Gjest prestekrage Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Mulig denne skulle stått under "karriere og utdanning" eller "kropp og helse"- men siden det egentlig dreier seg om økonomi- så legger jeg den inn her... Så til saken: Jeg har psoriasis- og har nå ett kjempeutbrudd. Hudlegen min (i samme by) har sluttet! Og ny starter ikke sin praksis før i april/mai. Nærmeste behandlingssted (lysbehandling) er da enten sykehus eller privatpraktiserende i nabobyen. Her er det tilgang på lysbehandling mellom kl 0900 og 1500 (1530). Jeg har arbeidstid fra 0800-1600. Fra mitt bosted/arbeidsplass tar det ca 30 min en vei til behandlingssted. Totalt vil dette dreie seg om ca 1,5time 2-3 ganger i uken ant frem til april/mai. Vil legen kunne skrive en sykmelding i prosent- evt aktiv sykmelding (eller tilsvarende) som da dekker den prosenten av min arbeidstid som vil gå med til kjøring og bahandling? For dersom jeg ikke får startet lysbehandling (helst i går), så er jeg redd dette resulterer i behandlingsreise som igjen vil si 3 uker sykmelding heltid, og det har jeg igrunn ikke lyst eller tid til....
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Mulig denne skulle stått under "karriere og utdanning" eller "kropp og helse"- men siden det egentlig dreier seg om økonomi- så legger jeg den inn her... Så til saken: Jeg har psoriasis- og har nå ett kjempeutbrudd. Hudlegen min (i samme by) har sluttet! Og ny starter ikke sin praksis før i april/mai. Nærmeste behandlingssted (lysbehandling) er da enten sykehus eller privatpraktiserende i nabobyen. Her er det tilgang på lysbehandling mellom kl 0900 og 1500 (1530). Jeg har arbeidstid fra 0800-1600. Fra mitt bosted/arbeidsplass tar det ca 30 min en vei til behandlingssted. Totalt vil dette dreie seg om ca 1,5time 2-3 ganger i uken ant frem til april/mai. Vil legen kunne skrive en sykmelding i prosent- evt aktiv sykmelding (eller tilsvarende) som da dekker den prosenten av min arbeidstid som vil gå med til kjøring og bahandling? For dersom jeg ikke får startet lysbehandling (helst i går), så er jeg redd dette resulterer i behandlingsreise som igjen vil si 3 uker sykmelding heltid, og det har jeg igrunn ikke lyst eller tid til.... Dette kan du diskutere med din hudlege. Som du vet er det ikke bare tid med reise,men det skal smøres osv. Kansje det går greit for deg med 50% sykmld?
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 det må jo absolutt kunne gå! kan ikke skjønne noe annet - snakk med legen din du.
Gjest prestekrage Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Takker for svar! 50% sykmelding er altfor mye- smøring og annen behandling kan jeg ta småpauser på arbeidssted. Grunnen til at jeg spurte her først er rett og slett fordi dersom det ikke er mulig å få deltidsykmelding så gidder jeg ikke reise til hudlegen. Jeg har alt annet av medisiner og salver hjemme- så der er jeg godt i gang med behandling. Igjen; takk for svar!
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 men det er jo kun legen din som kn gi deg svar - ingen av oss kan jo bestemme det. Så ta en telefon dit du, så får du et helt sikkert svar!
Orthia Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg fikk 20% sykemelding for å gå to ganger i uken til fysioterapi. Fysioterapeuten hadde kun åpent i min arbeidstid, og jeg hadde en drøy halvtimes reisevei hver vei. Jeg fikk lagt behandlingene til begynnelsen eller slutten av arbeidsdagen, og jobbet dermed halv dag to dager i uken. Tror jeg holdt på i seks uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå