Gå til innhold

Sharm El Sheikh, hva bør man få med seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :vinke:

Skal reise til Sharm El Sheikh om ikke så lenge og lurer derfor på om noen har tips om hva man bør få med seg der nede? F.eks. en spesiell butikk som man må besøk? eller en restuarant der det er verdt et måltid? Og hva er billig å kjøpe med seg hjem her?

Blir bare en uke, så hovedgrunnen til vi at reiser er fordi vi skal få slappe av og få litt sol på kroppen. Men vi vil jo gjerne se litt når vi først er der òg.

Alt av tips blir tatt satt pris på :) Takk :bukke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å,dit skal jeg snart og, i mars :danser:

vi drar og først og fremst for sol og strand :sol: men er jo greit å få med seg litt annet og.. vi har fått beskjed om at man må dra å se pyramider når man først er der. lurer og veldig på hvordan shopping mulighetene er.hihi :shoppe:

Gjest Pupsilure
Skrevet

Det er vel ikke akkurat så mye pyramider i sharm el sheikh da.... Da må man reise til kairo eller alexandria tror jeg.

Vi hadde det supert i sharm el sheikh!! :)

Skrevet

ja,det vet jeg da,hihi. fått beskjed om at man bør ta seg en tur til kairo for å se på pyramider....

gjorde dere det? og var det eventuelt verdt turen?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Nei, vi gjorde ikke det... Hadde med et barn, og det er jo en lang tur dit. Men hvis jeg skal dit igjen vil jeg gjøre det! :)

Vi badet endel, shoppet, spiste på pizza hut og hard rock cafe.

Vi var på et sted som het Fantasia, der var det underholdning om kveldene, og masse boder. Anbefaler å ta taxi dit :)

Vi shoppet endel klær. Kjøpte barne t-skjorter med morsomme motiv/egyptmotiv på Fantasia, de kostet 20 kr, og satt perfekt på oss ;)

Jeg syntes det var billiger ved Fantasia enn i sentrum, for det var nesten ikke mennesker i Fantasia på dagtid, men det var masse boder, og alle solgte akkurat det samme omtrent ;) Der fikk vi kjøpt endel ting ganske billig!

Vi kjøpte vannpiper, puff laget av kamelskinn (fylle med papir eller noe når du kommer hjem) de var utrolig fine, ca 200 kr. Sitter på dem i stua.

Vi kjøpte pafyme. De lager kopier av kjente parfymer, oljekonsistens. Det selger dem overalt! Er veldig fornøyd med min. Og flotte parfymeflasker (ser pent ut, men hva skal man med det egentlig??). Sjekk prisene på parfyme. Mange prøver å lure deg. Det skal være ganske billig (husker ikke hvor)

Alle vil ha deg inn i butikken sin, og gjerne få deg til å skrive i gjesteboka, eller lapp på norsk om at det er en bra butikk, som skal henge på veggen.

Alle selgerne prøver å få kontakt med deg, og sier noen enkle norsk ord som "fiskeboller" for at du skal le, og snakke litt med dem, og kanskje bli med inn i butikken deres.

Spør hvis dere lurer på noe mer:)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Det var forresten masse fake gucci/prada.... You name it. Vesker, sko, belter, skjerf, sjal, bager, kofferter, lommebøker, hatter. Ja, masse kule fake ting. Vi kjøpte kun er dritkul Fendi trillekoffert, men den ble ødelagt på vel hjem.......

Skrevet

Jeg likte meg ikke i Sharm....kjedelig sted og kjedelig by....masete egyptere som bare ville ha oppmerksomheten din så de kunne selge deg noe. Eneste som er der er Nama Bay...som er ferdig opplevd på 10 minutter, da alt er det samme....alle har bedre pris en naboen på ting...og du ender garantert opp på Hard Rock eller Fridays hver dag for å spise. Om du ikke er en dykker eller skal på utflukt til pyramidene er ikke Egypt noe spennenede....

Hotellene som folk skryter av er kjedelige og sterile...ser ut om store baderom uten personlighet...det eneste sm var verdt turen var oljene deres som er knallgode, men utover det så kunne vi spart oss hele turen....

Ble da voldsomt negativt dette da...men jeg er vanligvis ikke så skuffet over en tur....Egypt var grått og kjedelig og fantes ikke eksotisk.....

Gjest Pupsilure
Skrevet
Jeg likte meg ikke i Sharm....kjedelig sted og kjedelig by....masete egyptere som bare ville ha oppmerksomheten din så de kunne selge deg noe. Eneste som er der er Nama Bay...som er ferdig opplevd på 10 minutter, da alt er det samme....alle har bedre pris en naboen på ting...og du ender garantert opp på Hard Rock eller Fridays hver dag for å spise. Om du ikke er en dykker eller skal på utflukt til pyramidene er ikke Egypt noe spennenede....

Hotellene som folk skryter av er kjedelige og sterile...ser ut om store baderom uten personlighet...det eneste sm var verdt turen var oljene deres som er knallgode, men utover det så kunne vi spart oss hele turen....

Ble da voldsomt negativt dette da...men jeg er vanligvis ikke så skuffet over en tur....Egypt var grått og kjedelig og fantes ikke eksotisk.....

Jeg er faktisk nesten helt enig med deg i det meste! Det var faktisk slik! Men samtidig var det godt å være der. For det var så varmt, og det var spennende. Ting vi ikke er vant til i norge.

Byen var dritkjedelig... Og ja, den ble opplevd på 10 min, og vi spiste samme sted hver dag... Og det var masete, men det er jo litt av sjarmen også da.

For meg var det en fin tur selv om jeg er helt enig i det meste du skriver :) Kommer vel kanskje litt an på forventninger, hvor gammel man er, hva man vil gjøre osv.

Skrevet

huff da....bøe litt skremt nå...

men det e rjeg og kjæresten som skal dra på en rolig (forhåpentligvis romantisk) ferie, og nyte sol og varme og hverandre.

da duger Sharm El Sheik eller???

ser jo utrolig fint ut på bilder da(men det gjør det jo egentlig alle steder)......

men huff,sånne innpåslitne selgere er PYTON!!!! liker å gå å titte på ting i fred jeg,uten en selger over skulderen som presser til å kjøpe! da ender jeg som oftest med å ikke kjøpe noen ting,blir så provosert...

men liker fake ting som du beskrev pupsilure,super billig,og ofte fine,gjør ikke noe om det ikke holder så lenge når det er så BILLIG!

har ømfintelig mage,så må alltid spise på safe steder når jeg reiser uansett,så for meg er det perfekt med hard rock og fridays :briller:

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi spiste på Pizza Hut en dag. Bestilte en stor og en liten pizza, ekstra biff og kylling på begge, 5-7 brus (husker ikke) og det ble ca 90 NOK. Tok vare på den kvitteringen ;)

Jeg skjønner du blir litt redd når vi sier slikt. Men jeg hadde en kjempefin ferie allikevel jeg da :) Vi lå mye ved bassenget på hotellet, men hadde de ikke hatt basseng eller det ikke hadde vært så fint tror jeg ferien ville vært myyyye dårligere.....

Gjest Pupsilure
Skrevet

Og det er ikke sikkert de er like innpåslitne når du har med kjæreste. Vi var to unge jenter og et barn.

Sharm el sheikh duger utmerket for soling og bading :)

Gjest sharm fans
Skrevet

:kjefte: Hallooo!

Det går bare ikke ann å kjede sei i Sharm el sheik :gjeiper: da er det dei det er noe galt med! Finn deg et annet sted å dra til.....

Skrevet

Jeg syns Sharm var et særdeles lite eh.. sjarmerende sted, men jeg er da heller ingen fan av "sydenferier". Og Sharm var etter min mening veldig *Syden*. Jeg trodde det kanskje skulle være litt mer eksotisk...men Sharm er ikke *Egypt*, rett og slett.

Innpåslitne og masete selgere og "hey girl, you alone, I keep company yes yes"-typer, dårlig kvalitet på maten (og Hard Rock Cafe og Pizza Hut og lignende er ikke mer safe enn andre restauranter, bare for å ha sagt det!), kryr av russiske og italienske turister (som er negativt fordi de.... er.... frekke og masete og brøyter seg fram og sniker i alle køer, hehe), strendene i Naama Bay er overfylte og bråkete (russerne og italienerne igjen ;) ) - på ingen måte et sted jeg har planer om å returnere til!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Nei, det var ikke "egypt", det er jeg enig i. Og russerne og italienerne opplevde vi også. Vi var ikke på stranda noe særlig men ved hotellets basseng nesten hele tiden, og der var det virkelig trivelig! :) Som sagt tror jeg det reddet ferien! Vår ferie ble nå bra, men jeg ser helt klart alle de negative sidene. Jeg tror det kommer mye an på hva man ventet seg jeg. Jeg kunne tenkt meg å reise tilbake. For jeg har gode minner. Og prislappen var helt uslåelig; 2000 for fly og hotell 1 uke :)

Skrevet

Vel, en ting er sikkert....det er IKKE romantisk der i det hele tatt....og de er skikkelig innpåslitne....og for all del!!!! Ikke si ja til dem som kommer og spør om du trenger taxi...de tar ekstra betalt fra deg. Det står tusen taxier og venter og du kan prute deg ned på pris nedover køen....pengene er skikkelig ekle...skitne og slappe...alle vil ta deg i hendene og hilse (noe som ikke er tiltalende siden de bare spyler rumpa etter de har vært på do....uten såpe)

Så vask hendene ofte...

Skrevet

Vi var i Sharm en knapp halvtime - et grusomt sted fullt av turister.

Det er helt sikkert helt ok hvis dere bare vil slappe av, bade og spise.

Vi reiste heller opp til Dahab og hadde det kjempefint der oppe.

Dere må akseptere innpåslitne selgere, det er sånn de er. Og dere må akseptere innpåslitne menn hvis dere velger å ignorere kledskodene dir dere kommer.

Liker dere ikke sånt, bør dere rett og slett reist til Kanariøyene (ikke spydig ment).

De kjente pyramidene ligger i Giza ved Kairo. Se på et kart, så ser du hvor langt unna det er. Går selvfølgelig an å ta fly fra Sharm til Kairo. Bil/buss bruker nok 7 timer opp.

Det som er flott når det gjelder stedene rundt Rødehavet er jo livet i vannet. Krystallklart vann og fisker i alle verdens farger. Ta med dykkemaske og svømmeføtter hvis dere har, eller lei/kjøp der nede.

Skrevet

"Og dere må akseptere innpåslitne menn hvis dere velger å ignorere kledskodene dir dere kommer."

Plaget av innpåslitne menn blir man uansett hva man har på seg, så lenge man er kvinne og har lys hud og blondt / brunt / rødt hår! (Med mindre man da velger å kle på seg burka, det kan kanskje hjelpe.

Skrevet

Det som er verdt å få med seg i Sharm, er det du opplever når du stikker hodet under vann. Få med deg en båttur med snorkling, evt. et prøvedykk eller et dykkekurs. Det over vann er ikke mye å skryte av. :gråte:

Litt spesielt å ta en lokal nattbuss til Kairo, med masse jallamusikk og heftige, dubbede filmer som underholdning hele natta. Så står det massevis av guider og hotellselgere på busstasjonen i Kairo og prøver å huke tak i deg.... Det er litt underholdning... :ler:

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Jeg har vært i Sharm 3 ganger og storkoses. Nå må det også sies at jeg har bodd i privat villa ( www.villasharm.com) , og tilknyttet hotellet Ritz Carlton. Her er det privat strand, ikke noe mas, bare luksus.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...