Gå til innhold

bildethumbs på mac?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har nettopp skiftet fra pc til mac og lurer på en liten ting. På pc kan man få miniatyrbilder i bildemappene, sånn at man slipper å åpne hver enkel for å se hvilket bilde det er. Finnes denne funksjonen på mac og?? det er så kjedelig å måtte klikke på alle sammen for å få fram bildeminiatyr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyreklikk i Finder-vinduet eller inne i en mappe, og velg Show view options i menyen. Det kan du velge icon preview enten i alle mappene (all windows) eller enkeltmappevis.

(det heter i hvert fall så i min Tiger-mac, vet ikke om noe er forandret i Leopard).

Skrevet

hmm.. jeg har og en tiger.

klikker på show view (vis info), men der er det inget alternativ som heter icon preview. Eller er det bare jeg som ikke ser det? Skjønner ingenting ...

Skrevet

det er jo det som heter forhåndsvisning, men der ser jeg ingen valgmuligheter. Må jeg klikke på noe mer der?

Gjest StearinPikken
Skrevet

På meg så kommer dette opp automatisk, men jeg har leopard (trodde forøvrig at det kom opp thumbs uansett).

Jeg lurer på en ting: Hvorfor sorterer du ikke bildene og ser på dem i iphoto? Der gjør du alt, og bildene i mapper o.l skal du ikke bry deg om.

Skrevet
hmm.. jeg har og en tiger.

klikker på show view (vis info), men der er det inget alternativ som heter icon preview. Eller er det bare jeg som ikke ser det? Skjønner ingenting ...

Du høyreklikker på desktopen (altså "på skjermen")? Det står ikke show view, men show view options, og hos meg kommer i hvert fall icon-preview-en opp der.

Jeg synes forøvrig også det kan være greit å kunne se bilder i mapper bare ved å bruke finder, f eks når jeg jobber og putter ferdige bildefiler i en mappe underveis :)

Skrevet
Du høyreklikker på desktopen (altså "på skjermen")? Det står ikke show view, men show view options, og hos meg kommer i hvert fall icon-preview-en opp der.

Takk! Det funka!

Men thumbsa er så små. Går det an å gjøre de større? Merker det er en funksjon som jeg likte godt med Windows...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...