Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Ja, når setter man ut krokusløk? På høsten, eller kan man gjøre det tidlig på våren? Er det noe i veien for å sette krokuser i plenen? De er jo som oftest nedblomstret før det er nødvendig å klippe gresset. Har lyst til å sette ut masse krokuser i hagen, de er så koselige å se etter en lang vinter, men som dere skjønner har jeg lite greie på blomster
Oliven Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Krokus bør settes om høsten da de fleste løker trenger endel uke med kulde for å utvilke seg. De må også settes litt før frosten slik at løken får satt seg. Du kan få krokusløk som er ferdig kuldebehandlet og disse kan du feks sette i en krukke og bare vente på at de kommer. Krokus i gress er ikke noe problem,men det er nok ikke så lett å få til før til neste år pga temp i jorda nå. Kjøp løk til høsten, lag "åpning" i gresset og sett ned løk der du vil. Da får du en vårlig hage til neste år
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk! Da koser jeg meg med å se på de krokusene som allerede er her i vår, så blir det storplanting til høsten
Gjest *smak* Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Lurt å plante løker i hagen, da blir det en vakker blomstereng til våren. Jeg har allerede plantet endel krokus i høst, gleder meg til di dukker opp av jorda. Våren er en herlig tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå