Gå til innhold

Spaghetti carbonara

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden fant jeg en oppskrift på en carbonara her, og den var helt nydelig. Har laget den et par ganger, men har mistet oppskriften, og hukommelsen min er elendig... Har søkt og søkt etter den nå, men ikke funnet den rikitge.

Vet den inneholder smør, hele egg, ost og fløte. Noen som kan hjelpe? Jeg kan selvfølgelig prøve meg fram, men vil gjerne at den skal bli akkurat som den var. :fnise:

Ekstremt usunn, men kjæresten elsker den (nettopp derfor, sannsynligvis...).

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Har du prøvd å søke i forumet? Vanskelig for oss å vite hvilken oppskrift du har brukt. ;)

Skrevet

Siterer meg selv fra første innlegg:

"Har søkt og søkt etter den nå, men ikke funnet den rikitge."

Altså har jeg søkt etter den.

Skjønner at det er vanskelig for dere å vite, men det jeg håper på er vel egentlig at den brukeren som la ut oppskriften skal se tråden.

Det er lov å prøve. :)

Skrevet

Hvordan skal du huske om det var den riktige da?

Du må nok bare prøve deg fram. Tviler på at den kan bli så veldig forskjellig ;)

Skrevet

Har ikke sett den oppskriften du leter etter, men deler gjerne min oppskrift (den er uten ost da...). Den er kjempegod!!

Kok spagetti (ca 300g til 2 porsjoner). Lag saus av like mye egg og fløte (jeg bruker 3 egg til 2 porsjoner). Ha i salt, pepper, chili og timian (ganske mye) i sausen. Bland alt og hell over den nykokte spagettien. Viktig at spagettien er varm nok sånn at eggesusen stivner litt.

Hell over stekt bacon og baconfett tilslutt.

Bon apetit!

Skrevet

Jeg pleier å steke baconet, så lager jeg vanlig hvit saus, heller oppi litt baconfett, og rører inn et par egg og litt ost til slutt. Nå liker jeg å ha mye saus da, derfor jeg gjør det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...