Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utrolig irritert over den lokale kinarestauranten. de har åpent til kl 21 eller 22, 6 dager i uka så er ikke så lett å huske hvilke dager de har åpent til 22. så er det vist nok sånn at etter kl 20.30 låser de døra, tar altså ikke inn nye gjester og tar ikke telefonen. Jeg ringte en dag 20.32 og a var det opptatt, jeg tenkte jeg ringte på vei ned og fikk oootatt singnal eller ledig linje men ingen svarte. kom til slutt ned 20.50 og tenkte at dette rakk jeg jo, men låst dør.

Er det ikke litt fei å si de har åpent til 21 når du ikke får servering/take away etter 20.30??står åpnings tider på take away menyen og der står det ingeting om at kjøkkenet stenger tidligere.

Og nå i vinterferien tenke vi at vi skulle kose oss litt og ringte ned til kinaen men der svarte de ikke enda klokka bare var 18.40, så kjørte ned og på dåra var det en lapp om at de holder stengt i vinterferien...

itillegg har de stengt hver mandag og det er jo greit nok siden de opplyser om dette på menyene

En venninne av meg fant ut en tirsdag at hun ville kose seg litt og kjorte ned for å kjøpe med seg noe mat hjem og kom ned før kl 20 og da var hele restauranten stengt, var lite folk så de bare stengte...

Er deet bare meg eller er dette utrolig useriøst???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, det er nok bare deg og kinarestaurantene. :P

Det er helt normalt på de aller fleste restauranter at man ikke får bestilt mat en halvtime/time før de stenger.

Forøvrig er det ikke spesielt unormalt at kinarestauranter stenger i feriene, er jo gjerne en familiebedrift.

Skrevet

Skal være enig i at de burde skriv noe som "Dørene stenges for nye kunder kl X, men vi serverer fram til Y". Slik at folk VET at man må inn før kl er blitt X. Man mister jo heller kunder enn å få nye av slikt rot.

Skrevet
Er utrolig irritert over den lokale kinarestauranten. de har åpent til kl 21 eller 22, 6 dager i uka så er ikke så lett å huske hvilke dager de har åpent til 22. så er det vist nok sånn at etter kl 20.30 låser de døra, tar altså ikke inn nye gjester og tar ikke telefonen. Jeg ringte en dag 20.32 og a var det opptatt, jeg tenkte jeg ringte på vei ned og fikk oootatt singnal eller ledig linje men ingen svarte. kom til slutt ned 20.50 og tenkte at dette rakk jeg jo, men låst dør.

Er det ikke litt fei å si de har åpent til 21 når du ikke får servering/take away etter 20.30??står åpnings tider på take away menyen og der står det ingeting om at kjøkkenet stenger tidligere.

Og nå i vinterferien tenke vi at vi skulle kose oss litt og ringte ned til kinaen men der svarte de ikke enda klokka bare var 18.40, så kjørte ned og på dåra var det en lapp om at de holder stengt i vinterferien...

itillegg har de stengt hver mandag og det er jo greit nok siden de opplyser om dette på menyene

En venninne av meg fant ut en tirsdag at hun ville kose seg litt og kjorte ned for å kjøpe med seg noe mat hjem og kom ned før kl 20 og da var hele restauranten stengt, var lite folk så de bare stengte...

Er deet bare meg eller er dette utrolig useriøst???

At de har stengt i vinterferien må de nesten få lov til, informert om det har de også, via lapp på døra.

Stengt hver mandag må de også få lov til, ja.

Vel, det er de som driver restauranten sitt valg om det er lite folk og de ønsker stenge tidligere, så må de få lov til det.

Ja, de kunne med fordel skrevet at kjøkkenet stenges en halvtime før stengetid, men dette er vanlig praksis på veldig mange restauranter.

Skrevet

Det er nok bare deg..

Jeg synes ikke dette høres så ille ut, det er jo vanlig at kjøkkenet stenger f.eks en time før selve restauranten.

At restauranter har stengt på mandager er også helt vanlig over store deler av Europa, de har tross alt som regel åpent hele helga.

Og angående stengt i vinterferien så må du tenke på at de som jobber der er mennesker de også og kanskje må ta hennsyn til barnas skolegang etc når de planlegger ferie, som alle andre Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke hisset meg opp over dette, men heller valgt et annet sted de dagene de har stengt tidlig. :)

Skrevet

Tusen takk for mange svar. Det er helt greit at de holder stengt mandager, men vi kan ikke gå på andre kinarestauranter for vi bor på et lite sted og må kjøre til neste by ca 20-25 min unna, men der har de til gjengjeld ikke stengt noen dager i uka og har åpent på spesielle dager, og her slutter de å ta bestillinger på å spise i restauranten 30 min før men man kan få take away fram til 15 min før og de tar telefonen og gir beskjed om dette om man ringer og det er greit.. For på restaurantene har de de ofte så travelt at de ikke har tid til å ta telefonen så om man ikke får svar er det ofte dette som er grunnen.

Hva med en telefonsvarer som sier fra om at det er stengt, så slipper folk å kjøre ned til restauranten for å finne låst dør..

Og det med at de låser døra for nye kunder hva er da meningen med å annonsere åpningstider til 21 når man ikke slipper inn da??

Men i dag skal jeg ut å spise lunsj på kinarestauranten i nabo byen med søsteren min !!!

Skrevet

Jeg fatter virkelig ikke hva du klager over.

Det at de serverer take-away, men ikke serverer til inne-gjester rett før stengetid er vel åpenbart? Man hiver vanligvis ikke innpå maten på en restaurant og er ferdig betalt i løpet av et kvarter.

At du må kjøre 20 min til nabobyen (by er det vel strengt tatt ikke siden stedene har bare en restaurant?) er vel ditt problem og ikke kinarestauranten sitt problem.

Enkelte folk altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...