Gå til innhold

for mye frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oisann!

Tenkte over hva jeg har spist i dag av frukt og grønt og det er kanskje i overkant mye?

-En banan

-Et eple

-En posjon salat

-2 knaskegulerøtter

- ca 10 cherrytomater

-En pære

-Et glass appelsinjus

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Det høres helt normalt ut etter mine standarder, i hvertfall. Så lenge du ikke blir oppblåst i magen, er det ingen grunn tiul å kutte ned.

Gjest StockDama
Skrevet

tøv, aldri for mye, frukt er namme.

Skrevet

At du i det hele tatt tenker på at det er for mye sier litt om hvor dårlige nordmenn er på frukt og grønt.

Skrevet
At du i det hele tatt tenker på at det er for mye sier litt om hvor dårlige nordmenn er på frukt og grønt.

Nja. Alt har sine begrensninger. Finnes jo også forskjellig frukt da. Spiser man frukt tilsvarende 2000 kalorier hver dag, og forbrenner 500, vil man jo gå opp i vekt.

Men misforstå meg rett, masse frukt er bra, men du nevner også noen grønnsaker her, og der mener jeg fråtsingen kan være betydelig større.

Frukt inneholder mye fruktose, og det finnes klare begrensninger for hvor mye kroppen kan bearbeide av fruktose siden det kun er leveren som står for dette. Derfor skal man SPESIELT passe på å ikke spise annet godteri hvis man spiser mye frukt.

I tllegg er mye av frukten svært sur, og passer man ikke på god munnhygiene er f.eks. appelsinjuice døden for tennene dine.

Jeg synes frukt er vel og bra, men 5 om dagen burde deles opp 30 % frukt 70 % grønnsaker.

Skrevet (endret)

Steve Pavlina spiste rå mat, bare frukt, nøtter og grønnsaker, i 30 dager og skreiv i bloggen sin hver dag: http://www.stevepavlina.com/blog/2008/02/raw-food-diet/

Han måtte spise massivt mye mat for å få i seg nok næring :-P

Frukt inneholder veldig mange bra stoffer som er gunstig for alt mulig rart.

Hvis man går på lavkarbo-diett passer det dårlig med mye frukt.

Endret av Cognizance
Skrevet

Jeg spiser lavkarbo og spiser derfor ikke mer enn 2 frukt om dagen og ikke banan og druer.

Men grønnsaker spiser jeg mye mer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...