Gå til innhold

Brudepiker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er to jenter på 8 og 9 år for gamle til å være brudepiker? Jeg mener de jeg har sett eller hørt om stort sett har vært mindre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, det synes jeg ikke.

Greit. Da kommer neste spørsmål. Hva gjør brudepikene? Følger etter bruden/brudeparet inn og ut av kirken?

Skrevet

Våre brudepiker gikk fremfor meg inn, for de forsvinner på en måte når de går bak.

Våre gikk inn først, så kom min far og jeg en liten stund etter sånn at det var en liten avstand mellom oss.

Skrevet
Greit. Da kommer neste spørsmål. Hva gjør brudepikene? Følger etter bruden/brudeparet inn og ut av kirken?

Da jeg var brudepike gikk vi inn før bruden/brudgommen, og ut etter, om jeg husker riktig. Det kan kanskje være en fordel med litt eldre brudepiker også, fordi når jeg var (husker ikke alder) måtte noen komme opp å "vekke meg fra transen" når jeg skulle gå ned igjen.. Det var ganske kjedelig sermoni for en liten jente husker jeg :gjeiper:

Skrevet

jeg skal ha en brudepike som er 9 år og to brudesvenner som er 7 år.

De skal gå foran meg inn, det synes jeg er det hyggeligste. Men, ifølge skikk og bruk, er det visst slik at dersom bruden har slep på kjolen, skal visst brudepikene gå bak bruden. men jeg synes også at de "forsvinner" litt da...

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å ha slep.

Så da er det vel mest naturlig at de går foran inn, ja, hvis vi først skal ha brudepiker.

Skrevet

Mi brudepike er 10 år, og brudesvennane e 7 og 8 år.

Dei kjeme til å gå framfor mej, og ej og pappa kjeme når dei nesten he komt heilt fram...

Kjekt at dei også fe litt oppmerksomheit.... :)

• 2 måneder senere...
Skrevet
Er to jenter på 8 og 9 år for gamle til å være brudepiker? Jeg mener de jeg har sett eller hørt om stort sett har vært mindre.

Mine brudepiker er 29, 30 og 32 :ler:

Skrevet

Mine brudepiker kommer til å være 2år, 4år, 5år, 11år, og brudesvennene kommer til å være 2år og 6år. Utfordringen består i å finne kjoler til jentene siden det er så stor aldersforskjell.

Skrevet

De jeg planlegger å ha som brudepiker når vi gifter oss neste år vil da være 2 år, 2 år, 4år og 5 år også en brudesvenn på 3 år...

hvordan skal det gå :D Tviler liksom på at de minste vil klare å sitte i ro... :klø:

Skrevet (endret)

Jeg har en brudepike på 14,5 år. :) Lille kusina mi som står meg så nær som ei søster... Hun skal ha en enkel hvit kjole og noe blomster i håret,samt bukett...blir ikke sånn typisk brudepike utseende... og jeg liker det... :) Vil ha henne til å lese en tekst i kirka også. :)

Endret av Sympatia
Skrevet

Mine brudepiker er tre og seks, mens brudesvennen er syv år. :hjerte: Jeg har kjöpt noen kjempesöte gullkjoler til jentene på butterflyxc til en fantastsik pris. Gutten skal baere ringene, eldste jenta skal baere noen mynter som er vanlig å bruke i vielsen her og minstejenta skal få noen blomster i en kurv tenker jeg. Også skal vi ta noen fine bilder av og sammen med de etterpå. :) Dine på åtte og ni (?) blir nok kjempeglade for oppgaven og får nok mere ut av det enn den minste snuppa "vår". :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ha brudepike på 2,5 og brudesven på nesten 4. Er spent på hvordan det kommer til å gå, fordi de er så små.. Planen er at de skal gå foran meg og pappa frem, og så skal de sitte med familiemedlemmer på fremste rad. Håper selvfølgelig også på noen fine bilder der de er med. Ellers skal de bare gå rundt og være søte..hehe...

Så jeg tror dine brudepiker på 8 og 9 er i helt passe alder for oppgaven.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg tror mine skal vente inne i kirken sammen med brudgom og forlover, blir litt feil for meg med en brudepike foran meg som ikke er i min familie - men de kan stå foran i pene kjoler :D

Gjest Gjest
Skrevet
Mine brudepiker kommer til å være 2år, 4år, 5år, 11år, og brudesvennene kommer til å være 2år og 6år. Utfordringen består i å finne kjoler til jentene siden det er så stor aldersforskjell.

det kommer du til å klare fint :) vi hadde nesten samme kjole til ei på 1 som vi hadde til de andre på 3, 12 og 15 :) e-bay er en fin ting.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Tar opp igjen dette emnet.

Skal du ha brudepiker/brudesvenner, og hvis du ikke skal ha... hvorfor ikke?

Jeg er veldig usikker. Samboer er onkel til ei på da 6 år, og jeg har lyst til å ta med mine to kusiner på da 9 og 14 år.

Hva gjør dere?

Skrevet

Vi har 3 gutter, og de blir da brudesvenner. De vil være nesten 3, 5 og 10 år i bryllupet. Veldig kjekt med elsdtemann også syns jeg, da kan han passe litt på de to andre, holde dem i hånden om de syns det blir litt "skummelt". Vil at de skal gå før meg inn, de kommer til å være sååå søte så!!

Skrevet

Vi skal ha våre nieser på 4 og 6 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...