Smørblomsten Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Noen som vet? Tok ut hormonspiralen 2. januar, og har ikke hatt antydning til mens etter det.... Er dette normalt tro? Nesten 2 mnd siden mens... Til info: Når jeg hadde spiralen inne hadde jeg så og si aldri mensen.
theamoren Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 er normalt ja... og individuelt.. Etter all hormonprevansjon blir det ofte litt mensenkluss... desverrre! Men trenger ikke ta lang tid.. MEN det vet man aldri.... Lykke til hvertfall får håpe den er på plass igjen snart...
Smørblomsten Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 OK takk for svar. Jeg kunne vel alltids ta en graviditetstest, men siden jeg ikke "merker" noe som helst regner jeg med at det "bare" er mensen som uteblir pga 2 år med spiral... Eller ville dere gjort noe annerledes?
theamoren Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde tatt test.. mange som er gravide uten å kjenne noe som helst symptomer! Men jeg hadde ikke hatt så veldig høye forhåpninger, men man skal aldri si aldri!
Smørblomsten Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Åhhh shit!! Tok test idag - og jeg ER gravid!!! Sjokktilstand er vel rette ordet..... Siden mens har vært veldig uregelmessig pga spiralen er det vanskelig å si når siste første dag i mens var....men har skrevet ned 16.des.07. Kan man da "stole" på at beregningen blir riktig? Kan ikke si hvilken sykluslengde jeg har siden det kunne gå 1-3 mnd mellom hver mens med spiral. Takknemlig for svar!
helenaa Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Gratulerer! (jeg regner med at du ønsket å bli gravid, siden du tok ut spiralen). Jeg kjenner ikke til hvordan hormonspiral virker, men hvis den forhindrer eggløsning har du vel sannsynligvis blitt gravid første syklus etter at du tok den ut? Altså en "syklus" senere enn forrige mens?
Smørblomsten Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2008 Hm, en syklus senere enn forrige mens, hvilken dato skal man da legge inn i terminberegningen tro?
Hedda-78 Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Jeg foreslår at du kontakter lege, og forteller at du ikke aner hvor langt du er på vei. Det er godt mulig du blir henvist til UL for å finne ut hvor langt du er på vei. Jeg tipper du er et sted mellom 4 og 10 uker på vei.
Smørblomsten Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2008 Ja og 4 eller 10 uker er et stort sprang, så håper jeg virkelig jeg får en tidlig UL for å finne ut mer nøyaktig Ringer helsestasjonen imorgen, siden fastlegen har LANG venteliste på time...
theamoren Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Så fantastisk at faktisk var gravid! Gratulerer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå