Gjest StoreSky Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Den vil ikke logge på, så jeg får ikke mottatt mail. Den boksen med passord (som det er lagt til "husk passord") kommer opp hele tiden. Feilmelding "serverfeil, feil passord" -eller noe i den duren. Noe feil med outlock? eller jeg som er kløne med data?? Kan jeg eksportere hele adresselista, eventuelt mailer til en annen (og kanskje mer stabil) mailingssystem? Jeg får sendt mail, det går fint!
Kamikatze Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Vent litt, og se om det bedrer seg av seg selv. Er det serverfeil, må de vel få litt tid på seg til å fikse serveren igjen. Logg eventuelt på din e-postkonto manuelt, fra nettet, og se etter driftsmeldinger. Påloggingsboksen har kanskje en avkryssingsrute for "logg inn automatisk"? Hak i såfall av den. Likevel kan boksen dukke opp, hvis serveren ikke "tar imot". Hvis du bruker en e-postkonto hos andre enn nettleverandøren du bruker, ta kontakt med kundeservice. Er visst kommet noe nytt kluss med port 25, som vanskeliggjør å bruke e-postkonti hos andre. Sånn sikkerhetsgreie. Det er ingen ting i veien for å laste ned andre e-post klienter, sånn som windows mail, og alle de andre frie og franke. Men jeg antar at windows mail, og outlook (ikke ekspressen) er de som er enklest å krafse til seg adresselista i.
Gjest StoreSky Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Skal prøve og hake av "logg på automatisk" og vente og se. Får ikke logget meg på webnett-leseren til Outlock-adressa, for den er heeelt fucka etter at chello ble get..... Takk for svar!
Kamikatze Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Kan det være at adressene er oppdatert fra [email protected] til [email protected] ? Jeg vet ikke, men bare skyter en pil ut i natten ; )
Gjest StoreSky Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Har endret på kontoen til @getmail.no. Gjorde det for lenge siden. En dag funket det som vanlig, neste dag ikke. En smule irriterende, da det er den "seriøse" mailen min. Kommer bare opp hele tiden forespørsel om brukernavn/passord. Er det mulig å stille inn slik at alle mail blir videresendt...? Dette har jo skjedd før (da chello ble get) og da funket det plutselig igjen etter noen dager.
Kamikatze Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Er jo mest sannsynlig at det normaliserer seg etter en dag eller to. Hva sier kundesenteret til Get da? Hvis viderekobling er en del av de tjenestene som ligger inne på e-postkontoen din, kan du selvsagt logge deg på via web, og fikse i instillinger. Men såvidt jeg forsto, greide du ikke å logge deg på via nettet. Da er det trolig slik at når du plutselig igjen får logge deg inn på nettet, er det fordi serveren er oppe igjen. Og da vil jo sannsynligvis e-posten din funke i e-postklienten du bruker : ) Endret 22. februar 2008 av Kamikatze
Gjest StoreSky Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Får smøre meg med tålmodlighet altså.. Har vart sånn i tre-fire dager nå. Og skulle sende mail til get, men de hadde bare automatisk skjema man fyller ut, og kan sender den jo direkte fra Outlock'en... Hvis det ikke ordner seg får jeg ringe de!
Kamikatze Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 (endret) Tre - fire dager? Et døgn, så er det betimelig å ringe dem, hehehe. Du behøver ikke være sååå veloppdragen, for du betaler tross alt for tjenesten : ) Men du kommer altså ikke heller inn og får logget på deres webmail? Endret 24. februar 2008 av Kamikatze
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Vet! Er så snill atte..... (egentlig mest fordi jeg har ligget sjuk hele helgen og ikke orket stille meg i lang telefonkø hos get...) Kommer meg inn på Outlock, får sendt mai -men FÅR ingen mail. Og webmailen har ikke funket siden omleggingen fra chello til get. Får da beskjed om å logge meg inn på "mine sider" (eller hva det heter) og bestille kode/brukernavn, men kommer ikke meg inn der heller. Nå er jeg igang med å varsle alle om ny mailadresse. For jeg er lut lei get sin mailservice. Har nemlig heller ikke fått respons på et annet spørsmål fra de, angående flytting.
Kamikatze Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Forstår deg så inderlig godt, og tviholder selv på min gamle yahoo-adresse. Den kan brukes i e-postklient (med POP og SMTP), og på web, har attpåtil viderekobling og stor lagringskapasitet. Veldig greit, når man ofte skifter operatør, og flytter litt på seg. : )
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 ah..... Så ulike mailadresser kan brukes i outlock? Man bare bytter om til feks smpt.live.no osv? Skifte operatør har jeg aldri gjort for så vidt -derfor jeg antok at outlock var forbehold de som "gir" deg internett tilgang. Eller noe i den duren... : sjenert :
Gjest StoreSky Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Get har somla bort hele mail-abonementet mitt. Fikk logget med inn på kontoservice. Der fant jeg at jeg var registrert på en annen mail...sånn helt plutselig. Damen på Get sier at min egentlige mail "finnes der i systemet, for jeg kan ikke opprette ny mail med samme adresse -altså den er forsvunnet i systemet deres". Dagen etter: jeg sjekker kontoservice -da er mailen plutselig LEDIG! Hele mailen jeg har hatt i fem/seks år er ledig for hvemsomhelstfjott. Og JEG, får ikke tilgang på min egen. Dustemikklerpipelort. NÅ har jeg NY mail -uten Get. Føkk dem! (om Get påstår at om leggingen fra Chello til Get er urproblematisk så lyver de)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå