Gå til innhold

bryllup i frankrike


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anne marthe

HEI!

Neste sommer så planlegger jeg å gifte meg i Frankrike, nærmere bestemt Nice. Er det noen som har gjort dette tidligere som har noen råd å gi? Vi har bestemt oss for å ha en "ute"- sermoni med en dommer. Alle råd uansett setter jeg veldig stor pris på.. Vi vet ikke helt hvor vi skal henvende oss, og vi har i det hele tatt aldri arrangert et bryllup!!

Stor klem anne m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg giftet meg i paris. Vet ikke hvordan det er i Nice, men vi ringte ambassaden. Alle må visst gjøre dette i Frankrike, tror jeg. Og så kan man gå i kirken etterpå om man vil. Vi gjorde det, så vi ble egentlig gift to ganger den dagen :-)

Tror nok dere må til ambassaden først. Det kan faktisk bli litt for mye med to sermonier, men det velger jo man selv. Ambassaden finner du på nettet (regner med at det finnes der og).

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Provence brud

Hei Anne M,

Vi skal gifte oss i Frankrike 28 juni i år i Bagnols en foret, en liten landsby ca 45 minutter (med bil) fra Nice. Vi skal ha vielsen i den lokale kirken og har med oss Prest fra Norge. Vi må da formelt gifte oss i Norge først og det løser vi ved å gå til byfogden en ettermiddag uten noe fuzz.

Det kommer ca 70 gjester fra Norge og vi har ordent med innlosjering til alle i landsbyen. Gjestene betaler selv for reis og opphold. Vi skal ha mottakelse på fredag den 27. med enkel servering. Sermoni, middag og fest på lørdag. og avrunder med lunsj på søndag, før vi drar videre til Eze og en "forsinket bryllupsnatt"

Franskmenn er store fan av festligheter og er veldig hjelpsomme når det gjelder arrangering av middagen og festen

Alt er i rute og vi har fått masse hjelp hvor enn vi henvender oss.

Lykke til med bryllup og planlegging!

Hilsen ei som gleder seg vanvittig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...