Gå til innhold

Kjøp nå, betal senere

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ugla_*
Skrevet

Hei. For en stund siden tok jeg en laseropprasjon på øynene, trengte det virkelig og det har gjort hverdagen min mye mye lettere. Den koset 35.000,-

Benyttet meg av sånn kjøp nå, betal senere og betalte noen hundrelapper for den utsettelsen. Nå er det to mnd til det forfaller og jeg kan velge om jeg vil betale alt på en gang eller mindre beløp hver mnd (men til ganske god rente) Har spart en stund, og vil ha ca 35.000 på sparekonto ved forfall (en da bruker jeg jo også opp hele bufferen min på en gang) Sparer ca 5.000 pr mnd (bortsett fra de mnd jeg må betale studielånet). Spørsmålet er om jeg bør betale alt på en gang (men da ikke ha noe i bakhånd) eller om jeg skal betale ca 15.000 nå også betale 2.500 i endel mnd fremover (regner med at jeg kan ta ett nytt jafs når jeg får feriepenger event skattepenger) hva synes dere???

Skrevet

Siden du må betale renter på "utsettelsen" (og en høyere rente enn det du får på "bufferkontoen" din antar jeg) så ville jeg betalt alt med en gang om du har muligheten til det.

Dersom du sparer 5 000 kr pr måned vil du jo uansett raskt få deg en ok buffer igjen.

Skrevet

Jeg ville også betalt alt på en gang her. Det er noe drit å betale på slikt over lengre perioder.

Skrevet

Betal alt du. Du vil jo kunne bruke kortet på ny, og få en ny rente- og avdragsfri periode, hvis du plutselig får behov for bufferen. Med fem lakser i måneden, fylles bufferen din fort opp igjen. Og du er vel forsikret attpå (håper jeg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...