Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest feather
Skrevet

Jeg har aldri brukt noe særlig makeup, annet enn maskara og leppestift, rett og slett fordi jeg føler at jeg ikke helt får til å legge det pent. Kunne godt tenke meg å finne en god foundation for å dekke til noen ujevnheter og litt store porer, men de gangene jeg har forsøkt, synes jeg bare jeg gjør vondt verre.. :roll:

Så - Hvordan legger man egentlig en foundation på "riktig" måte?

Kan noen anbefale noen gode produkter som gir et naturlig resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal prøve en foundation og pudder i ett? Ikke krem-form men nesten fast pudder. Lettere å legge. Pass også på at du ikke kjøper for mørk. Det er ikke pent.

Gå til et parfymeri og be om hjelp. De har sikkert også noen prøver du kan få med hjem.

Må tilføye at billige make-up kremer, etter min erfaring, ikke er like lette å få fine og jevne som dyrere.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo vil jeg anbefale deg å dra på Steen og Strøm. Der selger de Stila-makup, og deres liquid foundation er helt super!!

Den jevner ut huden, er enkel å påføre og gir et naturlig resultat.

For meg er det enklere å bruke flytende (liquid) foundation enn de som finnes i krem form fordi det er lettere å oppnå en naturlig look.

Kanebo har også en meget bra flytende foundation!!

Lykke til!!!!

Skrevet

Christian Diors Diorlight er en kjempegod foundation som dekker akkurat passe.

Neste gang jeg skal kjøpe foundation skal jeg prøve Dermalogica sine, de har jeg hørt masse skryt om.

Skrevet

Å, ja, Dermalogica sin glemte jeg å nevne!!! Det er kanskje den aller beste av de som jeg har prøvd!

Det er også mulig å kjøpe "dråper" som korrigerer fargen på Dermalogicas foundation, slik at man hele tiden har den rette nyansen til sin hudtype. Veldig praktisk nå som sommeren nærmer seg, og man gjerne blir brunere for hver dag som går!!

Skrevet

Hvor mye koster denne foundationen til Dermalogica? Tenkte jeg skulle stikke innom en hupleier og be om en prøve og så bestille fra essentialdayspa.com hvis det er en del å spare i forhold til norsk pris.

Skrevet

Koster ca. 400-450, om jeg ikke husker feil....

Litt dyr, men absolutt verdt pengene :D

Gjest Gjesta
Skrevet

max factor seamless funker fint for meg ;)

det er en billigere variant :)

Gjest feather
Skrevet

Takk for svar :D

Skal sjekke ut de merkene dere anbefaler.

Jeg har et spørsmål til jeg (har vel egentlig mange, men jeg får ta det litt etterhvert :blunke: ):

Hva er egentlig den beste metoden for å påføre foundation? Makeupsvamp? Med fingrene?

Feather

Gjest Duchess
Skrevet

Det sies at det er best med fingrene for da får du jevnest resultat, med svamp kan du få striper.

Skrevet

Bare sånn for og gjøre forvirringen total....:ler:

så syntes jeg at resultatet blir aller best, med å påføre foundation med en liten trekantet svamp.

Kommer lettere til rundt øynene, nesen osv.

Uansett påføringsmetode, finn en foundation farge som matcher din hudtone.

Test fargen ut på hakepartiet. Du skal ikke se forskjell på fargen og huden din. Den skal kun jevne hudtonen din, ikke gi farge.

Cita.

Skrevet

Jeg tar foundation først på med fingrene og så med en liten svamp rundt øyne o.l om det trengs.

Skrevet

Foundation er et must for meg når jeg først skal sminke meg! Liker Dermalogica, men elsker først og fremst Helena Rubinsteins Spectacular Make-up. Sitter fjellstøtt, dekker bra, er lett å legge samt får huden til å se silkeglatt ut. Hurra! Og tro meg, jeg har prøvd det meste innen foundation.

Btw, tar den på med fingrene jeg også. Svamp er uøkonomisk.

Skrevet
max factor seamless funker fint for meg ;)

det er en billigere variant :)

Enig!

Den blir virkelig usynlig og dekker likevel det som trengs.

Skrevet

Kalas skriver:

Btw, tar den på med fingrene jeg også. Svamp er uøkonomisk

Jeg kjøper 2 svamper for kr. 9,-

og jeg vasker dem for hver gang, og kan derfor bruke dem mange ganger. :blunke:

Tror jeg sparer det inn på all den foundation jeg eventuelt ville ha vasket av hendene mine. :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Svamp er vel uøkonomisk pga all kremen som trekker inn i svampen..

Skrevet

Hei "gjest"

Finnes sikkert mange forskjellige svamper, men den jeg bruker er en

sånn "tett en". Tja, hvordan beskriver man de tro :forvirra: ??

Den trekker ikke til seg så mye i hvertfall. Ikke en sånn som man fjerner rensekremer og maske med.

Jeg bruker Foundation fra Oriflame, og de er på pumpeflasker, og jeg trykker ikke ut mer enn det jeg trenger, og følgelig "sløses" det ingenting heller. :wink:

Syntes selv jeg er fælt så økonomisk i hverfall :Nikke:

Skrevet

Chanels Fluide Universelle (tror jeg den heter) er ganske tyntflytende og lett å smøre utover. Jeg bruker fingrene og legger små dæsjer rundt om i ansiktet, og så smører jeg det utover i sirkelbevegelser. Den desidert beste foundationen jeg har prøvd. Med løspudder fra Chanel oppå får jeg verdens fineste fløyelshud.

Skrevet

Enig med Tuji! Chanels foundation er uslåelig. Den gir perfekt "porselenshud"! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...