Joplaya Skrevet 1. mai 2003 #1 Skrevet 1. mai 2003 To ting jeg trenger finne et engelsk ord/utrykk for: * miljøarbeider * psykiske lidelser Takker og bukker for de som kan hjelpe :D
Gjest Starya Skrevet 1. mai 2003 #2 Skrevet 1. mai 2003 Mental disorders. Den andre har jeg ikke snøring på.
Joplaya Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2003 :kysse: takk takk takk :D Nei, kanskje der ikke engang finnes et ord for miljøarbeider... Får vente og se om noen har noen forslag til meg
Ingeborg Skrevet 1. mai 2003 #5 Skrevet 1. mai 2003 Kommer ikke på noen god oversettelse for "miljøarbeider", men det er kanskje vel så bra å gi en kort-kort beskrivelse av akkurat hva det innebærer? Environmental worker tror jeg kanskje oppfattes som noe som har med miljøvern etc. å gjøre.
Joplaya Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2003 Nope. Enviromental worker vil ikke fungere. Men takk for forslag Starfish :D Får kanskje komme med en kjapp beskrivelse ja...
Veslejenta Skrevet 1. mai 2003 #8 Skrevet 1. mai 2003 som -zloty sa: social worker Fra oxford dictionary social work: work carried out by people trained to help improve the conditions of people who are poor, ord, etc. Noun: social worker
Gjest Kinga Skrevet 1. mai 2003 #9 Skrevet 1. mai 2003 Tenkte også på social worker, zloty, men sosialarbeider er jo en innarbeidet yrkestittel også på engelsk - og utdanningen og arbeidet er kanskje ikke helt det samme som en miljøarbeider har? Kan du kalle deg en slags sosialarbeider, Joplaya? Vibeke
Joplaya Skrevet 2. mai 2003 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2003 Jepp, kan i grunnen det - selv om miljøarbeider egentlig er en litt annen stilling. Social worker er et litt videre begrep, men det duger da :D :kysse: Takk skal dere ha :D
Gjest Lady-M Skrevet 2. mai 2003 #11 Skrevet 2. mai 2003 Sakset fra "Clue" (oversettelsesprogram): miljø: s. (omgivelser) surroundings s. (natur) environment s. (stemning, forhold) milieu miljø-: adj. environmental (fx biology, considerations, crisis, planning, policy, pollution, problems, protection) miljøaktivist: s. doomwatcher miljøvernarbeid: s. environmental work
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå