Gå til innhold

Breakfast at Tiffany's

girrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest brækkfast

Det kommer an på hva slags filmer du liker det. Jeg har ennå ikke klart å komme meg gjennom denne filmen, jeg syns den blir fjollete de luxe, men det er nå meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Noen som har sett Breakfast at Tiffany's? Hva handler den egentlig om, og er den så bra som "alle" sier ??

Vet ikke om alle egentlig mener den er så bra, tror det er mer det at den er en klassiker og at den derfor "må" være bra ;) hehe

Personlig likte jeg den ganske godt, tiltross for at den er en gammel film og på mange måter ikke kan sammenlignes med dagens filmer. Tror mange får problemer med filmen, fordi "driven" i filmen ikke er så høy som den ofte er i dagens filmer.

Hvis du leser engelsk har wikipedia en god side om filmen: http://en.wikipedia.org/wiki/Breakfast_at_Tiffany's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gamle filmer, spesielt de gamle klassikerne fra 30-, 40-, 50- og 60-tallet. Nå er jeg av den oppfatning at de absolutt kan sammenlignes med dagens filmer, nettopp fordi de er en del av filmhistorien og er bakgrunnen for all nyere film. Men det er nå min personlige mening. Jeg elsker film, også nyere film, men det er kvaliteter jeg mener de eldre filmene har, som ikke nyere film har. F. eks bruken av nyere teknologi mener jeg kan også ødelegge i enkelte tilfeller. Selvsagt var det større begrensninger for de som lagde film for 50 år siden, enn for dagens filmskapere. Derfor mener jeg også at de eldre filmene er desto mer imponerende. Spesielt fordi man ble flinke til å finne alternative løsninger.

Over til selve filmen:

Jeg er en av de som synes Breakfast at Tiffany's er en helt ok film. Ikke storartet, men helt ok. Den er på mange måter absurd, men dog tidløs. Audrey Hepburn spiller Holly Golightly - en stjerne på mange måter. Et midtpunkt i New York. Ihvertfall holder hun flotte og til dels ville fester. Hennes nabo, forfatteren Paul Varjak, blir fascinert av den noe spesielle Holly og hennes eksentriske væremåte. Og mer vil jeg vel egentlig ikke si, har ikke lyst til å røpe for mye heller. ;)

Vil forøvrig påpeke at jeg ikke synes dette er en av Hepburns beste filmer, da ville jeg heller gått for "Roman Holiday", som i sin tid var Hepburns første Hollywood-produksjon - en film hun også vant Oscar for.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...