Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,hei

Jeg er en ung jente på 21 år, som vil kjøpe leilighet. Nå er det sånt at jeg er utdannet hjelpepleier og har fast årslønn på 140 000 kr, men jobber ganske mye ekstra så regner med at det blir rundt 200 000 hvert år. Begynt å jobbe fast i fjor, men tjente i over 120 000 kr bare på 5 måneder. Dvs.før skatten er trukket.

Jeg er gift men mannen min kan ikke jobbe i Norge ettersom han venter på å få oppholdtillatelse.

Leiligheten jeg så på koster rundt 875 000 kr, og felles kostnader er 1350 kr.

Min månedslønn ligger alltid på rundt 18 000 kr, og nå leier vi leielighet som vi betaler 6000 kr, og det går greit å betale. Regninger kommer på rundt 5000 hvert måned. Så vi har rundt 6-7 tusen kr igjen hver måned.

Det er sånt at pappaen min sa at han kan også garantere for meg i banken, det vil si være kausjonist.

Tror dere at jeg kan få lån med disse vilkårene og det at pappaen blir kausjonist?

Jeg har startet BSU konto i postbanken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årslønnen din er i utgangspunktet 140000,- og det er veldig begrenset hvor mye du får i lån på en slik inntekt. Det er fast lønn banken først vil se på. Blir du f.eks. syk en periode vil du ikke ha mulighet til å jobbe ekstravakter og du vil da heller ikke få den ekstra betalingen du har hatt til nå. Siden mannen din per i dag ikke kan jobbe er det kun din inntekt som blir lagt til grunn for hvor mye du kan låne. Med en gang mannen din får oppholdstilatelse og mulighet til å jobbe, vil situasjonen bli mye lettere for dere i forhold til lån.

Du skriver at det er felleskostnader på leiligheten du ønsker. Er det noe fellesgjeld på denne boligen? I tilfelle hvor store er de? Banken vil nemlig se på hvor mye fellesgjelden + prisen på leiligheten er når de skal se på om du kan få lånet.

Ta kontakt med banken. De kan gi deg et mye bedre svar på om de vil gi deg lånet eller ei. Da tar du med deg budsjettet du lever etter i dag + andre nødvendige papirer. Med dagens rente og 25 års løpetid vil det koste ca 6000,- i mnd. med et lån på 875000,-. Hvis du har vært flink til å spare vil dette telle positivt for deg.

Skrevet
Hei,hei

Jeg er en ung jente på 21 år, som vil kjøpe leilighet. Nå er det sånt at jeg er utdannet hjelpepleier og har fast årslønn på 140 000 kr, men jobber ganske mye ekstra så regner med at det blir rundt 200 000 hvert år. Begynt å jobbe fast i fjor, men tjente i over 120 000 kr bare på 5 måneder. Dvs.før skatten er trukket.

Jeg er gift men mannen min kan ikke jobbe i Norge ettersom han venter på å få oppholdtillatelse.

Leiligheten jeg så på koster rundt 875 000 kr, og felles kostnader er 1350 kr.

Min månedslønn ligger alltid på rundt 18 000 kr, og nå leier vi leielighet som vi betaler 6000 kr, og det går greit å betale. Regninger kommer på rundt 5000 hvert måned. Så vi har rundt 6-7 tusen kr igjen hver måned.

Det er sånt at pappaen min sa at han kan også garantere for meg i banken, det vil si være kausjonist.

Tror dere at jeg kan få lån med disse vilkårene og det at pappaen blir kausjonist?

Jeg har startet BSU konto i postbanken.

Må bare spørre, hvordan kan du ha en årslønn på bare 140 000kr? Minstelønnen for utdannet hjelpepleier er 243 200kr.

Skrevet
Må bare spørre, hvordan kan du ha en årslønn på bare 140 000kr? Minstelønnen for utdannet hjelpepleier er 243 200kr.

Jeg er ikke TS, men jeg vet at det kan være vanskelig å få 100% stilling som hjelpepleier eller sykepleier. Derfor jobber mange deltid og tar ekstravakter ved siden av.

Jeg kjenner dyktige sykepleiere som i mange år har ønsket seg full stilling, men som ikke får det. For å dekke opp helgene er arbeidsgiver avhengig av at mange jobber deltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...