Betsy Skrevet 20. februar 2008 #1 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg har kjøpt en Maggie Sottero kjole i størrelse 8. Noen som vet hva det tilsvarer i norsk størrelse? Ble så veldig i tvil, og jeg fant litt forskjellige "svar" på nettet... Noen som vet? Kjolen passer den altså, men jeg har store ambisjoner om å gå ned noen kosekilo før bryllupet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemulte Skrevet 20. februar 2008 #2 Del Skrevet 20. februar 2008 Det kommer ann på hvilken år kjolen er produsert. Maggie Sottero justerte størrelseskartet sitt for noen år siden. Er det en ny modell er str 8 er ca 36 vil jeg tro (min størrelse 10 fikk jeg beskjed om var 38) En gammel modell str 12 tilsvarer en ny modell str 10, gammel modell str 8 tilsvarer ny modell str 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 20. februar 2008 Ok, men det sies at en størrelse gjerne dekker to størrelser på kjoler med snøring, i hvertfall? Jeg er nemlig vanligvis en 38. Kjolen passer som sagt, men den er jo "trang" (d.v.s. at den sitter stramt inntil kroppen, noe jeg regner med at den skal). Fikk plutselig bare hetta for at jeg har kjøpt for liten kjole, og ikke vil klare å gå ned disse fem ekstrakiloene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. februar 2008 #4 Del Skrevet 20. februar 2008 Amerikanske klesstørrelser kan, etter min erfaring, omregnes slik at 6 = en stor 36, 8 = en stor 38, 10 = ens tor 40 osv. Altså heller oppover enn nedover når man regner fra amerikansk til norsk, selv om det varierer litt fra merke til merke.. Ellers har de fleste amerikanske nettbutikker måletabeller som er greie å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 20. februar 2008 #5 Del Skrevet 20. februar 2008 Amerikanske klesstørrelser kan, etter min erfaring, omregnes slik at 6 = en stor 36, 8 = en stor 38, 10 = ens tor 40 osv. Altså heller oppover enn nedover når man regner fra amerikansk til norsk, selv om det varierer litt fra merke til merke.. Ellers har de fleste amerikanske nettbutikker måletabeller som er greie å bruke. ...men brudekjoler er vanligvis litt anerledes i størrelsen enn vanlige klær slik at det er slettes ikke sikkert det er slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. februar 2008 #6 Del Skrevet 20. februar 2008 ...men brudekjoler er vanligvis litt anerledes i størrelsen enn vanlige klær slik at det er slettes ikke sikkert det er slik... ...og derfor må man alltid sjekke målskjemaet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmela Skrevet 20. februar 2008 #7 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg er normalt en 36/38 og en size 8 er aaaalt for stort for meg. Ved mitt forrige opphold i USA i okt. kjøpte jeg klær i str. 3/4... - nei, jeg var ikke noe tynnere da enn ellers. Få oppgitt nøyaktige mål, livvidde, brystvidde, lengde ++ så er du helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå