Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 JJeg har lønnskontoen min i en bank, men vil opprette en sparekonto i en annen bank. Koster det noe å opprette ny konto for ny kunde?
Alison Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Nei, det koster ikke noe å opprette en vanlig sparekonto. Gjelder det derimot fond må du gjøre regning med at du må betale kjøpsomkostninger, innløsningsomkostninger og forvaltningsomkostninger.
Noli Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 I noen banker må man betale, jeg betalte 250 kr for å opprette min første konto i banken min. Etterpå kan jeg opprette så mange kontoer jeg bare vil.
Østlandet Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Hvilken bank er det? Uansett, så hadde aldri den banken fått mine penger.
Gjest Pupsilure Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har sparekonto i skandiabanken. Alt er helt gratis der. I tillegg har jeg flyttet BSUen min dit, og har fått masse i renter! Tror jeg fikk ca 600 kroner på ca 4 mnd, med ca 40 000 på kontoen. Jeg ble kjempeimponert. Fikk betydelig mindre i min andre bank.... Er veldig fornøyd med banken, og kan lage mange kontoer under den samme hvis jeg vil. Noe klønete innlogging syntes jeg, men har lært det nå
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Storebrand Bank er også helt gebyrfrie - og har gode renter på innskudd. Dersom du går inn på nettsiden deres kan du enkelt bli kunde og få opprettet en konto. Har selv vært veldig fornøyd med dem - de har også kundesenter som er enkelt å få tak i om man skulle trenge det.
Malama Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Jeg ville ikke valgt en bank som krever penger for at jeg skal få lov å lage en konto og putte pengene mine inn i banken deres, det finnes nok av gode, gebyrfrie banker med gode rentebetingelser.
Annikken Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Å opprette konto skal være gratis. Vil du ha betalingskort, derimot, må du mest sannsynlig betale en årsavgift eller lignende. Jeg betaler bare for bankkortet mitt, som er 250 i året.
Polly Ester Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har sparekonto i skandiabanken. Alt er helt gratis der. I tillegg har jeg flyttet BSUen min dit, og har fått masse i renter! Tror jeg fikk ca 600 kroner på ca 4 mnd, med ca 40 000 på kontoen. Jeg ble kjempeimponert. Fikk betydelig mindre i min andre bank.... Er veldig fornøyd med banken, og kan lage mange kontoer under den samme hvis jeg vil. Noe klønete innlogging syntes jeg, men har lært det nå Jeg også har gått over til Skandiabanken og er kjempefornøyd. Er helt enig med deg i at innlogging var litt klønete og det å bli kjent med banken er litt kronglete med det samme. Jeg liker også veldig godt at det går an å chatte med ekte mennsker live om det er noen problemer på noe som helt vis. Jeg er imponert over renten der jeg også. Jeg merker på vanlig brukskonto at det blir mye rente der, selv om jeg ikke har mye penger der til enhver tid. Jeg anbefaler Skandiabanken. Eneste minuset er at du ikke kan sette penger fysisk inn i banken, det må betales inn via giro eller overføres fra annen nettbank. Det blir veldig dyrt om du f.eks skulle bruke giro på posten. Men, har du en annen nettbank så blir det billigere. Såsant den nettbanken ikke er dyr å ha da...
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Hvis du har en bank med filial nå ville jeg beholdt en konto der som du kan sette inn evt. kontanter du måtte få, så er det bare å overføre via nettbank (husk å be om nettbank før du bytter hvis du ikke allerede har, ellers kan det hende de tar betalt for det). Noen banker er sære når de mister kunder, i stede for å prøve å beholde deg viser de deg hvorfor du ønsket å bytte i utgangspunktet, logisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå