Gå til innhold

Macaroni & Cheese

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lager macaroni and cheese omtrent etter Andreas Viestads oppskrift, synes den er god. :) Han bruker en blanding av oster (gouda, parmesan og cheddar), mens jeg vanligvis bare bruker engelsk cheddar.

Kok makaroni. Kok opp fløte og rør inn revet ost, hakket løk og hvitløk (jeg foretrekker å surre disse i litt smør først), salt/pepper, litt sennep, tabasco og worcestershiresaus. Bland inn makaroni og hell alt i en ildfast form. Bland revet ost med loffsmuler og dryss over. Stek ved 200 grader i ca 20-30 minutter.

Jeg synes faktisk det er godt å blande i kokte brokkolibuketter og serverer det gjerne med stekt bacon til.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Det er bare en mac & cheese som duger, og det er Kraft sin deluxe variant. Kok makaronien, hell av vannet, åpne boksen med ostesaus og hell over. Rør rundt. Server.

Hverken spes billig eller sunt. Heldigvis er det ikke ofte jeg har lyst på det.

Skal man begynne å blande nedi kjøtt og grønnsaker syns jeg det blir noe helt annet enn mac & cheese.

Endret av Elfrida
Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Skrevet

Ultra selger også en pakke med MC.

Den var veldig mettende, orket bare litt.

Gjest Elfrida
Skrevet
Hvor får du kjøpt den varianten du snakker om?

Jeg vet bare om Deli de luca og Smart Club som selger sånne mac&cheese pakker...

Tror det er på den lille butikken rundt hjørnet for Saga kino i Oslo som heter Vika mat jeg har kjøpt den. De var lenge det eneste stedet som hadde typisk amerikanske ting som Kraft dinner og Jelly belly osv. Eneste grunnen til at jeg liker det er nok at jeg bodde sammen med en amerikaner i deler av studietida som klarte å få meg hekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...