Gå til innhold

Ikke som jeg trodde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det skulle bli et mareritt for meg å finne kjole! (siden jeg har kvinnelige former fordelt på 177 cm) Men det var jo lett som en plett, og alle butikkene(utenom 1) har gitt fantastisk hjelp og råd. Jeg lot de få bruke sin erfaring på meg, og jeg var veldig enig- Da ble det lett å eliminere mindre fine kjoler og finne en som jeg skal gå for... Det vil si: Jeg må tilbake til den første butikken imorgen for å prøve de første kjolene en gang til- bare for å være sikker. Og kanskje jeg allerede imorgen har bestemt meg for kjole! Jeg er så glad! Alle har fortalt meg hvor slit og masse det er å gjøre før et bryllup, men dette går jo strøkent! Jeg tar det med ro og har god tid(oktober dette året.) Den ene kjolen ga meg helt gåsehud, det må være et tegn!...

Hurra! :bryllup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så genialt!!!

akkurat det samme skjedde med meg!! jeg trodde det skulle bli et mareritt, jeg er også høy og har "normal" størrelse, ikke 34 eller 36 liksom.. ;) Men så var det jo masse kjoler som var superfine. jeg prøvde riktignok bare kjoler i 3 butikker før jeg dro tilbake til den første butikken og kjøpte den første kjolen jeg prøvde. det vare bare "THE ONE". fant det egentlig ut med en gang, men så måtte jeg liksom se meg rundt litt mer først.. :) men etter at jeg hadde funnet MIN kjole, var det bare å slutte å lete - ingen var like fine som den. og jeg har virkelig ikke angret en eneste dag!

Og nå er det bare 10 dager til jeg skal ha den på meg!!!!!!!!!

:ler:

Skrevet

Så fint. :) Jeg gruer meg egentlig veldig til kjolestyret, er glad jeg har veldig god tid.

Skrevet

"jeg er også høy og har "normal" størrelse, ikke 34 eller 36 liksom.." - hahaha det er jo bestandig morsomt når de som muligens er "litt småtjukke" må rakke ned på alle slanke damer, som da altså ikke er normale. ;)

Skrevet
- hahaha det er jo bestandig morsomt når de som muligens er "litt småtjukke" må rakke ned på alle slanke damer, som da altså ikke er normale. ;)

Jeg er helt for å rakke ned på de TYNNE damene (36 og lavere), men ikke nødvendigvis de SLANKE (38-42), for de slanke ER jo normale. :P

Også er det jo bestandig morsomt når tynne vittigfanter på en lett smålig måte indikerer at de som har en større størrelse enn de selv bruker, må være "litt småtjukke." :P

Skrevet
Jeg er helt for å rakke ned på de TYNNE damene (36 og lavere), men ikke nødvendigvis de SLANKE (38-42), for de slanke ER jo normale. :P

Også er det jo bestandig morsomt når tynne vittigfanter på en lett smålig måte indikerer at de som har en større størrelse enn de selv bruker, må være "litt småtjukke." :P

Øh, så det er greit å rakke ned på folk som er 36 og lavere?

Man er ikke nødvendigvis mager om man bruker størrelse 36. Det kommer jo litt an på hvor høy man er også, da.

Skrevet

Forøvrig burde det jo ikke være noen bombe at det finnes klær for "normale folk". Butikkene hadde ikke tjent særlig mye penger hvis alle brudekjoler kom i størrelse 36. :ler:

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg ble gift, 6 år siden. Men jeg husker at jeg virkelig grudde meg til og finne kjole. Jeg bruker str 46/48 og trodde ikke at jeg ville finne noen kjole som jeg syns var fin. Regnet med at det var kun en "tjukkaskjole" borti et hjørne som alle tjukkaser måtte bruke. Men jeg ble så overraksket var jo så stort utvalg og jeg fant min drømmekjole og følte meg som verdens vakreste i verden.

Skrevet

Jeg trodde også det skulle bli vanskelig siden jeg er rundt 160 og har endel ekstra å ta i, men damen på butikken var helt fantastisk og kjolene var helt nydelige så det gikk bare bra :)

Skrevet

vanligvis ligger jeg vel på den tydeligvis uglesette 36 størrelsen, men i brudekjole måtte jeg vel ned på 34. Er 173 høy, og har rett og slett bare alltid vært høy og tynn. Det gikk forsåvidt relativt fint å finne kjole, men har nok prøvd over 30.. som jeg tror er vel over gjennomsnittet. Det var gøy i starten, så ble jeg litt lei av å lete, og så bel det plutselig full klaff :) Fikk aldri prøvd en kjole som passet, men hadde alltid en dame for å holde igjen i ryggen, eller hjelp av et dryss knappenåler. Men gikk fint lell ;)

syns folk skal være sånn de er jeg, og liker egentlig ikke ordet normal i noen sammenhenger. Godt at det virker som i hvertfall de fleste brudesalongfolk er enige der, og kommer med gode tips til alle former og fasonger ;)

Poenget mitt blir vel at brudekjoleprøving er ingenting å være redd for! De fleste fasonger har vært innom der før, og de fleste brudesalongdamene har skikkelig peil (selfølgelig med et par unntak, som somregel blir til en vittig historie..)

Skrevet

Nå er ikke dette en aktuell problemstilling for meg enda, men jeg kjenner jeg gruer meg til jeg evt skal ut å kjøpe brudekjole.

Jeg er lav og tynn, og derfor tydeligvis verdt å rakke ned på, så jeg er redd det kan være vanskelig for meg å finne en kjole som er liten nok. Men det er jo ikke annet å gjøre enn å ta det som det kommer.

Skrevet

Mirina, det er ingenting å være redd for ;) de slenger i noen nåler, eller holder den i fasong, sånn at du skjønner om den blir fin eller ikke. Så bestilles kjolen i den størrelsen de tror du er, evt den minste. Og så har alle seriøse salonger gode syfolk, som tilpasser inn/ut og opp/ned. sånn at den passer perfekt til akkurat deg ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dere klager for. Jeg har så lyst til å prøve kjoler men jeg bor øverst oppe i landet og måtte reist laaaangt for å prøve kjoler så jeg fant den jeg likte best på nett og bestillte den skreddersydd til meg uten å ha prøvd den først. Det koster flere tusen å reise enten til Tromsø eller Oslo så da hadde jeg ikke så lyst til det. Men men.. kan jo prøve kjoler når jeg er i nærheten av en brudesalong. Ingen som trenger å vite at jeg har kjøpt kjole :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...