Ambriel Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Chihuahuatispa mi har begynt å hikke :-/ I begynnelsen tenkte jeg ikke noe på det, men etterhvert som det skjedde oftere ble jeg litt mer bekymret. Dette skjer nesten daglig, og bare igår skjedde det to ganger (første gang etter å ha spist, og andre gang mens hun sov). Hun har en tendens til å sluke maten, derfor jeg ikke reagerte på det i begynnelsen, men når hun plutselig begynner å hikke mens hun sover så er det vel noe som ikke stemmer? Hun blir 2 år (i mai) og dette er vel ikke fullt så vanlig for eldre hunder? Leste at mange hikker mye, men at det avtar når de begynner å nærme seg 7 mnd alder. Tok et raskt søk på nettet og alt som dukket opp sammen med hikke var mark, og dette igjen stod sammen med valper. Hun hadde en ormekur i høst, så tenkte at det var på tide å ta en ny kur nå.. Samboeren min var innom en dyrebutikk og de mente at dette hørtes merkelig ut, og at jeg burde dra til veterinær å sjekke det. Jeg tenkte å prøve ormekuren først, og skjer det ingen forskjell drar vi til veterinær.. Før jeg begynner å overreagere her, er det noen som har erfaring med dette og evt om ormekur hjalp?
Gjest hundejente Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Når voksne hunder hikker er det ofte på grunn av innvollsorm, så å ta en ormekur er nok lurt
Ambriel Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Når voksne hunder hikker er det ofte på grunn av innvollsorm, så å ta en ormekur er nok lurt Takk Begynte på ormekuren igår.. Hjelper ikke det så drar vi til veterinæren
Ambriel Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Vi begynte ormekuren på tirsdag, og tok den i 3 dager dvs til og med torsdag... Men hun hikker enda :-/ Onsdag hikket hun, uten å ha spist, noe svakere enn ellers så tenkte at det er et tegn på at kuren virker. Så hikket hun igjen på torsdag, etter å ha spist litt, men kraftigere enn det var på onsdag.. Fredag tilbringte hun endel timer sovende på badet (hun pleier å være ekstra slapp i dagene etter vi har reist frem og tilbake til Kr.sand), og jeg var endel ute, og lørdag var jeg på jobb noen timer og samboer var i studio de timene, så de dagene har vi ikke merket noen hikking, men altså fullt mulig at hun har hikket... Så idag hørte vi hikkingen igjen om morgenen etter hun hadde spist, og den høres ut som den alltid har gjort.. Hvor lang tid etter ormekuren er det meningen at det skal gi seg? burde det ikke gi seg med en gang? Er det slik at vi skal gjenta ormekuren 8-10 dager etter den første? synes det hørtes mye ut jeg Hun virker fin i formen ellers, hadde hun virket syk så hadde vi jo selvfølgelig dratt rett til veterinæren Tror ikke helt den at den kan komme av at hun sluker maten. Får hun f,eks kylling som hun elsker så går det ned på høykant, men ingen hikking.. Spiser hun vanlig (og kjedelig) for, som hun spiser i normalt tempo så kommer hikkingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå