Gå til innhold

Apropos San Francisco...

Anbefalte innlegg

Gjest Vil til USA
Skrevet

Når på året får man billigst flybilletter dit?

Hvordan er temperaturen der? Når er det varmest og kaldest?

Hva bør man absolutt få med seg der, eller i nærheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Gjest kenneth
Skrevet

Ta med deg gode sko og labb rundt. SF er ikke så enorm, og ved å spasere, får du sett mye fint. Gå eksempelvis fra sentrum til Golden Gate Bridge. Deretter går du over brua og opp i lia på andre siden, der hvor alle "klisjebildene" tas fra. Flott tur.

Jeg anbefaler også på det sterkeste Twin Peaks. Du har en typisk turist-stopp rett nedenfor toppene. Drit i den, og ta turen opp på toppen (5 minutters gange), og du har fantastisk 360-graders utsikt. Da jeg var der, stod det et hundretalls turister nede på veien, mens jeg hadde hele toppen for meg selv. Enormt!

Skrevet

Beste tiden å reise på er sommeren. Temperaturen er omtrent som en norsk sommer. Hvis du ønsker strand og bikini er ikke SF det beste reisemålet.

Enig i det med gode sko. Det er mange bratte bakker der. Lenge siden jeg var der, men vi leide rom på et sjarmerende og lugubert hotell i en luguber bydel. Utenfor sov hjemløse i pappesker på en liten gressplen. En kveld vi gikk hjem kom en politibil og kjørte ved siden av oss hele veien til hotellet. Var mange "bordeller" der. Alle oppførte seg bra mot oss. Men vi opplevde at andre ble utsatt for kriminelle handlinger. Jeg har reist mye, både i nord-afrika, midt-østen og europa, men jeg tror USA er det "farligste" stedet jeg har vært.

Husker at de kjekkeste guttene vi ble kjent med var homofile. Det er et stort "homsemiljø" der. Ellers likte jeg folka som bor der bedre enn folka i LA. I SF var folk mer jordnære og ekte. Byen virker mer europeisk. Og man er ikke avhengig av bil der.

Vi tok buss sørover. Det er en fin tur. Besøkte en fyr i LA og dro videre ned til Mexico.

God tur!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Lenge siden jeg var der, men vi leide rom på et sjarmerende og lugubert hotell i en luguber bydel. Utenfor sov hjemløse i pappesker på en liten gressplen.

Hvilket hotell var det?

Jeg har hørt at det er veldig dyrt å bo permanent i San Fransisco, hvor er det billigst å bo, og hvor mye koster en liten 2roms leil der?

Skrevet
Jeg har hørt at det er veldig dyrt å bo permanent i San Fransisco, hvor er det billigst å bo, og hvor mye koster en liten 2roms leil der?

Ein må ha greencard for å bu der. Det er vansleg å få...

• 4 uker senere...
Skrevet

San Francisco er en vindfull by. Det er alltid isende kald vind der. Amerikanerne sier: "The coldest winter I ever had was the summer I spent in San Francisco"!

Vindstopper jakke.. gode sko, og du er klar! Det er en opplevelse i seg selv å være i "The tree-hugging" city. Byen som var hovedsete for hippie-bevegegelsen på 60-tallet er fortsatt den mest tolerante byen i USA, hvor selv ordføreren er homofil! Jeg anbefaler en tur til Castro district... (den homofile delen av byen) hvor det er mye sprøtt å se...

Ellers så er jo Chinatown nevnt, og dit bør du også dra. Så mye som 1/3 av byens befolkning er kinesere blir det sagt, så denne delen av byen er stor. Derifra kommer du rett i den italienske delen av San Francisco, men flere små koselige restauranter med billig og god mat. Lys-stolpene i byen er malt i farvene til flaggene til de respektive landene... så du hele tiden vet hvor du befinner deg.. Smart!

Golden Gate Bridge... absolutt verdt et besøk. En tur med The Cable Car - obligatorisk. Det er som å kjøre berg og dalbane midt i byen! Hold deg godt fast og heng med!! Køen kan virke uendelig lang og går litt i suppe..... men hold ut og vær tålmodig.. det er verdt det!!

Jeg blir så misunnelig når jeg hører om noen som skal til San Francisco.. at jeg nesten blir dårlig.....

GOD TUR!!

Gjest Gjest
Skrevet
San Francisco er en vindfull by. Det er alltid isende kald vind der. Amerikanerne sier: "The coldest winter I ever had was the summer I spent in San Francisco"!

Jeg var der i november for noen år siden og i oktober i fjor. Strålende vær begge ganger. Penest i november med litt over 20 grader...

Jeg ble veldig overrasket, hadde med meg altfor mange varme klær. Ikke noe vind da jeg var der, mulig jeg bare hadde flaks.

San Francisco er en fantastisk by. Jeg vil råde til å ta med gode sko, så man kan gå fra A til B, i de mange bakkene og lange gatene i byen... :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Dinah_*
Skrevet
Jeg var der i november for noen år siden og i oktober i fjor. Strålende vær begge ganger. Penest i november med litt over 20 grader...

Jeg ble veldig overrasket, hadde med meg altfor mange varme klær. Ikke noe vind da jeg var der, mulig jeg bare hadde flaks.

San Francisco er en fantastisk by. Jeg vil råde til å ta med gode sko, så man kan gå fra A til B, i de mange bakkene og lange gatene i byen... :)

Var der i juli 2007. Det er absolutt ikke varmt. Blåser mye og er iskaldt på kveldene. Syns faktisk norge er hakket varmere på sommeren.

Du MÅ få med deg Fishermans wharf, Alcatraz og ikke minst all PERFEKT shopping på union square. Jeg fant med PRADA sko på SAKS fifth avenue til 1200 kr :-D

Skrevet
Var der i juli 2007. Det er absolutt ikke varmt. Blåser mye og er iskaldt på kveldene. Syns faktisk norge er hakket varmere på sommeren.

Jeg var også der i juli 2007 og holdt på å blåse fullstendig bort! Tror nok hun som hadde det så varmt og fint der nok bare har hatt flaks ja!

Gjest frisco
Skrevet

Jeg var i SF 2 uker i

mai.

Bortsett fra 1 dag med regn gikk vi i t-skjorte hver dag. Litt kjølig på morgen og kveld så vi hadde jakker med oss i veska men den ble aldri brukt på dagtid.

Det er vel like varierende vær i SF som vi har her hjemme.

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Det er mer stabilt vær i SF enn det er hjemme i Norge, og temperaturen er gjennomsnittlig 18 grader fra juni til september.

På ettermiddagen kommer det dessverre inn noe tåke i byen, som senker temperature, men de dagene tåken ikke kommer, er SF fantastisk. 25 grader, lett bris fra havet og perfekt by-temperatur. Det er sjelden en får de store regnbygene rundt sommertider.

I tillegg er det flere strender rett rundt SF som legendariske. Dessverre er vannet noe kaldt, men det er det jo også i Norge.

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg skal til San Francisco i august, til november, 1 uke. Blir det når det er haloween, hørt det er mye skummelt der da, noen som vet noe?

Skrevet

Jeg har ikke lest gjennom svarene du har fått, så jeg gjentar kanskje det noen andre har skrevet nå...

Vi var i SF i sommer. Veldig koselig by! ...men det er kaldt der!! Veldig ofte tåke og litt sur vind, men det blir gjerne varmere utiver dagen. Jeg vil anbefale en tur ut til Alcatraz, men du må være tidlig ute med å kjøpe billetter. VI forsøkte å kjøpe på nettet ei ukes tid før vi dro, men fikk ikke billetter, og det var helt umulig å oppdrive på kaia da vi kom dit. Vi ble tilfeldigvis tipset om at en sykkelbutikk lengre borte på Fisherman's Wharf har noen billetter hver dag som de selger, så vi fikk kapret til oss to billetter i siste liten. Men dette var jo midt på sommeren da. På Alcatraz har de en flott audioguide-tur som er veldig, veldig bra!!

Skrevet

Forresten, en ting til: På Union Square er det en Levis butikk med veldig bra utvalg og prisene er veldig bra for oss nordmenn med den dollarkursen som er nå!!!

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...