Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Det sies at man skal jobbe 6 av 10 mnd før svangerskap. Men dersom jeg er under rehabelitering, og har begynt å jobbe i en jobb jeg har fått igjennom NAV, og jobbet der lenge nok til å vanligvis ha rett på foreldrepenger. (nav betaler vel lønnen min...) Hva har jeg rett på da? Gjelder lønnen jeg får igjennom NAV som grunnlag for foreldrepenger? Eller vil lønnen igjennom NAV være det samme som rehabeliteringspenger å ikke la meg få rettighet til noe annet enn engangsstønad? Jeg jobber jo i en bedrift, men det er jo ikke bedriften som betaler meg... Håper inderlig noen kan svare meg!
Frey Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg mener å huske at man ikke får foreldrepenger av stønad, så det er vel engangsstønaden du får utbetalt vil jeg tro.
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Okay, takk for svar.. Så lønnen jeg får, regnes altså som stønad, selv om jeg jobber 100%...? Vil far da få rett på permisjon? Leste at dersom mor får engangsstønad, er det ikke alltid far får betalt permisjon..
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 På NAV står det: Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt * sykepenger * foreldrepenger ved fødsel og adopsjon * svangerskapspenger * dagpenger under arbeidsløshet Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være * lønn fra arbeidsgiver under utdanning * ventelønn * avtjening av militær- eller siviltjeneste Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med.
Frey Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Han har vel vanlig rett på foreldrepenger når han tar ut permisjon vil jeg tro. Såfremt du går tilbake i jobb ja vel og merke. Ja, alle utbetalinger fra NAV regnes som stønad på et eller annet vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå