Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hører hele tiden enkelte folk hele tiden hakker på SV og også sier slike komentarer "folk som stemmer SV", "du stemmer vel SV du" på en sarkastisk måte. Jeg følger ikke akkurat noe med på politikk, men har har jo lest noe SV har kommet med til tider jeg er uenig medm, men det gjelder jo alle paetir og sikkert folk flest at man er uenig, men er de så ille? Noen gir jo nesten SV skylda for alt som skjer i verden.
caso Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 SV og FRP er av type partier som er uenig i absolutt alt, og egner seg til å kverulere. Ser jo hvordan det går med SV når de får litt makt. Skjønner at man faktisk må jenke seg i regjering, og så går de lokalvalgte amok mot sine egne.... jøss, viser sannelig dybde i politikken. SV og FRP har sikkert mange flinke folk, men har aaalt for mange lokalt som åpent står frem og fordummer seg.
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 SV sin politikk bygger på teorier som i liten grad fungerer i praksis, bla at utnytting av offentlige støtteordninger ikke forekommer. At folk flest gjør det som er best for samfunnet, enten de liker det eller ikke, og gjerne betaler mer en halvparten i effektiv skatt. Negative resultat vi alle ser er: offentlig sektor vokser helt ut av kontroll og resultatene synker og kostnadene øker. SV har en politikk som er svak på resultater, men dyktig på bortforklaringer,f.eks gratis skolemat ol. brutte løfter.
Gjest kenneth Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Partier i posisjon er som regel mer utsatte enn de i opposisjon. Å diskutere politikk er for mange den ultimate voksengreia. Dette gjør at politiske diskusjoner ofte preges av folk som har tilegnet seg "overskriftsrealiteten" i politikken (og verdensbildet for øvrig), og som, til tross for at de ikke har noe vettugt å si, plumper ut med den gørra som ligger hjarterota nærmest. Kroneksemplet er når folk drar inn Pol Pot og "gamlekara" for å rakke ned på SV, eller når folk bruker uttalelser fra ei dame som var leder i partiet for godt og vel 30 år siden som argumenter mot dagens SV. (Saken der hvor dama sådde tvil om hvorvidt 9/11 var "reell", og ikke regissert av USA selv). Riktignok bidrar politikerne selv til politikerforakten, men folks dumskap og de tabloide medier skal man heller ikke kimse av i så måte. I psykologien lærer man om individets behov for å forenkle hverdagen og få kontroll på alle de impulser vi mottar fra omgivelsene. Dette gir seg blant annet utslag i fordommer og generaliseringer; Det er enklere å forholde seg til en verden man selv skaper, fremfor realitetene. Rævdilting er også en kjent og kjær aktivitet for mange.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Det verste med SV er at de står for en politikk som ikke lar seg gjennomføre .. dermed driter de seg ut gang på gang nå som de er i regjering. Tidligere har det ikke vært så synlig - da har de vært i opposisjon .. nå lyser det gjennom hvor virkelighetsfjerne og naive mennesker partiet SV består av ..
Gjest Right lane man Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Først og fremst fordi det er ingenting som er mer tiltalende enn en Høyre-kvinne.. (Sa jeg det høyt?) Kvinner som maser om sitt eget kjønn også når det er andre ting enn kjønn som diskuteres, er slitsomt og man bare nikker fordi man håper personen snart skal gå eller slutte å snakke. SV er så politisk korrekt at man må ha en manual for å vite hva man kan mene og hva som er fy. Ikke ulikt flere kjente diktaturer. Nå er ikke SV så ille. SV vil det beste for folk flest. Bare man ikke jobber hardt og tjener penger. Da er man ond. Og da skal man straffes. Slikt blir det jo konstruktive løsninger av. Dette var et tåpelig innlegg. Men se på klokka! Jeg har tatt meg vinterferie og så våkner jeg allikevel så tidllig. I dag er jeg ond! Ønsker derimot å ønske alle som stemmer Høyre en god dag. Dere kan komme på hytta mi til helgen! Jeg har vin og hvis dere er piker, har jeg også sang! Skål!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå