Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt varer for første gang på Strawberrynet, og i dag lå hentelappen i postkassa. På hentelappen står det at det er et rekommandert brev fra utlandet og det er spesifisert at jeg må betale 69 i MVA og 97 i forenklet tollbehandling. Tilsammen må jeg betale 166 kroner ekstra for varen jeg bestilte (varen kostet over 200 kroner) Er det noe som noen her inne kjenner til hva er? Kan jeg få dette refundert fra Strawberry og hvordan går jeg fram for å få det refundert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må betale 25% i MVA av alt man kjøper fra utlandet (med verdi over 200kr). Så må man betale et gebyr på rundt 70-120 kr.

Skrevet

Det stemmer at dette er rekomandert brev, det betyr bare at du må signere for at du har fått den. De 166 kronene er moms i Norge + 97 kroner som er tollvesenets standardgebyr for internetthandel. Dersom du skal unngå toll må du bestille separate ordre på under 200 kr. Men Strawberrynet refunderer det du betaler, bare scan kvitteringen og send den pr. mail til de.

Skrevet
Det stemmer at dette er rekomandert brev, det betyr bare at du må signere for at du har fått den. De 166 kronene er moms i Norge + 97 kroner som er tollvesenets standardgebyr for internetthandel. Dersom du skal unngå toll må du bestille separate ordre på under 200 kr. Men Strawberrynet refunderer det du betaler, bare scan kvitteringen og send den pr. mail til de.

Går det an å ta bilde (med digitalkamera) og maile til dem, hvis man ikke har scanner?

Skrevet

Så lenge man ser hva som står på den skulle ikke det være noe problem.

Skrevet
Så lenge man ser hva som står på den skulle ikke det være noe problem.

:danse: Flott!

Skrevet

Takk for svar, men... ehhh... hva skriver dere i e-posten? :flau: Er det nok å ta bilde av kvitteringa (den som man fikk på posten da man hentet ut pakken???) og maile den til SN - og håpe at pengene faller ned i fange en eller annen dag...??? :D Eller må man skrive noen ord; som f.eks forklare hva det gjelder og man bør vel ha med kontonr.? Dette er hva jeg fant av info på SN, og der står det jo ikke så mye...:

For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.

Gjest Gjest_parfumfreek_*
Skrevet
Takk for svar, men... ehhh... hva skriver dere i e-posten? :flau: Er det nok å ta bilde av kvitteringa (den som man fikk på posten da man hentet ut pakken???) og maile den til SN - og håpe at pengene faller ned i fange en eller annen dag...??? :D Eller må man skrive noen ord; som f.eks forklare hva det gjelder og man bør vel ha med kontonr.? Dette er hva jeg fant av info på SN, og der står det jo ikke så mye...:

For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.

Du må føre på ordrenummer, slik at de vet hvilken ordre det dreier seg om. Du trenger bilde av kvitteringen fra posthuset ja, hvis du ikke kan scanne og sende på mail. Du kan også faxe den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...