Gjest teit? Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Er i et avstandsforhold, og avstanden plager oss begge... Det har blitt en del dårlige samtaler mellom oss pga det med avstanden og flytting... Vi er ikke klar for å flytte sammen riktig ennå (vi gikk begge for fort frem i våre forrige forhold), men vil gjerne være nærmere hverandre. Er det helt teit å flytte på andre siden av landet, til byen hvor kjæresten bor, men leie seg en egen leilighet i starten?
FrizzleSizzle Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Teit, næh. Fornuftig. Skal gjøre det samme selv. Og der skal jeg bli, no more samboerskap for me.
aline Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 nei, synes overhode ikke det er teit. Det minst teite av alt, er jo å gjøre akkurat det som er rett for dere to.
Rosalie Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Vi gjorde det. Første året var vi i avstandsforhold, og det neste halvannet året bodde vi i samme by, men ikke sammen, før vi følte oss klare for å flytte sammen. Og det tror jeg var veldig lurt - den vanskeligste perioden i vårt forhold var perioden etter at vi gikk fra avstandsforhold til nærforhold.
Gjest teit? Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har faktisk ikke foreslått denne løsningen for han ennå... Forholdet har toppet (gått til bunn heter det vel), den siste uken... Og han føler at han ikke greier dette lenger, og har mer eller mindre avsluttet forholdet pga avstanden... avstanden spiser oss opp... han har gått på en knekk og orker ikke holde oss oppe lenger... og istedetfor å lene seg på meg, så dytter han meg ut av livet sitt... Bør jeg foreslå denne løsningen for han? Vi har hele veien vært sikker på at hvis avstanden ikke hadde vært der ville forholdet vært helt topp. Redd jeg har mistet han, og var faktisk ei venninne av meg som foreslo denne løsningen. Selv har jeg aldri tenkt på det som en mulighet... før nå...
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Er i et avstandsforhold, og avstanden plager oss begge... Det har blitt en del dårlige samtaler mellom oss pga det med avstanden og flytting... Vi er ikke klar for å flytte sammen riktig ennå (vi gikk begge for fort frem i våre forrige forhold), men vil gjerne være nærmere hverandre. Er det helt teit å flytte på andre siden av landet, til byen hvor kjæresten bor, men leie seg en egen leilighet i starten? Hvor lenge har dette pågått?
Gjest teit? Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Hvor lenge har dette pågått? Vi har vært sammen i snart halvannet år, vi er begge over 30... Men takler avstanden dårligere enn vi trodde vi ville gjøre...
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Vi har vært sammen i snart halvannet år, vi er begge over 30... Men takler avstanden dårligere enn vi trodde vi ville gjøre... ja dette burde dere klare. regner jo med at du har jobb eller noe som holder dere så langt unna hverandre? men hvorfor er det du som må flytte?
Gjest teit? Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 ja dette burde dere klare. regner jo med at du har jobb eller noe som holder dere så langt unna hverandre? men hvorfor er det du som må flytte? Han har barn han ikke ønsker å flytte bort fra... Men nå har jeg ikke foreslått dette for han ennå siden han har trukket seg vekk fra meg, og ikke orker denne avstanden og problemene det fører med seg... Jeg har faktisk søkt på jobb der han bor for å se... Takk for svar. Godt med sånne forum som dette, kan lufte litt tanker...
Chiclet Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Nei, det er ikke teit. Etter to havarerte samboerskap som innebar et huskjøp og en forlovelse så må jeg nok si jeg er blitt en smule skeptisk til dette med å dele rede. Bruk den tiden dere trenger, og gjør det som er rett for dere.
Noli Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Vi gjorde det samme da vi ble sammen, avstandsforhold hadde ikke fungert for oss.
Gjest Acer Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er helt enig. Å bo hver for seg i en periode kan være tingen. Vet ikke hvor godt du kjenner barna hans, eller hvor gammle de er, men det å flytte inn uten at de kjenner deg godt, kan og by på problemer. Jeg har vært i et avstandsforhol som ikke fungerte på grunn av blannt annet avstanden. Vi hadde kort tid med en annen når vi var i sammen som resulterte i at vi aldri ble skikkelig ferdig med de problemen som dukket opp. Blir ikke det samme å diskutere på telefon, som øye til øye. Hadde vi hatt mer tid i lag med en annen, hadde mest sannsynlig situvasjonen vært anderledes i dag.
Gjest teit? Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar... Nå gjelder det bare å se hva han syns om denne ideen... Er redd han er for langt nede til å se det positive i dette forslaget.... Men jeg har innsett at jeg ER (dette er et spm jeg har gått å kværna på i mange uker) villig til å gi opp alt jeg har her, for å gi forholdet et ordentlig forsøk...
Suzy Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Det der syntes jeg hørtes veldig klokt ut. Er i et avstandsforhold sjøl og har akkurat kommet til punktet da jeg gjerne skulle tilbrakt mer tid med ham, men ikek kan fordi vi bare får sett hverandre i helgene - og det er for tidlig for samboerskap. Hm.. kanskje dette hadde vært en ide for oss også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå