Cæsar Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Noen som har tips til om jeg skal kjøpe meg sånn vanlig treningsball eller bosu-ball? Skal prøve å trene opp mage/rygg og ellers resten av kroppen også forsåvidt... Har ikke tilgang på treningsstudio, og en kropp/helse som for tiden ikke takler hardtrening... Tips??
Hasselnøtt Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg går på bosutimer på treningssenter, og hadde valgt bosuball. Men jeg hadde ikke kommet på en brøkdel av øvelsene uten å gå på timer. Har prøvd vanlig ball noen ganger, men det er ikke noe for meg. Men alle er forskjellige. Har du mulighet til å prøve begge deler før du bestemmer deg?
Suzy Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg hadde tatt bosuball for jeg syns det er lettere å bruke enn en ball, men som det sies over her - gå på en balltime og på en bosutime på et senter og se hvordan det fungerer for deg.
punkyB Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 (endret) Begge deler er jo perfekt for å trene kjernemusklene. BOSU er vel mer 'allsidig' - dvs. man kan trene utholdenhet også. Jeg synes fitnessball er bedre for selve kjernemusklene - men det finnes sikkert forskjellige oppfatninger om. Siden man har en hel ball er det mye mer vanskelig å balansere - og derfor må man bruke musklene mer. BOSU ball er litt dyrere. Litt avhengig av hva annet du trener og om du vi trene mer enn styrke tar du det ene eller andre. Dvs. trener du utholdenhet utenom ville jeg tatt fitness ball - ellers BOSU. Endret 20. februar 2008 av punkyB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå