Ambrosia! Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 (endret) Kjæresten min og jeg skal trolig ikke forlenge leieavtalen for leiligheten vi bor i nå. Så vi er på utkikk etter ny bolig.. Åpen stue/kjøkken-løsning er visst populært nå. Det har ikke vi sans for i det heletatt.. Spesielt jeg synes det er veldig lite lekkert. Jeg er ikke særlig kreativ om dagen, så jeg lurer på om dere har noen tips til hvordan man kan separere stue og kjøkken, og få det til å se fint ut? Selv har jeg tenkt på noe alà denne, eller en slags skillevegg/romdeler eller et forheng. Endret 20. februar 2008 av Ambrosia!
Gjest barelillemeg Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Det går vel an å bygge en lettvegg dersom en absolutt ikke vil ha det sammen...? Med mindre eksisterende løsningen ikke er forenlig med det...men da ser jeg ikke for meg at en romdeler som du tenker på vil fungere heller.
No Shorty Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 jeg bodde en gang i en leilighet der de bare hadde satt opp ei sponplatebak kjøkkenbenken, sånn at rommene ble avdelt på den måten... Det var ikke direkte pent (det var derfor vi fjernet den), men hvis en legger litt vekt i det kan det bli bra... Men å sette opp en skikkelig lettvegg blir nok enda bedre... Klemmm...
Eline1986 Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jeg synes ofte det kan være fint å bygge en slags skillevegg i glassbyggerstein. Da er rommene avdelt, men lys slippes allikevel igjennom. Finnes i mange stilige farger, evt helt nøytrale, og er ikke altfor dyrt! Evt har ikea mange panelgardiner som kan festes på skinner både i tak og gulv, slik at du kan åpne opp hvis man ønsker det en dag!
Ambrosia! Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg glemte å skrive at vi skal leie neste bolig også. Hvilke løsninger vi kan velge for å separere stue og kjøkken er litt begrenset da, hvis ikke utleier samtykker. Det vi setter opp må kunne tas vekk igjen uten å sette særlig spor. Takk for tips, kom gjerne med flere!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Hva med en slags hyllereol ala denne: Hyller
girrl Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 (endret) Skal dere leie så er det jo sant det er begrenset av hva dere kan gjøre. Men slike bokhyller fungerer fint som skillevegger. Jeg synes også at panelgardiner er kjempe tøffe, og virker ypperlig som romdeler! Spør eieren om å få sette opp en skikke i taket til panelgardiner. Endret 21. februar 2008 av girrl
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Hva med en slags hyllereol ala denne: Hyller Ligner litt på den jeg la ut link til i første innlegg.. Men den der var litt finere! Takk for tipset:)
Ambrosia! Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2008 Det var jeg som skrev det siste innlegget..
spardame Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Synes det er en god idé å bruke Expedit-hyllen fra Ikea slik du foreslår. Om du vil ha et litt ryddigere utseende inn mot kjøkkenet kan du henge opp tapet på den ene siden av hyllen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå