lirypa Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hei, Er det noen som vet om det er mulig å ha borgerlig vielse på fjellet på en lørdag? Har hørt noe om at sorensskriver o.l. ikke kan ta betalt for vielse på en lørdag og dermed sjelden påtar seg slikt arbeid. Stemmer det?? Skulle så gjerne hatt borgerlig utebryllup på fjellet :rødme:
Noli Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Vet at Human Etisk Forbund gjør det, om det kunne være et alternativ for dere. Ellers aner jeg ikke, dessverre.
Concertina Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 (endret) Sorenskrivere/dommere kan ikke ta seg betalt for vielser nei, og med mindre du kjenner noen personlig så blir det vanskelig å få til. Det beste alternativet tror jeg ville være å kontakte Unitarforbundet, de kan utføre et åpent rituale (lik borgelige bryllup) slik at du får en livssynsfri vigsel, ta kontakt med Pastor Knut her på KG (du trenger ikke å være medlem, det krever derimot Human Etisk Forbund - de passer jo endel, men det er jo et livssynsvalg det og). Utebryllup på fjellet er drømmebryllupet mitt, men for vår del så betydde det desverre for mye og upraktisk reising for gjestene så vi måtte droppe det... men lykke til for deg i hvertfall Endret 20. februar 2008 av Concertina
lirypa Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2008 Takk for tipsene Jeg får høre med Unitarforbundet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå