Gjest Gjest_nemo_* Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 hvor lenge hadde dere kjærlighetssorg - og hvor lenge hadde forholdet vart?
Eline1986 Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Tror dette er veldig individuelt... Kommer ann på hvor lenge man har vært sammen, om man var gift, samboere eller "bare" kjærester, om man hadde barn osv... En annen ting som spiller inn er vel hvem som avslutter forholdet, og av hvilke grunner... Er det du som avslutter fordi du har funnet en ny, varer selvsagt ikke kjærlighetssorgen så lenge, men er det er bittert brudd uten forklaringer osv kan det ta lang tid. Jeg tror ofte folk forveksler kjærlighetssorg med savn.. Kjærlighetsorg er negativt, men savn kan i mange tilfeller være positivt. Det er mange år siden jeg avsluttet forholdet til eksen min, men jeg kunne lenge savne enkelte ting, og bli vemodig ved tanken på disse tingene.. selvom jeg har ny kjæreste som jeg er forelsket i og elsker! Nå vet jeg jo ikke hvorfor du stiller dette spørsmålet, men har du kjærligetssorg så kan du trøste deg med at det går over... til slutt!
Noli Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg var samboer i to og et halvt år, og da forholdet tok slutt følte jeg egentlig bare lettelse. Det hender fremdeles jeg savner eksen, men jeg elsker han jeg er sammen med nå og ønsker å dele livet mitt med ham.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Hatt to lengre forhold. Ene gjorde jeg det slutt, var da samboer. Hadde ikke kjærlighetssorg i det hele tatt. Siste gang var jeg gift og ble forlatt. Hadde kjærlighetssorg i nøyaktig 6 uker. Men da såret han ungene en gang for mye og min sorg gikk over i sinne.
Gjest ts Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Tror dette er veldig individuelt... Kommer ann på hvor lenge man har vært sammen, om man var gift, samboere eller "bare" kjærester, om man hadde barn osv... En annen ting som spiller inn er vel hvem som avslutter forholdet, og av hvilke grunner... Er det du som avslutter fordi du har funnet en ny, varer selvsagt ikke kjærlighetssorgen så lenge, men er det er bittert brudd uten forklaringer osv kan det ta lang tid. Jeg tror ofte folk forveksler kjærlighetssorg med savn.. Kjærlighetsorg er negativt, men savn kan i mange tilfeller være positivt. Det er mange år siden jeg avsluttet forholdet til eksen min, men jeg kunne lenge savne enkelte ting, og bli vemodig ved tanken på disse tingene.. selvom jeg har ny kjæreste som jeg er forelsket i og elsker! Nå vet jeg jo ikke hvorfor du stiller dette spørsmålet, men har du kjærligetssorg så kan du trøste deg med at det går over... til slutt! spør av nysgjerrighets skyld, for å se om det er noen link mellom lengen på forholdet og tiden det tar å lege såret, uavhengig av omgivelsene. jeg har selv forlatt noen, og hadde nesten like kraftig kjærlighetssorg da som da jeg selv har blitt forlatt.
Gjest Valiant Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 rundt 1 mikrosekund. Hvor lenge tja alt alt for lenge
Supramundane Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Mitt forrige forhold varte i fem år, hvorav 3 som samboere. Den dagen det ble slutt var jeg overhodet ikke trist. Jeg var lettet. En stor bør var som løftet av ryggen min. Men så hadde vel jeg forberedt meg mentalt på at det skulle skje over mange måneder først.
Minien Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Det gikk vel over i løpet av en ukes tid. Det var jeg som gjorde det slutt etter å ha tenkt grundig igjennom det i et års tid. Den første kvelden var fæl. Gråt og gråt. Dagen etter var det bare sporadisk gråting, og tredje dagen ble jeg bare trist hvis jeg gjorde ting vi pleide å gjøre sammen. Etter en uke var jeg bare glad jeg gjorde det slutt.
Gjest Bifilia Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Ble skilt i august i fjor, etter 5 år som gift. Ingen kjærlighetsorg. Vi hadde tidligere vært separert i et halvt år, før vi bestemte oss for å prøve på nytt. Det tok 8 måneder før vi skiltes igjen, pga at jeg oppdaget at han var sammen med ei annen.
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Har ikke opplevd kjærlighetssorg
Gjest Gitte Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Vi var sammen i godt over 3 år og samboere. Når jeg endelig bestemte meg for å gå hadde det skjedd så mye dritt, og følelsene var rimelig bearbeidet så jeg hadde ikke kjærlighetssorg.
Gjest Pet Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 Den verste kjærlighetssorgen jeg har opplevd, var etter et forhold som hadde vart i bare 4-5 måneder. Måtte ta meg voldsomt sammen for å komme meg ut av den zombietilstanden jeg gikk inn i, og det gikk flere år før jeg var helt over ham.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 var sammen med en i to år og hadde kjærlighetssorg i to uker. var med en i fire måneder og hadde kjærlighetssorg i seks måneder. regnestykket stemmer ikke her.
Grissini Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Jeg var sammen med en i 3 år og vi var samboere i ca 2,5 av de, grunnet vi bodde egentlig på hver vår kant av landet. Jeg flyttet på meg, jeg ofret og når jeg ser tilbake på det hele, så skjønner jeg ikke hvor hodet mitt var. Han var 5 år eldre enn meg, men på de fleste områder var jeg nok vesentlig mer moden enn han. På slutten av forholdet var han direkte motbydelig både fysisk og psykisk, men likevel tok det meg kanskje ett år før jeg kom ordentlig over han. Det er nå 5 år siden det ble slutt, og fremdeles får jeg meldinger av han på fylla hvor han "ønskes å møtes igjen i dette liv, som han så fint sier det." Mannen har samboer, barn og nybygget hus - jeg er glad jeg er kvitt han!
Chiclet Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Det tok mye lengre tid enn nødvendig, jeg traff en ny ganske fort og ble opptatt "på annet hold", ikke så smart. Neste sorg varte i like mange uker som antall år forholdet hadde vart.
VirreVapp Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 I mitt forrige forhold hanglet det en god stund, så da det først ble ordentlig slutt hadde jeg vel egentlig fått bearbeidet veldig mye. Gråt likevel mer eller mindre konstant i en ukes tid, derfra gikk det bare oppover..
W. Wallace Skrevet 22. februar 2008 #17 Skrevet 22. februar 2008 Har ikke opplevd kjærlighetssorg Ikke jeg heller.
FrizzleSizzle Skrevet 22. februar 2008 #18 Skrevet 22. februar 2008 Samboer i 4,5 år og barn - hadde overhodet ikke kjærlighetssorg eller savn. Gikk ned 10 kg med lettelse og syntes det var dritdeilig å bo uten ham.
Cienna Skrevet 23. februar 2008 #19 Skrevet 23. februar 2008 Min første kjærlighet som 14 åring....4 mnd. varte den...Gikk ned 15 kilo...første og siste jeg har hatt....
Gjest blåmobil Skrevet 23. februar 2008 #20 Skrevet 23. februar 2008 hvor lenge hadde dere kjærlighetssorg - og hvor lenge hadde forholdet vart? hadde vært sammen i 4,5 år da jeg brøt ut av forholdet. Først var jeg veldig over han, men var litt trist dog,( en veldig kort periode, kanskje 1 uke) så kom jeg til jeg vil ha deg tilbake fasen, og var ennå tristere da han ikke ville ha kontakt med meg, så kom vi sammen til, intime med hverandre men ikke kjæreste fasen, og tilslutt var jeg lei av hele fyren, og fant meg en ny flamme:) den siste perioden varte i 2 mnd ca, men det var ikke lett å bryte helt ut, fordi da var han plutselig veldig pågående. jeg vil si jeg hadde kjærlighetssorg i 2-3 mnd etter det ble slutt (selv om vi var intime) Da jeg først kom meg helt vekk fra han var det null følelser for han, og null kjærlighetssorg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå