Gå til innhold

Gå vs. jogge..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest phaedra

Jeg forsøker å gå ned etpar kilo før bikinisesongen starter for fullt. Er ikke en veldig sporty person, trives best foran tv'n med en pose sjokolade.. :ler:

Men NÅ får jeg bare ta meg sammen litt, være litt mer aktiv.

Det er en runde jeg har begynt å gå (2-3 ganger i uken) på ca. 10-11 km. Jeg mener å ha lest en gang at man forbrenner like mye ved rask gange som å jogge.. Kan dette stemme? Har veldig liten lyst til å finne frem joggeskoene.. men jeg vil jo gjerne ha resultater også da.. :roll:

Phaedra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JOgginb er belastende for bena dersom du ikke er vant med det. Rask gange (så du blir svett og får opp pulsen) er bedre for bena, og gir også resultater. Men hva med sykling eller kanskje å gå på rulleskøyter? Det er morsomt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eowyn i.i.

En times rask gange kan sammenlignes med en time moderat jogging!! Og når man går så gir det faktisk bedre trening for kroppen enn jogging....Men skal du f.eks få opp kondisen, så er jogging best. Men du kan erstatte joggingen med rask gange uten å få dårlig samvittighet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å ha hørt noe sånt som at det ikke spiller noen rolle om du går eller løper. Så lenge det er samme strekninger forbrenner du likemye underveis...

Men så er det også noe med at forbrenningen fortsetter etter at du er ferdig å trene, og da vil den muligens være høyere enn om du hadde gått...

Derimot er det veldig belastende for kroppen å jogge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shygirl har rett, på samme strekning forbrenner du like mye om du går eller jogger. Rask gange er en utmerket måte å forbrenne fett på (men da er det viktig at man ikke spiser mer som følge av at økt aktivitet gir økt appetitt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...