Gå til innhold

Prøvelsesattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge gikk det fra dere sendte inn prøvelsesattesten og forlovererklæringen til dere fikk svar på de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss tok det nøyaktig en måned. Det var i Oslo på akkurat denne tiden i fjor.

Skrevet

ja det lurer eg også på!!! Når bør ein eigentleg sende inn desse skjemaene? Er dumt å vere for tidleg ute, for da blir dei kanskje ugyldige før bryllupsdatoen. og det er i allefall dumt å vere for seint ute!!!.... så når skal ein gjere det?

Skrevet

Det er ingen vits i å sende inn for tidlig siden attesten bare er gyldig 4 mnd. Send inn papirene når de er omtrent 4 mnd igjen så går det bra.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For oss tok det 5 dager (i Oslo) da fikk vi de tilbake 2 dager før vielsen. Det er ikke å anbefale. Signerer de over, så snart du kan sende de inn bør du gjøre det, altså tidligst 4 måneder før datoen. Like greit å ha det gjort!

Skrevet
For oss tok det 5 dager (i Oslo) da fikk vi de tilbake 2 dager før vielsen. Det er ikke å anbefale. Signerer de over, så snart du kan sende de inn bør du gjøre det, altså tidligst 4 måneder før datoen. Like greit å ha det gjort!

Hei!

Kan noen svare meg på hva slags papirer jeg trenger og hvor jeg får tak i disse?..Har ikke peiling! hehe :P

Skrevet
Hei!

Kan noen svare meg på hva slags papirer jeg trenger og hvor jeg får tak i disse?..Har ikke peiling! hehe :P

Du kan skrive dem ut her. Det du trenger er erklæring fra brudefolkene og to forlovererklæringer.

Gjest Forlovet
Skrevet

Man må vel ha to erklæringer fra brudefolkene (en fra hver) og to forlovererklæringer?

Ble så usikker når vi skulle begynne å fylle ut ettersom det nærmer seg 4 måneder igjen. Alltid bare hørt "en erklæring fra brudefolkene og forlovererklæringer", og jeg ble plutselig usikker, men det må jo være en for bruden og en for brudgommen?

Og hva gjør man når man ikke vet hva som blir den daværende adressen? Får man ikke prøvingspapirene godkjent? Vi har nemlig ingen anelse om hva adressen blir, bare hvilken kommune det blir i.

Skrevet

Ja, du trenger en til hver av brudefolkene også.

Vi flyttet en måned før vi giftet oss. Jeg mener å huske at vi skrev den gamle adressen på papirene vi sendte inn først og fikk prøvingsattesten dit, men vi fikk vigselsattesten til den nye adressen (de sjekket vel hvilken adresse vi var folkeregistrert på). Er du usikker så ring Folkeregisteret og spør.

Gjest Gjest_jeanee_*
Skrevet
Du kan skrive dem ut her. Det du trenger er erklæring fra brudefolkene og to forlovererklæringer.

Takk for svar;)

Og til slutt..hvor sender man de forskjellige papirene og når?

Skrevet
Takk for svar;)

Og til slutt..hvor sender man de forskjellige papirene og når?

De sendes til folkeregisteret i den kommunen dere bor i. Prøvingsattesten som dere får tilbake er bare gyldig i fire måneder (dere må altså gifte dere innen den tiden), det er dermed ingen vits i å sende inn papirene før det er omtrent fire måneder igjen til bryllupsdagen.

Skrevet
De sendes til folkeregisteret i den kommunen dere bor i. Prøvingsattesten som dere får tilbake er bare gyldig i fire måneder (dere må altså gifte dere innen den tiden), det er dermed ingen vits i å sende inn papirene før det er omtrent fire måneder igjen til bryllupsdagen.

Takk takk..da ordner det seg vet du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...