ampullene, eller kan jeg bare kutte ut nattkrem fra dag 1?

Er Dr. Hauschka du har bestilt prøvesett til? Isåfall burde du sjekket en helsekost først, for prisene på Dr. Hauschka på Strawberrynett er ganske stive. ;)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Er Dr. Hauschka du har bestilt prøvesett til? Isåfall burde du sjekket en helsekost først, for prisene på Dr. Hauschka på Strawberrynett er ganske stive. ;)

Jeg måtte sjekke, og prisene er til dels ganske mye høyere enn i helsekostbutikkene.

Skrevet

Bestilte på strawberrynet fordi jeg ikke gadd å betale 50 kr for buss bare for å komme inn til byen å kjøpe settet, og fordi jeg går på folkehøgskole laaaaaangt vekk fra butikker. Ellers hadde jeg kjøpt det i helsekost:) men må man ha den hudkuren om natta, eller holder det med rens, tonic, krem, olje? Vet at man ikke skal bruke nattkrem:)

Hvor mye koster hudkuren med 50 kapsler, forresten?

Til Gjest som elsker Dermalogica:

Ja, det er helt enkle produkter, og jeg har prøvd mye, og vært hos hudpleier osv osv, men det ser ikke ut som om det går riktig vei med huden min. Den trenger olje ser det ut som, for etter at jeg prøvde ansiktsolje fra dr. H. har ansiktet mitt blitt totalforandret. Så håper restenav serien funker like bra:)

Er veldig skeptisk til alkoholen i Dr. H-produktene dog. Er det noe huden min ikke er så glad i er det parfyme og alkohol.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hvis du er tørr og fuktfattig, bør du ikke bruke rosekremen alene. Den er veldig fet, men min erfaring er at den tørker ut huden på sikt fordi den kun tilfører fett og ikke fuktighet. Det du heller bør gjøre, er nok i første omgang å teste om den flytende dagkremen er nok for huden din, for den har en veldig fin konsistens, og tilfører både fuktighet og fett.

Jeg har ingen problemer med alkoholen i naturprodukter, men som oftest tilfører de for lite fuktighet, og huden blir knusktørr.

Skrevet

Jeg var i grunnen nokså fornøyd med Dr Hauschka, men måtte slutte å bruke rensekremen fordi den irriterte øynene. Jeg merket ingenting til det, men i følge optikeren så fikk jeg små sår på innsiden av øyelokket :sukk: Når jeg sluttet med rensekremen så ble de borte.

Ansiktsvannet var fryktelig uttørkende og stinket alkohol. Lukten av rosekremen gjorde meg skikkelig kvalm til slutt.

Skrevet

Men hvordan kan et så naturlig produkt som Dr H ha alkohol i produktene. Det törker jo ut huden på sikt. Det er jo ikke bra for huden med alkolhol i det hele tatt! Sikker på at det ikke alkoholen fordamper eller noe når det kommer på huden, og ikke synker inn i huden? Serien er jo laget for sensitiv og törr hud, og da blir jo huden bare enda törrere og mer irritert med alkohol i produktene!

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Alkohol brukes som konserveringsmiddel. Jeg har ingen problemer med alkoholen i Dr. Hauschka, men problemer med at det blir for lite fuktighet.

Skrevet

Men funker det ikke å blande fuktighetskremer da, så det blit nok fuktighet? For eks flytende dagkrem og kvedekrem eller noe?

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Joda, det funker, på sett og vis, men jeg gikk lei, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...