Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik har jeg det nå!

Jeg har to jobber, når jeg jobber så er det mye, når jeg har fri så er det mye.

Det vil si at når jeg jobber er jeg sliten, mens når jeg har fri har jeg masse energi og lite å gjøre.

Når jeg jobber føler jeg at ting går greit for da er jeg sliten og har bare noen timer hjemme før jeg skal på jobb igjen.

Når jeg har fri så føler jeg meg ensom og ikke prioritert.

Han sitter på kontoret sitt, enten jobber han eller så spiller han.

Jeg blir sittende store deler av dagen alene i stua mens han sitter på kontoret. Han sitter der gjerne også etter jobb.

Det er ensomt.

Han gjør lite i huset med mindre jeg sier det. Hvorfor kan han ikke gjøre noe på eget initiativ uten at jeg må mase? Jeg er da samboer og ikke mamman hans!

Jeg vil slippe å gjøre rent etter oss, vi er da to som skitner til. Hvorfor skal bare EN vaske etter oss? Er det rettferdig?

Det er slitsomt.

Huset hans er ok, men etter at han begynte og lage ”kontoret”, dvs ca 2 år siden, så har det vært rotete!

Jeg misliker rot og skrap som er overalt. Ting blir uoversiktlige og det er ingen steder og gjøre av ting. Ikke får man gjort det ordentlig rent heller.

Jeg rydder og han roter.....

Det er rot overalt! Vi kan jo ikke kaste noe så.

Det er ikke akkurat pent her siden det er halvt oppusset, det minste vi kan gjøre er å ha det ryddig.

Det er tungt.

Jeg liker og føle meg prioritert og ønsket. Jeg føler meg til tider nedprioritert og glemt.

Jeg vet han har det travelt og firma tar mye tid.

Men hvor lang tid tar det egentlig å sette pris på meg??

Hvorfor ønsker han ikke å finne på ting med meg?

Det tar ikke lang tid å planlegge noe for å overraske den man er glad i.

Hva med en middag ute + kino?

Jeg føler jeg gir han mye, jeg får lite tilbake.

Det er ensomt.

Hvorfor være samboer når man ikke gjør ting sammen?

Hvorfor tror menn at blomster gjør alt bra igjen?

Hvordan kan jeg tro at han elsker meg når han gjør alt utenom å finne på ting med meg?

Jeg har det tungt med meg selv, det tar på å slutte å røyke og slanke seg samtidig.

Jeg føler jeg har vært flink.

Jeg har gjort det for meg! Og vært snill mot meg selv!

Hva har du gjort for meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Kjenner meg litt igjen her. De er så flinke til å ta vare på oss..helt til de har oss i garnet..Da har de skutt gullfuglen, så da er det bare å slappe av, ikke prøve å imponere mer..Sukk...

Skrevet

ojojojoj.... :troest:

Det er vel mange som er i din situasjon, i større eller mindre grad.. og det føles ikke godt! Blomster er hyggelig, men ikke det jeg kaller "dårlig-samvittighet- blomster"... Har du snakket ordentlig med han om dette?

De fleste av oss jenter har vel samboere som ikke er så flinke til å hjelpe til i huset.. samboeren min vil gjerne, men som han sier så ser han ikke hva som må gjøres.. før jeg har gjort det! Hva med å være litt brutal, sett opp en plan over hvem som skal gjøre hva hvilken uke!! det kan du faktisk kreve av han! som du sier så er du ikke moren hans!!

Dette med at han aldri vil finne på noe er nok også ganske vanlig. Men hva med at du planlegger noe som du vet at HAN har lyst til?? også har dere en hyggelig dag som forhåpentligvis gir mersmak....? Middag ute + kino blir jo veldig vanlig, prøv å finn på noe helt annet, så kanskje han gjør det samme for deg senere.. ikke gi opp :smile:

Skrevet

jeg føler jeg har gjort veldig mye for han uten at jeg får noe tilbake.

Har for ikke lenge siden spandert en uke i London..

Har tatt han med på bowling sammen med et vennepar...

Tatt han med på spontante osloturer..

Har dratt han med ut i skog og mark osv osv..

Er bare litt lei av at JEG må ordne ting hele tiden..

Hadde vært litt godt om han hadde tatt initiativ for en gangs skyld.

Skrevet
jeg føler jeg har gjort veldig mye for han uten at jeg får noe tilbake.

Har for ikke lenge siden spandert en uke i London..

Har tatt han med på bowling sammen med et vennepar...

Tatt han med på spontante osloturer..

Har dratt han med ut i skog og mark osv osv..

Er bare litt lei av at JEG må ordne ting hele tiden..

Hadde vært litt godt om han hadde tatt initiativ for en gangs skyld.

Ja da så.. da skjønner jeg at du ikke gidder å ta initiativet mer! Men jeg tror du rett og slett må snakke ordentlig med han jeg... gutter ser gjerne ikke sånne ting uten at man konfronterer dem med det ordentlig!!! vær litt brutal, slik at han skjønner at du ikke har det bra! du fortjener å bli satt pris på!

Skrevet

Takk :)

Får ta det opp med han.... ENDA en gang... får håpe han tar det inn denne gangen..

Skrevet

Har jeg forstått dette rett: du jobber i perioder mye, slik at han blir nedprioritert, men når du jobber lite forventer du at han skal prioritere deg?

Skrevet

jeg er nødt til å jobbe mye for at vi skal ha huset og bilen...

Hans nystartet firma er ikke noen inntektskilde enda.. jeg betaler stort sett det meste enda...

men jeg har fortsatt tid til han.. jeg jobber nattevakt og dagvakt så jeg har tid til han hver dag uansett..

men det er jo han som ikke prioriterer å bruke den tiden vi har sammen da.

Skrevet
jeg er nødt til å jobbe mye for at vi skal ha huset og bilen...

Hans nystartet firma er ikke noen inntektskilde enda.. jeg betaler stort sett det meste enda...

men jeg har fortsatt tid til han.. jeg jobber nattevakt og dagvakt så jeg har tid til han hver dag uansett..

men det er jo han som ikke prioriterer å bruke den tiden vi har sammen da.

Forsto jeg det rett når du sa at det er hans hus? Og så betaler du det meste for at han skal få bygge opp firmaet sitt. I tillegg forventer han mat på bordet og rent hus.

I mine øyne utnytter han deg på det groveste. Hva skulle han gjort uten deg? Det burde dere tenke over begge to. Og du bør tenke over om du virkelig vil bli. Kanskje får du det bedre alene, og du får muligheten til å treffe en som ser deg og setter pris på deg.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å være pengekilden mens min mann skulle realisere seg selv gjennom mer studier eller oppstart av eget firma. Skulle han gjort det, måtte han ha bidratt, om kanskje ikke 50/50, men jeg hadde forventet studielån/jobb ved siden av.

Ellers hadde jeg slitt med å være sammen med en mann som ikke så meg (som det virker på meg som om trådstarter sliter med). Jeg vil heller være alene singel enn ensom i et forhold...

Gjest Catwoman
Skrevet

Men hvorfor sitte ensom og alene i stua mens han murer seg inne på kontoret? Finn på noe på egenhånd - treff venninner eller finn en hobby eller noe.

Det kan fort være at når han ser at du stadig er på farta og opptatt med ting finner ut at han faktisk må gjøre en innsats for forholdet han også, før du forsvinner vekk fra han. Når du hele tiden er klar for han så fort det passer han, så føler tar han deg for gitt, og tenker at du er jo der uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...