molly83 Skrevet 21. februar 2008 #1 Del Skrevet 21. februar 2008 Hva anbefaler dere? Skal begynne å pendle. Tenkte å kjøpe en bruktbil, ikke over 80 000 kr. Tenkt på Golf 1.4 eller har dere andre tips? Vet at dieselbiler bruker lite,men redd det blir endel avgifter på dem etterhvert. ..hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 21. februar 2008 #2 Del Skrevet 21. februar 2008 Hadde kjøpt meg en liten bil, helst en diesel hvis jeg fant det. Hvis den kun skal brukes til pendling, er SMART bilene å anbefale. De bruker lite bensin og koster under 80 000,- Variere alltid hva folk liker men.. Lupo bruker også lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 2. mars 2008 #3 Del Skrevet 2. mars 2008 Hold deg unna firhjulstrekk og automatgir. Selv er jeg glad i Toyota fra 90-tallet. De er god å kjøre, bruker ikke så mye bensin og de STARTER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisherman Skrevet 4. mars 2008 #4 Del Skrevet 4. mars 2008 Dersom du har en bestemt bil i kikkerten, kan du sjekke hvor langt den går på literen her: http://www.hvorlangtpaaliteren.dk Der er det også gradert hvor grønn bilen er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenestol Skrevet 7. mars 2008 #5 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg kjører Volkswagen Polo, og er kjempefornøyd. Hørt tilsvarende fra de andre jeg kjenner som har Polo. Min er 1999-modell, og er kjørt 129000km. På langkjøring bruker den va 0,6l/milen, mens på bykjøring går det va 0,8 l/milen. Olje har jeg ikke fylt på siden jeg kjøpte den i november (!), nivået er nesten uendret. Får en grei Polo for 30-40 tusen kroner. ...om jeg skal nevne en svakhet, så må det være at den KAN være litt dum på glattkjøring pga at den er så lett. Men med gode vinterdekk hjelper det jo! Og så har jeg opplevd at låsen kan fryse seg godt fast. Men med låsespray i veska er jeg alltid parat!:-D Endret 7. mars 2008 av Lenestol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 8. mars 2008 #6 Del Skrevet 8. mars 2008 Må få lov til å nevne Toyota nok en gang. Styrer du unna firehjulstrekkere og automatgir er disse bilene veldig pålitelige og veldig fine på mila. (personlig erfaring). Prøv også å velg så liten som mulig motor om det er kun bensineffektivitet du er ute etter. Corollaen ble vel levert med en 1,2 liter så vidt jeg husker.. (mulig dette er feil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 8. mars 2008 #7 Del Skrevet 8. mars 2008 Fiat bruker lite bensin. Men det er lett å finne ut om bilen bruker lite drivstoff, hvis du kjøper en med f.eks. en 4 liters motor så bruker den mye, hvis du kjøper en som er 1,1 L eller 1,3 L så bruker den lite. Er ikke værre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søs Skrevet 15. mars 2008 #8 Del Skrevet 15. mars 2008 Nissan Micra bruker lite bensin. Å kjøpe disel bil lønner seg streng tatt ikke når det er snakk om en liten bil siden disel biler er dyrere og nå er prisen på disel kontra bensi nesten like... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #9 Del Skrevet 15. mars 2008 Hva anbefaler dere? Skal begynne å pendle. Tenkte å kjøpe en bruktbil, ikke over 80 000 kr. Tenkt på Golf 1.4 eller har dere andre tips? Vet at dieselbiler bruker lite,men redd det blir endel avgifter på dem etterhvert. ..hmm For all del styr unna Golf 1,4 2000 modell. Har hatt denne bil selv og har ikke hatt annet enn problemer med den, og verkstedet vårt har hatt inne flere av samme type med like problemer. Mekanikeren vår sier at dette er en dårlig modell med svært mye feil. Vår bil står nå for omfattende reparasjoner med et foreløpig prisanslag på rundt 35 000,.!! (Dette er på et av de rimeligste verkstedene i området) Verkstedet hadde akkurat hatt inne til reparasjon en lik bil med tilsvarende problem, og den hadde bare gått ca 80 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 16. mars 2008 #10 Del Skrevet 16. mars 2008 Nissan Micra bruker lite bensin. Og veldig god å kjøre og kjempelett å parkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 16. mars 2008 #11 Del Skrevet 16. mars 2008 Nissan Micra forutsetter dog at du ikke er høyere enn 1.60. Veldig dårlig plass til beina. Jeg skal snart bytte ut min i en liten bensingjerrig bil selv, og kikker nå på Polo og Corolla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 16. mars 2008 #12 Del Skrevet 16. mars 2008 Nissan Micra forutsetter dog at du ikke er høyere enn 1.60. Veldig dårlig plass til beina.Det stemmer ikke. Jeg har hatt Micra selv, er over 160 (men under 170), men min samboer på 185 kjørte bilen masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 16. mars 2008 #13 Del Skrevet 16. mars 2008 Jaja, jeg hadde i alle fall krampe i leggene etter å ha kjørt over en viss strekning da jeg ble sittende alt for nære pedalene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 16. mars 2008 #14 Del Skrevet 16. mars 2008 Det stemmer ikke. Jeg har hatt Micra selv, er over 160 (men under 170), men min samboer på 185 kjørte bilen masse. Kommer vel ann på hva man mener er komfortabelt. Men jeg kan ikke se for meg at en mann på 185 vil si at han digger å kjøre en nissan micra da... De er tross alt micro-size liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 16. mars 2008 #15 Del Skrevet 16. mars 2008 Liksom ja. Men det er god plass i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 19. mars 2008 #16 Del Skrevet 19. mars 2008 Må få lov til å nevne Toyota nok en gang. Styrer du unna firehjulstrekkere og automatgir er disse bilene veldig pålitelige og veldig fine på mila. (personlig erfaring). Prøv også å velg så liten som mulig motor om det er kun bensineffektivitet du er ute etter. Corollaen ble vel levert med en 1,2 liter så vidt jeg husker.. (mulig dette er feil) [/quote Jeg støtter også Toyota. En yaris for eksempel bruker veldig lite bensin pr. liter. De er ikke så altfor dyre, deilig å kjøre og lette å parkere. Dessuten er det bemerkelsesverdig god plass inni til å være en så liten bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 19. mars 2008 #17 Del Skrevet 19. mars 2008 Hva skjedde med norske Think? Hvor falt de av lasset?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Per_* Skrevet 20. mars 2008 #18 Del Skrevet 20. mars 2008 Hva skjedde med norske Think? Hvor falt de av lasset?! Think bruker ikke bensin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Help_man Skrevet 20. mars 2008 #19 Del Skrevet 20. mars 2008 Hei. Think er ikke et bra alternativ til pedlere. Fungerer forsåvidt som bybil. Dette er alså en elbil og den kan ikke kjøre så veldig langt før den må lades. Siden bilen har batterier så blir de slitt etterhveert så de reduseres. Batteriene til disse bilene koster også oppmot 30-40000 kr. Så kanskje ikke så greit med mindre du kjøper bilen ny. Smart bilene er ganske greie. Bruker vel så lite som 0,2 l på mila ved langkjøring. En ulemte er at det ikke er mye plass i bilen. Plass til 2 og en lommebok. Pass også på så du ikke kjøper de billigste smartene, de er somregel grisekjørt av firmaer. Hvis du skal ha en tradisjonell bil så vil jeg anbefalle deg å kjøpe en ny bil som mulig. Bilene blir bare bedre og bedre, samt at sikkerheten er mye bedre i nyere biler. Hvis du skal ha en småbil er dette med sikkerhet viktig. Ikke la deg lure av størrelsen på bilene heller. En Crysler Neon er litt større enn en golf og bruker 0,6 på langkjøring. Stasjonsvognenen jeg har nå bruker 0,6 på langkjøring og den har 1,6 l motorvolum. Så størrelse er ikke alt. Men motorvolum kombinert med lav vekt gir lavt forbruk. Hvilket merker spiller ikke så stor rolle. Velg en du liker, men sjekk gjerne med NAF. De kan fortelle deg om bilen er kjent for å ha mye feil og isåfall hvilke. Noen feil er dyrere enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargegla82 Skrevet 2. april 2008 #20 Del Skrevet 2. april 2008 Think er ikke et bra alternativ til pedlere. Fungerer forsåvidt som bybil. Dette er alså en elbil og den kan ikke kjøre så veldig langt før den må lades. Siden bilen har batterier så blir de slitt etterhveert så de reduseres. Batteriene til disse bilene koster også oppmot 30-40000 kr. Hei hjelpende mann!Ka du vet om småbiler",)Så bra!Vil kjøre liten,lettparkert bil med god oversikt bak.Har ikke høye krav til rommelighet eller hestekrefter.Men sikkerhet og at den er bensingjerrig står høyt på min liste.Brukes hovedsaklig til skole/butikk/trening,ikke langturer. Jeg har hørt ulike priser for nye batteri til den gamle thinken.Noen påstår 90.000(!!),andre som deg 40.000!?Stort sprang det..Kan man gjøre et godt batterikjøp noe sted,eller må en ha originale til den gamle thinken? Smart bilene er ganske greie. Bruker vel så lite som 0,2 l på mila ved langkjøring. En ulemte er at det ikke er mye plass i bilen. Plass til 2 og en lommebok. Pass også på så du ikke kjøper de billigste smartene, de er somregel grisekjørt av firmaer. Har du erfaring m smart?Vet du om girkassen er spes treig?Er det i så fall en stor ulempe? o,2 ved langkjøring,korte turer da?Smart,toseteren automat 2004 er aktuell,men jeg har ikke greie på biler så masse research før jeg bestemmer meg.Ka bør jeg se etter?Er 100.000 km ok å kjøpe for en småbil som dette,eller ryker det mye etter ytterligere 50.000km? Velg en du liker, men sjekk gjerne med NAF. De kan fortelle deg om bilen er kjent for å ha mye feil og isåfall hvilke. Noen feil er dyrere enn andre. NAF,ja,lurt.Takk for bra tips!",) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå