Gå til innhold

Uæh!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Diva

Hvordan går det an å prøve å lære katten til å børste kattesand over kabelen(e) i kassa ? Hun gjør det ALDRI lenger! Gjorde det greit nok en liten periode etter at vi fikk henne, men så har hun begynt å bli slapp til å gjøre det, etter en magesjau.

HJELP!

Hun går og mjauer til stadighet, selv om abyssinerrasen er kjent som ikke såå høylydt ? Det virker ikke som om hun har det vondt,- mer som en sånn kjede seg lyd. Mrrrrr! Mauuu! Maou?

Vi leker med henne, tar henne på fanget og koser med henne. Men i flere av tilfellene vil hun rett ned på gulvet og leke med ballen og løpe rundt. Også er hun plutselig lei igjen og mjauer som om hun kjeder seg. Men vil ingenting liksom ?

Muligens er hun bare pratsom ?

Helsen virker fin og forrige gang vi var hos veterinær, virket alt i orden.

Mat og drikke jevnlig og avføring ca hver / annenhver dag.

Sover mye, som kattunger gjør, og leker og spretter rundt.

Er aktiv, kosete og nysgjerrig.

Noen som har noen teorier, så blir jeg glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ingen svar til deg men lurer også på dette med mjauing.

Fikk en kattunge (døde etter 2mnd. *snufs*) som mjauet HELE TIDEN! Den var veldig kosete og sosial, men mjauingen ble veldig plagsom. Den mjauet tilogmed mens den spiste... Helt ekstremt. Noen som har opplevd lignende?

Tenkte jeg skulle sende inn et spørsmål til Dyrlegene til aftenposten http://www.aftenposten.no/dyr/dyrlegene/ Det kan du jo prøve om det ikke er noen her som har noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva

Ååå, dakar pus :cry:

Det var synd å høre...

Merkelig med denne mjauinga ja! Det var voldsomt ?

Kanskje jeg skal prøve det samme som deg ?

Ser det an til imorra :)

Tusen takk for tipset :D

Klemmer fra Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Har selv en katt som majuer hele tiden, eller det er mer som om han prater. Det gjør han kun for oppmerksomhet eller at han kjeder seg. Jeg har hørt dette er veldig vanlig, spesielt hvis de er litt bortskjemte... :wink:

Noen katteraser mjauer mer enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pussig engel

Kattungen min var helt ekstrem når det gjaldt mjauing! Og den var det allerede når vi fikk den. Den mjauet til og med når den lå på fanget mitt og koste.. Fikk en ny kattunge når den døde og den mjauet omtrent ikke i det hele tatt. Den var halvvill, sprang rundt alene på en gård, men den kom bort og ville ha kos hvis du satte deg ned på huk og ventet. Men den døde etter 5 dager bare..Og siden har det ikke blitt flere katter.

Den dyresiden på aftenposten er veldig okei forresten. Har fått svar på alle spørsmål jeg har stilt der. Det kan jo ta lang tid så det lureste er å gå til veterinæren hvis det haster.

Hilsen Englepusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...