Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg strever selv fortsatt mef å finne ut hvordan. Jeg har sett på noen sølvringer og funnet ut hvilken størrelse han trenger, jeg har tenkt litt på å servere en treretters middag, men jeg føler meg ganske så usikker. Jeg frykter litt at jeg får kalde føtter. Det hjelper kanskje lit å høre hvordan det går med dere andre?
lirypa Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 (endret) Jeg strever selv fortsatt mef å finne ut hvordan. Jeg har sett på noen sølvringer og funnet ut hvilken størrelse han trenger, jeg har tenkt litt på å servere en treretters middag, men jeg føler meg ganske så usikker. Jeg frykter litt at jeg får kalde føtter. Det hjelper kanskje lit å høre hvordan det går med dere andre? Det går strålende Nesten alt er i boks (hihi, nesten bokstavlig talt) - bortsett fra akkurat hva jeg skal si...og selv om jeg planlegger hva jeg skal si ned til minstedetalj, vet jeg at jeg kommer til å glemme det hele i det jeg skal si mine velvalgte ord. Så jeg lar bare være... Jeg har laget en boks med bilder og fine ord (her kan jeg skrive det jeg ville planlagt å si :rødme:) og inni boksen skal det være en hjerte-eske med ringene oppi. Boksen er laget av kartong og jeg har limt rose-dekorpapir utenpå). Hjerte-esken er av stiv brun papp (fra Panduro...), og så har jeg gjort den fin ved å bruke decopage-teknikken. Esken er forvandlet til en liten rose-hjerte-eske Oppi hjerteesken ligger ringene i en fin gjennomsiktig stoffpose i offwhite fra Panduro (har visst vært en flittig kunde der i det siste...). Jeg har slått på stortromma og bestilt gullringer til oss, min med 3 små diamanter i hjerteform (ja...jeg er nokså sikker på at han sier ja :rødme: ). Ringene er gravert med noen ord som er helt spesiele for oss. Det vanskeligste har vært å finne ringstørrelsen hans. Han har ingen ringer fra før. Så jeg har sammenliknet og sammenliknet i det skjulte med mine fingre. hihi- tror kanskje han synes jeg har vært veldig opptatt av hendene hans den siste tiden Og det hele skal skje på fjellet! Natur og friluftsliv er viktig for oss - og fjellet er vi begge spesielt glad i. Så det blir en fin ramme rundt det hele. Du og du - jeg er utrolig spent og gledegruer meg fryktelig... Gjest: Det er bare å trå til Endret 21. februar 2008 av lirypa
Kanutten Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Hei Her er det meste klart. Diktet på rim er skrevet, bildet er ferdig mottatt på mail fra den snille fotografen som tok bildet gratis. Skal gjøre det på nettet, så ett lite "problem" . Hans PC er gått i stykker, så han låner min når han skal på nett. Frykter at han ikke går inn på det nettstedet akkurat den dagen. ( På sin egen PC har han siden som startside) Så nå vurderer jeg å få lagt det ut på formiddagen, og få noen på hans jobb til å si at han må gå inn der. Må tenke litt på det. Jeg gledegruer meg litt jeg også, for tenk om han sier nei?...... Ja da vet ikke jeg. Vi som har vært sammen så lenge... HUff.. spennende. Men nå har jeg sagt A så da får jeg trå til å si B også. Lykke til alle dere friere der ute.
DDuck Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 åjj åjj åjj så spennende Jeg skal ikke fri, men gru/gleder meg sammen med dere Lykke til!!!
Gjest ts Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg lurer på om jeg skal stikke ut for å kjøpe de ringene jeg tenkte på i dag. Rart at det skal være så skummelt. Jeg ser for meg en treretters middag med noe sprudlende i glasset, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme med selve frieriet. Takk for støtten. Det hjelper å se at andre også har slike planer!
lirypa Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg lurer på om jeg skal stikke ut for å kjøpe de ringene jeg tenkte på i dag. Rart at det skal være så skummelt. Jeg ser for meg en treretters middag med noe sprudlende i glasset, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme med selve frieriet. Takk for støtten. Det hjelper å se at andre også har slike planer! Det synes jeg du skal gjøre :rødme:
Gjest Grafica Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Hei TS, hva med å gjøre noe litt uoriginalt, som ringen i glasset? Eller gjemme den inne i en serviett. En venninne av meg hadde lagt bestikket under en serviett når hun dekte på, og hadde tredd ringen på gaffelen. Så idet han fjernet servietten for å finne bestikket sitt og så ringen, så sa hun rett ut "Jeg elsker deg, vil du gifte deg med meg?"
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Hei Her er det meste klart. Diktet på rim er skrevet, bildet er ferdig mottatt på mail fra den snille fotografen som tok bildet gratis. Skal gjøre det på nettet, så ett lite "problem" . Hans PC er gått i stykker, så han låner min når han skal på nett. Frykter at han ikke går inn på det nettstedet akkurat den dagen. ( På sin egen PC har han siden som startside) Så nå vurderer jeg å få lagt det ut på formiddagen, og få noen på hans jobb til å si at han må gå inn der. Må tenke litt på det. Jeg gledegruer meg litt jeg også, for tenk om han sier nei?...... Ja da vet ikke jeg. Vi som har vært sammen så lenge... HUff.. spennende. Men nå har jeg sagt A så da får jeg trå til å si B også. Lykke til alle dere friere der ute. Du kan jo endre startsiden på din PC da
Supramundane Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jeg ville bare si at jeg syns dere er knalltøffe! Lykke til!!
Amalie_85 Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 jeg vil og, men har ingen plan, og tørr lissom ikke helt. trenger ikke denne datoen da. Men så flinke dere andre er og ikke minst TØFFE, regner med vi må ha en ny tråd den 1 mars for å se hvordan det gikk med dere Lykke til alle sammen
Gjest ts Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Hei TS, hva med å gjøre noe litt uoriginalt, som ringen i glasset? Eller gjemme den inne i en serviett. En venninne av meg hadde lagt bestikket under en serviett når hun dekte på, og hadde tredd ringen på gaffelen. Så idet han fjernet servietten for å finne bestikket sitt og så ringen, så sa hun rett ut "Jeg elsker deg, vil du gifte deg med meg?" Det var i grunnen en god ide! Kanskje litke greit, for om jeg skal sitte på nåler gjennom hele måltidet, tror jeg at jeg kommer til å bli rånervøs. Jeg er veldig åpen for flere ideer også, jeg er så nervøs for dette at jeg ikke kommer på noe selv. Menyen begynner jeg å få kontroll over, jeg vet jo hva han er glad i å spise. Jeg ville bare si at jeg syns dere er knalltøffe! Lykke til!! Takk! jeg føler meg ikke så tøff ennå, men tanken på at det er hele fire år til neste sjanse, hjelper. Selvsagt kan man fri ellers også som jente, men for meg er det litt ekstra drahjelp i å vite at det er akkurat den dagen. jeg vil og, men har ingen plan, og tørr lissom ikke helt. trenger ikke denne datoen da. Men så flinke dere andre er og ikke minst TØFFE, regner med vi må ha en ny tråd den 1 mars for å se hvordan det gikk med dere Lykke til alle sammen Takk for lykkeønskningene. det trenger jo ikke å være denne dagen, som du sier. Men jeg er redd for at jeg kommer til å utsette det til evig tid om jeg ikke har en frist å forholde meg til.
Gjest ts Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Jeg kjøpte forresten ringene i går. Det var litt stress for jeg rakk ikke å handle før samboer kom hjem. Men senere på dagen dro vi ut for å handle sammen. Han kjørte videre for å finne parkeringsplass og vi skulle møtes på en annen butikk inne på senteret. Jeg tenkte nå eller aldri og smatt inn til gulsmeden. Ringer hadde jeg jo alt sett meg ut, jeg måtte bare betale og komme meg ut i full fart. De to ekspeditrisne var begge ledige, så jeg antok at dette skulle gå fort. Jeg ba dem om å hjelpe meg fort, da jeg ønsket å ordne en overraskelse. Da mente de at ringer skulle man bruke lang tid på å lete ut. Jeg forklarte at jeg allerede hadde sett meg ut ringer og bare ville kjøpe dem jeg hadde sett meg ut. Den ene kommer skravlende med meg, henter ringene og går sakte tilbake til disken. Der begynner den andre å skravle. Det var sikkert forlovelsesringer? Hun ene forlovet seg etter tre måneder, men brukte 11 år på å bli gift. Hun andre okket til historien, pakket ringene laaaaangsomt inn og kasserte i snegletempo mens de skravlet i vei om hvor koselig det var med forlovelser. Jeg trippet og kastet engstelig blikk mot døren og spurtet omtrent avgåde da jeg endelig fikk den lille posen. Heldigvis klarte jeg å komme meg til den andre butikken like før samboer kom.
Gjest Grafica Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 :fnis: Morsom historie! Lykke til ts ^^
Gjest ts Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Jeg lurte samboer til å prøve en lignende ring "på tull" da vi fjaset rundt. Mulig han gjennomskuet meg, men jeg tror i grunnen ikke det. Men jeg kjøpte bare sølvringer. Det ble ikke så dyrt, men de var enkle og pene, slik vi liker dem. Gifteringer ønsker jeg at vi skal se på sammen. Så i mitt tilfelle er det mest symbolsk og ikke dyre ringer som må følge oss hele livet.
lirypa Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Alle de som skal overraske med frieri med ringer de har kjøpt(!) Har de fått målt kjærestens finger?? Mange gullsmeder låner jo ut ringer. Jeg har ikke akkurat målt fingeren til min kjære, men jeg har sammenliknet med mine fingre som best jeg kan (uten at han skulle merke noe..). Vi kan kalle det kvalifisert gjetting For meg var det viktig å kjøpe ringer å fri med, eller - det som var viktigst egentlig er det som står skrevet inni dem...veldig symbolsk og spesielt for oss... Kall meg gjerne "dum" som kjøper dyre gullringer uten å være helt sikker på størrelsen, men for meg ville det ikke blitt det samme uten...
Supramundane Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Nå er det ikke lenge igjen jenter! Dette blir spennende!
Amalie_85 Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Får helt vondt i magen jeg, blir så spent Kanskje jeg føler det sånn fordi jeg vil så gjerne selv. Kanskje jeg bare burde fri når vi er i danmark om ikke så alt for lenge. Ikke så voldsomt med planlegging eller noe altså. Bare fri Får se om jeg tørr når det nærmer seg, akkurat nå virker det greit. Men jeg kjenner jeg egentlig er for pinglete
lirypa Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 (endret) Nå er det ikke lenge igjen jenter! Dette blir spennende! ....begynner å kjenne sommerfuglene nå ja Av og til tenker jeg: Hjelp - hva har jeg satt igang! Men mest gleder jeg meg :rødme: Tror han blir overrasket og glad og rørt dumdidum tralala :love: Edit: Trykkleif Endret 25. februar 2008 av lirypa
Kanutten Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 ....begynner å kjenne sommerfuglene nå ja Av og til tenker jeg: Hjelp - hva har jeg satt igang! Men mest gleder jeg meg :rødme: Tror han blir overrasket og glad og rørt Hihi. Akkurat sånn føler jeg det også. Tenk at nå er vi inn i den uka dere. Bare noen få dager igjen.
FoxyFish Skrevet 25. februar 2008 #20 Skrevet 25. februar 2008 Ååå, så spennende! Lykke til alle tøffinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå